Apple: Υπέκυψε στις οδηγίες του Digital Markets Act για το App Store
Στις αρχές του έτους, η Apple ανακοίνωσε σημαντικές αλλαγές για το iOS στην ΕΕ προκειμένου να συμμορφωθεί με το νέο Digital Markets Act (DMA). Οι αλλαγές επέτρεψαν τα third-party καταστήματα εφαρμογών, έδωσαν στους προγραμματιστές τη δυνατότητα σύνδεσης με εξωτερικά συστήματα πληρωμών και πολλά άλλα. Ωστόσο, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν έμεινε ικανοποιημένη από τις αλλαγές που ανακοίνωσε η Apple. Τον Ιούνιο, η Επιτροπή ενημέρωσε την Apple ότι οι κανόνες του App Store παραβίαζαν το Digital Markets Act (DMA), καθώς δεν επέτρεπαν στους προγραμματιστές να κατευθύνουν τους καταναλωτές σε εναλλακτικά κανάλια για προσφορές και περιεχόμενο.
Σε απάντηση της ανακοίνωσης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής τον Ιούνιο, η Apple προχώρησε σε αρκετές αλλαγές στο σχέδιο συμμόρφωσης με το Digital Markets Act. Οι προγραμματιστές μπορούν πλέον να προωθούν προσφορές που είναι διαθέσιμες εκτός του App Store. Για παράδειγμα, ένας προγραμματιστής μπορεί να έχει ένα banner στη σελίδα της συνδρομής για την μετάβαση σε μια εξωτερική ιστοσελίδα για αγορές. Προηγουμένως, η Apple ανέφερε ότι οι σύνδεσμοι προς εξωτερικές ιστοσελίδες δεν πρέπει να έχουν καμία παράμετρο. Η Apple τώρα το αλλάζει αυτό επιτρέποντας συνδέσμους με παραμέτρους, ανακατευθύνσεις και ενδιάμεσους συνδέσμους σε σελίδες προορισμού.
Βασικές αλλαγές στο StoreKit External Purchase Link Entitlement:
- Οι προγραμματιστές μπορούν να επικοινωνούν και να προωθούν προσφορές για αγορές που είναι διαθέσιμες σε έναν προορισμό της επιλογής τους. Ο προορισμός μπορεί να είναι ένα εναλλακτικό app marketplace, μια άλλη εφαρμογή ή μια ιστοσελίδα, και η πρόσβαση σε αυτήν μπορεί να γίνει εκτός της εφαρμογής ή μέσω μιας web προβολής που εμφανίζεται στην εφαρμογή.
- Οι προγραμματιστές μπορούν να σχεδιάζουν και να εκτελούν εντός των εφαρμογών τους την επικοινωνία και την προώθηση των προσφορών. Αυτό περιλαμβάνει την παροχή πληροφοριών σχετικά με τις τιμές των συνδρομών ή κάθε άλλης προσφοράς που διατίθεται τόσο εντός όσο και εκτός της εφαρμογής, καθώς και την παροχή εξηγήσεων ή οδηγιών σχετικά με τον τρόπο εγγραφής σε προσφορές εκτός της εφαρμογής. Αυτές οι επικοινωνίες πρέπει να παρέχουν ακριβείς πληροφορίες σχετικά με τα ψηφιακά αγαθά ή τις υπηρεσίες που είναι διαθέσιμα προς αγορά.
- Οι προγραμματιστές μπορούν να επιλέξουν να χρησιμοποιήσουν ένα link με δυνατότητα δράσης που μπορεί να πατηθεί, να επιλεγεί ή να σαρωθεί, για να μεταφέρει τους χρήστες στον προορισμό τους.
- Οι προγραμματιστές μπορούν να χρησιμοποιούν οποιονδήποτε αριθμό διευθύνσεων URL, χωρίς να τις δηλώνουν στην Info.plist της εφαρμογής.
- Επιτρέπονται links με παραμέτρους, ανακατευθύνσεις και ενδιάμεσα links σε σελίδες προορισμού.
- Εισάγονται επικαιροποιημένοι επιχειρηματικοί όροι για τις εφαρμογές με το δικαίωμα External Purchase Link (Εξωτερικός σύνδεσμος αγοράς), ώστε να ευθυγραμμιστούν με τις αλλαγές σε αυτές τις δυνατότητες.
Οι επικαιροποιημένοι όροι θα ισχύουν αυτό το φθινόπωρο για όλους τους προγραμματιστές στην Ευρωπαϊκή Ένωση που χρησιμοποιούν το δικαίωμα εξωτερικής σύνδεσης αγοράς StoreKit.
Η εξελισσόμενη συμμόρφωση της Apple με την DMA καταδεικνύει τη συνεχιζόμενη διαπραγμάτευση μεταξύ των τεχνολογικών κολοσσών και των ρυθμιστικών αρχών. Το κατά πόσον αυτές οι αλλαγές μπορούν να έχουν πραγματικό αντίκτυπο στους προγραμματιστές στην αγορά της ΕΕ μένει να φανεί. Μόνο ο χρόνος θα δείξει αν οι τελευταίες παραχωρήσεις της Apple θα προωθήσουν πραγματικά τον ανταγωνισμό και θα παρέχουν περισσότερες επιλογές στους καταναλωτές.Οι επικαιροποιημένοι όροι θα ισχύουν αυτό το φθινόπωρο για όλους τους προγραμματιστές στην Ευρωπαϊκή Ένωση που χρησιμοποιούν το δικαίωμα εξωτερικής σύνδεσης αγοράς StoreKit.
Η εξελισσόμενη συμμόρφωση της Apple με την DMA καταδεικνύει τη συνεχιζόμενη διαπραγμάτευση μεταξύ των τεχνολογικών κολοσσών και των ρυθμιστικών αρχών. Το κατά πόσον αυτές οι αλλαγές μπορούν να έχουν πραγματικό αντίκτυπο στους προγραμματιστές στην αγορά της ΕΕ μένει να φανεί. Μόνο ο χρόνος θα δείξει αν οι τελευταίες παραχωρήσεις της Apple θα προωθήσουν πραγματικά τον ανταγωνισμό και θα παρέχουν περισσότερες επιλογές στους καταναλωτές.
[via]