Αναδημοσίευση από agelioforos.gr
«Ποδαρικό» στους χάρτες της Google (Google Maps) έκανε η Θεσσαλονίκη, καθώς είναι η πρώτη πόλη στην Ελλάδα που “ανέβασε” επικαιροποιημένα δεδομένα από το ιστορικό της κέντρο. Αυτό έγινε στο πλαίσιο της δυνατότητας που δόθηκε πρόσφατα στους Έλληνες χρήστες να προσθέτουν στοιχεία στους συγκεκριμένους ψηφιακούς χάρτες μέσω του Google Map Maker.
Τι αλλάζει από εδώ και στο εξής; Όσοι χρησιμοποιούν το κινητό τους και αναζητούν, για παράδειγμα, ένα εστιατόριο, αφού έχουν τελειώσει την περιήγησή τους στο Λευκό Πύργο, μπαίνουν μέσα στο χάρτη και βλέπουν τι υπάρχει σε κοντινή απόσταση.
Ο Παναγιώτης Τζίνης, ιδρυτής του GDG Thessaloniki (κοινότητας προγραμματιστών της Google που διοργάνωσαν το γεγονός) δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ:
"Είναι ένα εργαλείο να αναδείξεις την επιχείρησή σου και την πόλη σου προβάλλοντας τα σημεία ενδιαφέροντος και μάλιστα χωρίς να χρειαστεί να πληρώσεις για αυτό"
Περισσότερα από 50 άτομα, χωρισμένα σε τέσσερις ομάδες, “όργωσαν” το κέντρο της πόλης το Σάββατο και τράβηξαν σχεδόν 1600 φωτογραφίες. Φορώντας τα ειδικά μπλουζάκια της Κοινότητας και έχοντας παρακολουθήσει ένα σχετικό σεμινάριο μια εβδομάδα πριν, κατέγραψαν όσα περισσότερα δεδομένα μπόρεσαν περπατώντας επί πέντε ώρες στους δρόμους της πόλης.
Οι ομάδες εργάστηκαν σε τέσσερις περιοχές: στην Αριστοτέλους, στη Νέα Παραλία, στο Λιμάνι (μαζί με τα Λαδάδικα) και στην Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης (ΔΕΘ).
Ο Κυριάκος Πουρσανίδης, φοιτητής Πληροφορικής στο ΤΕΙ Σερρών, ήταν υπεύθυνος για την ομάδα της Αριστοτέλους:
"Καταχωρήσαμε περισσότερες από 300 επιχειρήσεις, με φωτογραφίες και τις σχετικές πληροφορίες. Αυτό φυσικά έγινε με τη σύμφωνη γνώμη των ιδιοκτητών. Ήταν μια πρωτόγνωρη εμπειρία ακόμη και για εμάς. Ο κόσμος έδειξε μεγάλο ενδιαφέρον. Αυτοί που γνώριζαν περισσότερα για τα Google Maps, είχαν και την πιο ενθουσιώδη ανταπόκριση, όπως έγινε στην περίπτωση ενός κεντρικού ξενοδοχείου της πόλης"
Στην πρωτοβουλία του GDG Thessaloniki (που είχε την υποστήριξη της Helexpo-ΔΕΘ) πήραν μέρος εθελοντές, οι περισσότεροι σχετικοί με το αντικείμενο της Πληροφορικής. Οι συμμετέχοντες έλαβαν ειδικά πιστοποιητικά και το δικαίωμα συμμετοχής σε διαγωνισμό που θα λήξει με την έναρξη της φετινής 79ης Διεθνούς Εκθέσεως Θεσσαλονίκης. Εκεί, σύμφωνα με τον κ.Τζίνη, οι νικητές θα παραλάβουν τα βραβεία τους από έναν κορυφαίο Premium Developer, ο οποίος θα μιλήσει για την επόμενη διάσταση των Google Maps.
"Η στήριξη της Κοινότητας στη διαδικασία της συλλογής και καταχώρησης δεδομένων προσφέρει μεγαλύτερη αξιοπιστία και εγκρίνεται σε λιγότερο χρόνο, από ό,τι μια πληροφορία που καταχωρεί κάποιος χρήστης από μόνος του. Κάθε πληροφορία που ανεβαίνει περνάει από review μια διαδικασία αξιολόγησης και χρειάζεται κάποιο χρόνο για να εγκριθεί και να ανέβει στο σύστημα. Είναι πολύ σημαντικό να υπάρχουν σωστές πληροφορίες και να βοηθούν τον επισκέπτη, τουρίστα και γενικά, κάθε ενδιαφερόμενο, να βρίσκει αυτό που θέλει. Για παράδειγμα, πρώτη φορά μπήκαν σωστά στοιχεία για τους χώρους στο λιμάνι, όπως το μουσείο κινηματογράφου (πού βρίσκεται, το ωράριο λειτουργίας, το πρόγραμμα κ.α.) ή αναλυτικές πληροφορίες για τα περίπτερα της ΔΕΘ"
Τα δεδομένα θα υπάρχουν τόσο στα αγγλικά όσο και στα ελληνικά.
Επιπλέον, η Κοινότητα περιμένει με μεγάλο ενδιαφέρον να έρθει και στη Θεσσαλονίκη το σύστημα Street View που «κουμπώνει» πάνω στους ψηφιακούς χάρτες και προσφέρει τρισδιάστατες εικόνες. Ειδικά trekkers (συστήματα με κάμερες που τοποθετούνται σε αυτοκίνητα ή κράνη) θα καταγράφουν εικόνες και θα αποτυπώνουν μια τρισδιάστατη εικόνα του περιβάλλοντος. Σήμερα στην Ελλάδα, ένα παράδειγμα για το πώς εφαρμόζεται η τρισδιάστατη αποτύπωση ενός χώρου αποτελεί το μουσείο της Ακρόπολης.
Το Street View που πλέον μπαίνει συστηματικά σε δράση κατάφερε να πάρει την έγκριση από την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα τον περασμένο Νοέμβριο. Στους όρους συμπεριλαμβάνεται η θόλωση προσώπων και πινακίδων αυτοκινήτων.
Περισσότερα στοιχεία για το Street View στην Ελλάδα θα δοθούν σε επίσημη εκδήλωση που θα πραγματοποιηθεί στις 5 Ιουνίου στο Ζάππειο Μέγαρο από την Google Hellas.