Νωρίτερα αυτό το μήνα, είδαμε την Apple να συμβιβάζεται με την ιδέα ότι θα πρέπει να επιτρέψει (αναγκαστικά) τα third-party καταστήματα για το περίφημο sideloading εφαρμογών στις συσκευές της, στο πλαίσιο του νόμο Digital Markets Act της ΕΕ. Παρόλα αυτά, η εταιρεία δεν έχει πει ακόμα την τελευταία της λέξη, καθώς κατέθεσε ήδη προσφυγή για να επανεξεταστεί ο χαρακτηρισμός των App Store και iMessage ως gatekeepers. Σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters, η Apple κατέθεσε επίσημα νομική προσφυγή κατά των αποφάσεων που έλαβε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στο πλαίσιο της πρόσφατης εφαρμογής του DMA.
Με παρόμοιο τρόπο, οι Meta και TikTok έχουν ήδη καταθέσει προσφυγές αμφισβητώντας την απόφαση της Επιτροπής να συμπεριλάβει τις υπηρεσίες τους στο DMA. Η έφεση της Meta εκφράζει τη διαφωνία της με την απόφαση της Επιτροπής να ορίσει τις υπηρεσίες της Messenger και Marketplace ως gatekeepers, χωρίς όμως να αμφισβητήσει τη συμπερίληψη του Facebook, του WhatsApp ή του Instagram.
Παράλληλα, η TikTok υποστηρίζει ότι ο χαρακτηρισμός της ενέχει τον κίνδυνο να παγιωθεί η δύναμη των κυρίαρχων εταιρειών τεχνολογίας. Η πλατφόρμα, η οποία λειτουργεί στην Ευρώπη για λίγο περισσότερο από πέντε χρόνια, διατείνεται ότι είναι «η πιο ικανή αντίπαλος των πιο εδραιωμένων πλατφορμών»
Στο πλαίσιο της εφαρμογής του DMA, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει την εξουσία να χαρακτηρίζει τις ψηφιακές πλατφόρμες ως " gatekeepers " εάν διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο ως σύνδεσμοι μεταξύ των επιχειρήσεων και των καταναλωτών. Η νομοθεσία στρέφεται κατά 22 υπηρεσιών "gatekeeper" που λειτουργούν από έξι μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας - τη Microsoft, την Apple, την Google της Alphabet, την Amazon, τη Meta και το TikTok της ByteDance.
Κύριος στόχος της νομοθεσίας είναι η απλούστευση της μετάβασης των χρηστών μεταξύ ανταγωνιστικών υπηρεσιών. Αυτό περιλαμβάνει τον εξαναγκασμό των πλατφορμών να συνεργάζονται οι εφαρμογές messaging με τις ανταγωνιστικές και να επιτρέπουν στους χρήστες να αποφασίζουν ποιες εφαρμογές θα προεγκαθιστούν στις συσκευές τους.
[via]