Αν το κάνει αυτό η Google, θα γυρίσει ο κόσμος ανάποδα...

Η Google είναι συνώνυμο της διαδικτυακής αναζήτησης εδώ και πάνω από 20 χρόνια, μια υπηρεσία που προσφέρει σε όλο τον κόσμο δωρεάν στηρίζοντας το επιχειρηματικό μοντέλο της καθαρά στις διαφημίσεις. Παρόλα αυτά, η εταιρεία φαίνεται ότι εξετάζει μια ριζική αλλαγή στην πολιτική της ενόψει της ενσωμάτωσης των AI λειτουργιών στο Google Search και σύμφωνα με τη Financial Times, υπάρχει το ενδεχόμενο να δούμε στο μέλλον μια premium επί πληρωμή συνδρομή!

Σύμφωνα με την αναφορά, πηγές που είναι ενήμερες για τα σχέδια της Google υποδεικνύουν ότι αυτές οι προηγμένες λειτουργίες αναζήτησης με Τεχνητή Νοημοσύνη θα μπορούσαν να αποτελέσουν μέρος των υφιστάμενων συνδρομητικών υπηρεσιών της Google, όπως το Gemini Advanced ή το Google One. Συγκεκριμένα, η δημοσίευση αναφέρει ότι ακόμη και η premium βαθμίδα του Google Search θα συνεχίσει να περιλαμβάνει διαφημίσεις, ενώ η παραδοσιακή έκδοση θα παραμείνει διαθέσιμη δωρεάν για τους χρήστες.

Αυτή η πιθανή ανατροπή φαίνεται να πηγάζει από την ανάγκη της Google να εξισορροπήσει δύο προτεραιότητες: την ενσωμάτωση της πρωτοποριακής AI στην εμπειρία αναζήτησης και ταυτόχρονα τη διαφύλαξη της προσοδοφόρας διαφημιστικής αναζήτησης που αποτελεί την οικονομική της βάση. Το εντυπωσιακό ποσό των 175 δισεκατομμυρίων δολαρίων σε διαφημιστικά έσοδα της εταιρείας που σχετίζονται με την αναζήτηση πέρυσι καταδεικνύει το μέγεθος του διακυβεύματος. Εν τω μεταξύ, η αλματώδης άνοδος του ChatGPT του OpenAI έχει εξωθήσει την Google σε έναν αγώνα για την πρωτοκαθεδρία στον τομέα της Τεχνητής Νοημοσύνης.

Η Google άρχισε να δοκιμάζει την υπηρεσία αναζήτησης με Τεχνητή Νοημοσύνη, γνωστή ως Search Generative Experience (SGE), τον περασμένο Μάιο. Η SGE προσφέρει περιλήψεις και απαντήσεις σε ερωτήματα που τροφοδοτούνται με AI, μαζί με την παραδοσιακή παρουσίαση συνδέσμων και διαφημίσεων. Η εμπειρία SGE ήταν καθαρά προαιρετική μέχρι πρόσφατα, όταν η Google άρχισε να τη δοκιμάζει ως προεπιλεγμένη εμπειρία για ένα περιορισμένο σύνολο χρηστών. Ωστόσο, η εταιρεία άργησε να ενσωματώσει αυτά τα χαρακτηριστικά SGE στην κύρια μηχανή αναζήτησης, πιθανότατα λόγω του υψηλού υπολογιστικού κόστους που σχετίζεται με τα παραγωγικά μοντέλα Τεχνητής Νοημοσύνης.

Ενώ η SGE προσφέρει πιθανά οφέλη για τους χρήστες, ταυτόχρονα αμφισβητεί τα θεμέλια του σημερινού επιχειρηματικού μοντέλου της Google. Η ικανότητα της AI να παρέχει ολοκληρωμένες απαντήσεις θα μπορούσε να οδηγήσει σε μείωση των κλικ των χρηστών στους συνδέσμους των ιστοσελίδων, με αποτέλεσμα λιγότερες εμφανίσεις διαφημίσεων και ενδεχομένως να θέσει σε κίνδυνο την κύρια ροή εσόδων της Google.

Η αναφορά ισχυρίζεται επίσης ότι οι μηχανικοί της Google αναπτύσσουν ήδη αυτή την τεχνολογία, αλλά η οριστική απόφαση και το χρονοδιάγραμμα κυκλοφορίας παραμένουν αβέβαια. Εσείς θα δεχόσασταν να πληρώνετε συνδρομή για το Google Search;

[via]

Loading