Η online πειρατεία είναι ένα φλέγον ζήτημα που απασχολεί εδώ και χρόνια τη βιομηχανία της μουσικής, των ταινιών κτλπ αλλά και τους απλούς χρήστες, οι οποίοι αντιμετωπίζουν διαρκώς προβλήματα με περίεργους νόμους που δυσχεραίνουν τη συμβίωσή τους με το Internet.
Σε συνέντευξη του ο Vint Cerf, ένας από τους «πατέρες του Internet» έχει μερικές ιδέες για το μέλλον που αν μη τι άλλο αξίζει να αναφέρουμε.
Ο Cerf είναι κατά του SOPA και έχει εκφραστεί για αυτό αρνητικά και δημόσια όταν το θέμα είχε πρωτοεμφανιστεί την Αμερική χαρακτηρίζοντάς το ως «πρωτοφανή λογοκρισία». Ο ίδιος θεωρεί ότι οποιαδήποτε τεχνολογική υποδομή μπορεί να χρησιμοποιηθεί με κακόβουλο τρόπο αλλά η προστασία της είναι ένα δύσκολο φιλοσοφικό ζήτημα αφού στην προσπάθεια μας να αποτρέψουμε κάτι μπορεί να καταστρατηγήσουμε μερικές άλλες ελευθερίες.
Γι’αυτό ο Cerf θεωρεί ότι δεν μπορεί να υπάρχει ένας μοναδικός απόλυτος τρόπος για να τελείωσει η πειρατεία. «Χρησιμοποιώντας την τεχνολογία για την αποτροπή ενός προβλήματος δεν εγγυάται πάντα ένα αποτέλεσμα. Μερικές φορές γίνεται αλλά στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν γίνεται».
Αυτό που προτείνει είναι μια διαδικασία τριών βημάτων χρησιμοποιώντας ως μέσο την πειθώ και την ηθική. Προφανώς και η βιομηχανία πρέπει να προσαρμοστεί κατάλληλα. Για παράδειγμα η μουσική βιομηχανία ήταν τρομαγμένη με την ανέλιξη του συστήματος διαμοιρασμού ψηφιακών αρχείων. Ο στόχος τους ήταν να πουλήσουν στον καταναλωτή ένα ολόκληρο άλμπουμ άσχετα με το αν αυτός ήθελε μόνο ένα τραγούδι. «Ο Steve Jobs ήρθε και άλλαξε την κατάσταση επιτρέποντας στους χρήστες μέσω του iTunes Store να αγοράζουν μεμονωμένα τραγόυδια. Και πέτυχε».
Αυτό είναι το πρόβλημα της βιομηχανίας σήμερα. «Υπερβολικά πολλοί άνθρωποι στη βιομηχανία ψάχνουν να βρουν τρόπους να προστατέψουν τα κέρδη. Δεν διαθέτουν την φαντασία να εφεύρουν ένα διαφορετικό επαγγελματικό μοντέλο που εν δυνάμει μπορεί να είναι καλύτερο από το τωρινό και να προσελκύσει περισσότερους καταναλωτές».
Γι' αυτό η αποτροπή της πειρατείας δεν μπορεί να βασίζεται μόνο στην ηθική αλλά και στην παρουσίαση εναλλακτικών μοντέλων για να επιλέξει ο καταναλωτής.
[via ElectricPig]