Αυτό είναι το ηλεκτρονικό εισιτήριο για τον ΟΑΣΑ
Ξεκίνησε τις τελευταίες μέρες η τοποθέτηση μπαρών στους σταθμούς του Μετρό στο πλαίσιο της εφαρμογής του Ηλεκτρονικού Εισιτηρίου στην Αθήνα. Μέχρι τον Ιανουάριο θα έχει λειτουργήσει το ηλεκτρονικό εισιτήριο στα λεωφορεία του ΟΑΣΑ και ο στόχος είναι μέχρι τον Ιούνιο του 2017 να έχει επεκταθεί η εφαρμογή του και στα υπόλοιπα μέσα μαζικής μεταφοράς.
Το χρονοδιάγραμμα αυτό ανακοίνωσε από το βήμα της Βουλής ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του Σπύρου Λυκούδη, βουλευτή του Ποταμιού .
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης παράλληλα ανέφερε ότι σύντομα θα κατατεθεί στην Βουλή τροπολογία για να μπορέσει ο ΟΣΥ να θέσει σε λειτουργία τα τέσσερα διώροφα τουριστικά λεωφορεία που έχει προμηθευτεί και βάση του κανονιστικού του πλαισίου δεν επιτρέπεται να λειτουργήσει.
Σε ότι αφορά την ανανέωση του στόλου των λεωφορείων, ο υπουργός ανέφερε πως έχουν εξασφαλιστεί από το ΕΣΠΑ η προμήθεια 500 νέων λεωφορείων που θα καλύψουν τις ανάγκες του λεκανοπεδίου, ενώ προχωράει και η έγκριση 800 προσλήψεων οδηγών, τεχνικών και ελεγκτών. Ο κ. Χρήστος Σπίρτζης επίσης, ανέφερε ότι σύντομα θα λήξη μια εκκρεμότητα του παρελθόντος που αφορούσε την οριστική παραλαβή λεωφορείων που έχει ο ΟΑΣΑ και ήδη χρησιμοποιεί επί χρόνια και δεν τα έχει παραλάβει οριστικά από την προμηθεύτρια εταιρεία. Η οριστική παραλαβή, είπε θα γίνει και στο πλαίσιο αυτό θα παραληφθούν ανταλλακτικά αξίας εκατομμυρίων ευρώ.
Μπάρες σε μετρό και ηλεκτρικό
Ήδη έχει αρχίσει η εγκατάσταση μηχανημάτων σε κάποιους σταθμούς ΗΣΑΠ. Όπως φαίνονται στις φωτογραφίες που δημοσιεύει το ipodomes.com, έχουν τοποθετηθεί στο σταθμό Αττικής (Γραμμή 1 προς Κηφισιά) και είναι διακριτικές, χαμηλές και τυλιγμένες με νάιλον.
Οι θύρες για να ανοίξουν θα πρέπει ο επιβάτης να τοποθετεί το εισιτήριο του ή την "έξυπνη" κάρτα του στο ειδικό σημείο που υπάρχει μπροστά σε κάθε μηχάνημα για να μπορεί να εισέλθει στο δίκτυο του Μετρό.
Για να γίνει αυτό είτε θα πρέπει η κάρτα που μοιάζει με τις πιστωτικές κάρτες, να είναι "φορτιωμένη" με χρήματα τα οποία θα αφαιρούνται, είτε θα αναγνωρίζει αν πρόκειται για κάρτα απεριορίστων διαδρομών εβδομαδιαίας, μηνιαίας ή μεγαλύτερης διάρκειας.
Μετά την τηλεματική στα λεωφορεία και τρόλεϊ, που εφαρμόζεται ήδη με μεγάλη επιτυχία, το ηλεκτρονικό εισιτήριο βρίσκεται στην τελική ευθεία εφαρμογής του, και με τα δύο να αποτελούν έργα-σταθμούς για τον εκσυγχρονισμό των δημόσιων αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας, που χαράζουν μία νέα εποχή στη λειτουργία τους.