Η εκδήλωση της Sony ολοκληρώθηκε πριν από λίγα λεπτά και μετά από μια σειρά παιχνιδιών που πέρασαν μπροστά από τα μάτια μας, η εταιρεία αποκάλυψε επιτέλους την εμφάνιση του PlayStation 5, το οποίο θα κυκλοφορήσει και σε Digital Edition (χωρίς το Blu-ray drive)!
Η Sony άφησε για άλλη μια φορά τη Microsoft να πάρει αυτή την πρωτιά στις αποκαλύψεις για τη νέα παιχνιδοκονσόλα της, αφουγκράστηκε τη δυσαρέσκεια των gamers για την έλλειψη πραγματικού gameplay στο Xbox Inside και γι' αυτό αφιέρωσε ολόκληρη τη σημερινή παρουσίαση σε μερικούς από τους τίτλους που θα δούμε στο PS5. Το καλύτερο, βέβαια, το φύλαξε για το τέλος, όταν και έδειξε την τελική μορφή του PlayStation 5. Παράλληλα, είδαμε ξεχωριστό ζευγάρι ασύρματων ακουστικών, μια κάμερα και ένα τηλεκοντρόλ για τα οποία προς το παρόν δεν γνωρίζουμε αν θα συμπεριλαμβάνονται στο πακέτο (αν και υποθέτουμε πως όχι).
PlayStation 5 - Hardware
Το PlayStation 5 διαθέτει έναν νεό custom made επεξεργαστή AMD Zen 2 με οκτώ πυρήνες και 16 threads που μπορούν να χρονιστούν σε συχνότητα έως 3.5GHz ο καθένας. Ο κ. Cerny είχε τονίσει ότι μπαίνει “κόφτης” σε αυτές τις συχνότητες ανάλογα με τις απαιτήσεις του παιχνιδιού, αλλά τα 3.5GHz είναι η τυπική ταχύτητα που υπό ορισμένες συνθήκες μπορεί να πέσει σε χαμηλότερα επίπεδα.
Ο επεξεργαστής γραφικών είναι επίσης custom-made AMD RDNA 2 με 36 πυρήνες χρονισμένους σε συχνότητα 2.23GHz (και πάλι με “κόφτη), με αποτέλεσμα η συνολική απόδοση να φτάνει τα 10.28teraflops. Τα 2.23GHz είναι το όριο και ταυτόχρονα η τυπική ταχύτητα λειτουργίας, επομένως, μπορεί να πέσει σε χαμηλότερο επίπεδο ανάλογα με τις ανάγκες του παιχνιδιού. Η Sony σημειώνει ότι ο custom-made επεξεργαστής γραφικών περιλαμβάνει πολύ περισσότερα transistor στον ίδιο χώρο (62% περισσότερα από το PS4) με αποτέλεσμα οι 36 πυρήνες του PS5 να αντιστοιχούν τελικά σε 58 πυρήνες του PS4, ενώ ταυτόχρονα λειτουργούν σε διπλάσια συχνότητα.
Ο κ. Cerny είχε κάνει ιδιαίτερη αναφορά στη δυνατότητα του PS5 να λειτουργεί σε μεταβαλλομένες συχνότητες, δίνοντας τη χαρακτηριστική ονομασία “boost” και ξεκαθαρίζοντας ότι δεν έχει καμία σχέση με την έννοια που γνωρίζουμε από τις CPUs και GPUs. Η μέγιστη απόδοση του PS5 δεν συνδέεται άμεσα με τη θερμοκρασία στο περιβάλλον και εγγυώνται ότι η κάθε κονσόλα θα προσφέρει την ίδια απόδοση κάτω υπό οποιεσδήποτε συνθήκες.
Το boost λειτουργεί περίπου με αυτόν τον τρόπο. Η λειτουργία του PS5 βασίζεται σε μια σταθερή παροχή ισχύος που συνδέεται άμεσα με τα θερμικά όρια που θέτει το σύστημα ψύξης. Αντί να λειτουργεί με σταθερές τις συχνότητες των CPU και GPU, κρατά σταθερή μια δεδομένη ισχύ και διαφοροποιεί τις συχνότητες των πυρήνων ανάλογα με το φορτίο που καλούνται να επεξεργαστούν. Η παρατήρηση αυτών των παραμέτρων γίνεται με τη βοήθεια ενός εσωτερικού monitor που αναλύει το φορτίο της CPU και της GPU, και ρυθμίζει ανάλογα τις συχνότητές τους. Επίσης, χάριν στην τεχνολογία SmartShift της AMD, εάν περισσεύει ισχύς από τις CPU και GPU, τότε διοχετεύεται για την περαιτέρω βελτίωση της ανάλυσης.
