Η Google ανακοίνωσε μια σημαντική αλλαγή στη λειτουργία της μηχανής αναζήτησης που επηρεάζει εκατομμύρια χρήστες παγκοσμίως: στο εξής, όσοι προσπαθούν να αποκτήσουν πρόσβαση στην υπηρεσία μέσω τοπικών domains όπως Google.gr ή Google.co.uk, θα ανακατευθύνονται αυτόματα στην κεντρική σελίδα Google.com.
Παραδοσιακά, τα τοπικά domains χρησιμοποιούνταν για την παροχή αποτελεσμάτων προσαρμοσμένων στη γεωγραφική τοποθεσία του χρήστη. Ωστόσο, σύμφωνα με τη Google, η τεχνολογική της πρόοδος στον εντοπισμό θέσης καθιστά πλέον την ύπαρξη τους λιγότερο αναγκαία. Πρακτικά, αυτό σημαίνει πως οι χρήστες θα συνεχίσουν να λαμβάνουν τοπικά αποτελέσματα, ανεξαρτήτως του αν χρησιμοποιούν Google.com ή κάποια τοπική ιστοσελίδα.
Η εταιρεία διευκρίνισε ότι δεν καταργεί πλήρως τα τοπικά domains – τουλάχιστον προς το παρόν. Οι σελιδοδείκτες (bookmarks) που έχουν δημιουργηθεί με τις συγκεκριμένες διευθύνσεις θα συνεχίσουν να λειτουργούν, απλώς οι επισκέψεις θα οδηγούν πλέον αυτόματα στην κεντρική σελίδα της Google. Η μετάβαση αυτή θα γίνει σταδιακά μέσα στους επόμενους μήνες.
Αξιοσημείωτο είναι ότι η αλλαγή αυτή δεν επηρεάζει τις νομικές υποχρεώσεις της Google στις χώρες όπου δραστηριοποιείται. Παρά τη μετάβαση σε ένα ενιαίο domain, η εταιρεία τονίζει ότι εξακολουθεί να συμμορφώνεται με την εθνική νομοθεσία κάθε χώρας, αναφορικά με ζητήματα όπως η προστασία προσωπικών δεδομένων και οι κανονισμοί περιεχομένου.
Καθώς η αλλαγή εφαρμόζεται, οι χρήστες ενδέχεται να χρειαστεί να επανακαταχωρίσουν κάποιες από τις προτιμήσεις τους στο Search, χωρίς όμως η εταιρεία να διευκρινίζει ποιες ακριβώς είναι αυτές. Παρ’ όλα αυτά, η Google καθησυχάζει λέγοντας πως πρόκειται για μια «διακριτική» αλλαγή που η πλειονότητα των χρηστών δύσκολα θα παρατηρήσει.
Η σταδιακή στροφή των χρηστών προς τις mobile εφαρμογές, όπως η Google app σε Android, σημαίνει πως στις περισσότερες περιπτώσεις δεν είναι καν ορατή η διεύθυνση URL, ενισχύοντας περαιτέρω την αίσθηση ότι η αλλαγή δεν θα προκαλέσει σύγχυση στο ευρύ κοινό.
Με απλά λόγια, η καθημερινή εμπειρία αναζήτησης δεν αναμένεται να αλλάξει. Οι χρήστες μπορούν να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν το ίδιο link που χρησιμοποιούσαν έως τώρα, με τη διαφορά ότι θα οδηγούνται πλέον στο Google.com, διατηρώντας ωστόσο την τοπική στόχευση των αποτελεσμάτων.
Η απόφαση αυτή αποτελεί άλλη μία ένδειξη της στρατηγικής ενοποίησης που ακολουθεί η Google, χωρίς να θίγει ουσιαστικά την εμπειρία του χρήστη – τουλάχιστον για την ώρα.
[via]