Νέα απόπειρα του Mark Zuckerberg να αντιστρέψει το πολύ αρνητικό κλίμα που έχει δημιουργηθεί για τη Facebook. Αυτή τη φορά ο ιδρυτής και CEO της εταιρείας προχώρησε σε μια μακροσκελή προσωπική ανάρτηση που αναλύει τα σχέδια του για την άμεση εξέλιξη του κοινωνικού δικτύου και τη στροφή προς την εντελώς αντίθετη κατεύθυνση απ' ό,τι έχουμε συνηθίσει μέχρι σήμερα.
Ο Zuckerberg δηλώνει ότι προτεραιότητα του είναι πλέον να εστιάσουν σε μια νέα στρατηγική που θα αφορά την εξασφάλιση ιδιωτικών συνδέσεων και εφήμερων μηνυμάτων (θα διαγράφονται αυτόματα μετά από λίγο), σε αντίθεση δηλαδή με τις παροτρύνσεις του παρελθόντος για όσο το δυνατόν περισσότερες δημόσιες αναρτήσεις από τους χρήστες. Ουσιαστικά, ο Zuckerberg κάνει λόγο για ένα πιο ιδιωτικό κοινωνικό δίκτυο.
Σήμερα βλέπουμε ότι τα εφήμερα Stories, τα ιδιωτικά μηνύματα και τα μικρά groups χρηστών αποτελούν τις πιο γρήγορα αναπτυσσόμενες κατηγορίες στην online επικοινωνία.
Mark Zuckerberg, CEO της Facebook
Παραδέχτηκε, επίσης, ότι ο πρώτερος βίος της Facebook στον τομέα της ιδιωτικότητας οδήγησε σε αμφιβολίες τους χρήστες. Παρόλα αυτά, τονίζει ότι η εταιρεία είναι έτοιμη να εξελιχθεί και να εκμεταλλευτεί την τεχνογνωσία της για τη δημιουργία μιας ασφαλούς και ιδιωτικής πλατφόρμας.
Αυτή η στροφή στην ασφάλεια και την ιδιωτικότητα προφανώς θα επηρεάσει και το επιχειρηματικό πλάνο της Facebook. Αντί να γίνεται συλλογή δεδομένων από τους χρήστες, η Facebook ελπίζει ότι η νέα ασφαλής πλατφόρμα θα δημιουργήσει νέες ευκαιρίες και διαφορετικές ευκαιρίες για τους διαφημιστές και τις επιχειρήσεις.
Σε ό,τι αφορά την ασφάλεια των δεδομένων, ο Zuckerberg ήταν ξεκάθαρος ότι δεν πρόκειται να αποθηκεύσουν δεδομένα χρηστών σε data centers που βρίσκονται σε χώρες με κακό ιστορικό στην προστασία των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων (όπως ιδιωτικότητα, ελευθερία έκφρασης κλπ.). Ταυτόχρονα, είναι συνειδητοποιημένος ότι μια τέτοια πολιτική θα οδηγήσει σε κλειστές πόρτες για το Facebook σε αρκετές χώρες και μεγάλες αγορές (π.χ. Κίνα).
Υποστηρίζοντας αυτή την αρχή σημαίνει ότι οι υπηρεσίες μας θα μπλοκαριστούν σε κάποιες χώρες ή θα αποκλειστούν από κάποιες όπου δεν έχουμε επίσημη παρουσία. Αυτό είναι ένα τίμημα που θα το πληρώσουμε χωρίς ενδοιασμούς.
Mark Zuckerberg, CEO της Facebook
Απόλυτος στόχος της Facebook είναι να δώσει στους χρήστες τον πλήρη έλεγχο της διατηρησιμότητας του περιεχομένου που μοιράζονται στο κοινωνικό δίκτυο. Αυτό μεταφράζεται σε μηνύματα που διαγράφονται αυτόματα μετά από ορισμένο χρονικό διάστημα ή αρχειοθετούνται. Μη ξεχνάμε ότι προχωρά κανονικά και η σύζευξη μεταξύ των Facebook Messenger, Instagram και WhasApp.
Δεν αναφέρθηκε σε κάποιο χρονοδιάγραμμα για το λανσάρισμα αυτού του νέου μοντέλου και πιθανολογούμε ότι οι αλλαγές αυτές θα γίνουν σταδιακά μέσα στα επόμενα χρόνια.
Μπορείτε να διαβάσε όλη την ανάρτηση του Mark Zuckerberg εδώ.