Για όσους αναρωτιούνται για το σύστημα ψύξης που θα εξασφαλίζει την ομαλή λειτουργία για όλα τα παραπάνω, ο Cerny δεσμεύτηκε ότι θα πουν περισσότερα αργότερα και υποσχέθηκε ότι θα μας αρέσει αυτό που έχουν ετοιμάσει οι μηχανικοί της εταιρείας.
PlayStation 5 - Επεξεργασία γραφικών
Στο κομμάτι των νέων τεχνολογιών για την επεξεργασία γραφικών, η νέα Geometry Engine δίνει στους developers απαράμιλλο έλεγχο στα τρίγωνα και σε άλλα θεμελιώδη στοιχεία, ενώ η τεχνολογία Ray Tracing είναι στο ίδιο επίπεδο με αυτό που θα δούμε στη νέα γενιά GPUs της AMD για Windows PCs. Το καλύτερο, όμως, είναι ότι όλη αυτή η ποιότητα δεν ζορίζει καθόλου το PS5.
PlayStation 5 - Αποθηκευτικός χώρος SSD
Μία από τις μεγαλύτερες απαιτήσεις (αν όχι η μεγαλύτερη) των developers σε όλο τον κόσμο ήταν να ενσωματωθεί στο PlayStation 5 αποθηκευτικός χώρος SSD. Η Sony όχι μόνο τους άκουσε, αλλά έχει κάνει θαύματα στον συγκεκριμένο τομέα, ειδικά στο θέμα της ταχύτητας φόρτωσης. Είναι χαρακτηριστικό ότι 2GB δεδομένων μπορούν να φορτώσουν μέσα σε μόλις 1/4 του δευτερολέπτου!
Για να το καταφέρει αυτό, η Sony χρησιμοποιεί μια custom-made μνήμη flash που “κουμπώνει” στον SSD χωρητικότητας 825GB μέσω διεπαφής 12 καναλιών, έτσι ώστε η μεταφορά δεδομένων να γίνεται με ταχύτητα 5.5GB το δευτερόλεπτο.
Αν σας φαίνονται λίγα τα 825GB του ενσωματωμένου SSD, το ευχάριστο είναι ότι το PS5 υποστηρίζει τη δυνατότητα σύνδεσης εξωτερικής μονάδας SSD 1TB ή 2TB με δυνατότητα να τρέχεις τα παιχνίδια απευθείας από αυτές, αλλά προφανώς όχι με τους χρόνους φόρτωσης που είδαμε προηγουμένως.
Η υπόσχεση της Sony είναι ότι τα παιχνίδια θα φορτώνουν 100 φορές πιο γρήγορα από το PS4...
PlayStation 5 - Ήχος
Αρκετή κουβέντα έγινε και το νέο σύστημα ήχου του PlayStation 5, ένας τομέας που χωλαίνει το PS4, όπως είχε παραδεχτεί τον περασμένο Μάρτιο ο Mark Cerny. Η εταιρεία ενσωμάτωσε τη νέα Tempest Engine που σύμφωνα με τον Cerny θα δώσει στον gamer την αίσθηση πως βρίσκεται στη μέση της ντουζιέρας και θα ακούει να πέφτουν ξεχωριστά οι σταγόνες γύρω του. Με αυτό το γλαφυρό παράδειγμα θέλει να τονίσει ότι θα αντιλαμβάνεσαι την κατεύθυνση και την απόσταση οποιασδήποτε κίνησης αντικειμένου στα παιχνίδια, ακόμη και να χρησιμοποιείς ένα απλό ζευγάρι ακουστικών. Προφανώς, η εμπειρία θα είναι σημαντικά αναβαθμισμένη εάν έχεις στη διάθεση σου ένα προηγμένο σύστημα ήχου συνδεδεμένο στην τηλεόραση σου.
Το τηλεχειριστήριο DualSense
Στο DualSense έχει προστεθεί σύστημα απτικής ανάδρασης έτσι ώστε ο χρήστης να αισθάνεται ακόμη περισσότερο το παιχνίδι ανάλογα με τα όσα συμβαίνουν εκεί. Για παράδειγμα, τα κουμπιά L2 και R2 θα σκληραίνουν σε περίπτωση π.χ. που προσπαθείς να τεντώσεις ένα τόξο ή αν προσπαθείς να πάρεις μια στροφή με μεγάλη ταχύτητα (σαν άλλος Τερλέγκας).
Σε ό,τι αφορά τον σχεδιασμό και την κατασκευή του, το DualSense μοιάζει αρκετά πιο “χοντρό” σε σύγκριση με το DualShock 4 λόγω της εισαγωγής νέου hardware. Η Sony εξηγεί πως οι καμπύλες του θα αφήνουν στον χρήστη μια πιο συμμαζεμένη αίσθηση απ’ ό,τι είναι στην πραγματικότητα και υπόσχεται πως είναι πιο εργονομικό. Αυτά βέβαια θα δούμε κατά πόσο ισχύουν όταν το πιάσουμε στα χέρια μας.
Σε άλλες λεπτομέρειες, τα trigger buttons έχουν μια μικρή κλίση, ενώ έχει αφαιρεθεί το Share button και αντί αυτού θα δούμε μια νέα λειτουργία που ονομάζεται Create για το διαμοιρασμό in-game περιεχομένου όπως screenshots και videos (περισσότερα για αυτήν τη λειτουργία θα αποκαλυφθούν στο μέλλον), είναι ασύρματο, φορτίζει μέσω υποδοχής USB Type-C (δεν έχει γίνει γνωστή η αυτονομία του) και διαθέτει μικρόφωνο, αν και η Sony προτείνει τη χρήση εξωτερικού μικροφώνου για μεγάλες συνομιλίες.
Τα παιχνίδια
Σε ό,τι αφορά τα παιχνίδια, θα τα δούμε όλα σταδικά σε ξεχωριστά άρθρα, αλλά μπορούμε να αφήσουμε εδώ μια λίστα με αυτά που εμφανίστηκαν στη σημερινή εκδήλωση:
- Marvel’s Spider-Man: Miles Morales
- Hitman III
- GTA V (Enhanced)
- Project Athia
- Ratchet & Clank: Rift Apart
- Stray
- Returnal
- Destruction AllStars
- Sackboy A Big Adventure
- Oddworld Soulstorm
- Kena: Bridge of Spirits
- Goodbye Volcano High
- GhostWire: Tokyo
- JETT: The Far Shore
- Godfall
- NBA 2K21
- Gran Turismo 7
- Solar Ash
- Demon’s Souls
- Resident Evil 8: Village
- Deathloop
- Pragmata
- Little Devil Inside
- Horizon: Forbidden West
- Bugsnax
- Astro’s Playroom
Πότε θα κυκλοφορήσει το PlayStation 5
Αν δεν προκύψουν προβλήματα στην παραγωγή λόγω του κορωνοϊού, το PlayStation 5 θα είναι διαθέσιμο στην αγορά κατά το Νοέμβριο - Δεκέμβριο του 2020.
PlayStation 5 - Τεχνικά Χαρακτηριστικά
CPU | x86-64-AMD Ryzen “Zen 2” |
8 Cores / 16 Threads | |
Variable frequency, up to 3.5 GHz | |
GPU | AMD Radeon RDNA 2-based graphics engine |
Ray Tracing Acceleration | |
Variable frequency, up to 2.23 GHz (10.3 TFLOPS) | |
System Memory | GDDR6 16GB |
448GB/s Bandwidth | |
SSD | 825GB |
5.5GB/s Read Bandwidth (Raw) | |
PS5 Game Disc | Ultra HD Blu-ray, up to 100GB/disc |
Video Out | Support of 4K 120Hz TVs, 8K TVs, VRR (specified by HDMI ver.2.1) |
Audio | “Tempest” 3D AudioTech |