Αυτοματοποιημένο τρένο χωρίς οδηγό στην Taipei μειώνει τον χρόνο μετακίνησης στο υποδιπλάσιο
Ο πρώτος από τους 35 πλήρως αυτοματοποιημένους συρμούς Metropolis της γαλλικής εταιρείας Alstom, ο οποίος σχεδιάζεται για το νέο σύστημα μετρό Light Green Line, έκανε το ντεμπούτο του στην Ταϊβάν. Όταν ολοκληρωθεί, η πλήρως αυτοματοποιημένη γραμμή μήκους 22,8 χιλιομέτρων θα εξοικονομήσει 30 λεπτά από τον σημερινό χρόνο μετακίνησης από άκρη σε άκρη, απαιτώντας μόλις 20 λεπτά για να διανύσει κανείς ολόκληρη τη διαδρομή μεταξύ της New Taipei City και της πρωτεύουσας Ταϊπέι.
Το τρένο που αποτελείται από τέσσερα βαγόνια και είναι κατασκευασμένο από ανοξείδωτο χάλυβα παρουσιάστηκε στο αμαξοστάσιο Jincheng στην περιοχή Tucheng της Νέας Ταϊπέι, μετά από ένα ταξίδι 18.000 χιλιομέτρων από το εργοστάσιο συναρμολόγησης στη Βραζιλία έως τη Σιγκαπούρη και στη συνέχεια στην Ταϊβάν. Τα τέσσερα βαγόνια των 26 θέσεων θα μπορούν να φιλοξενήσουν 700 επιβάτες (108 καθίσματα) κατά μήκος της νέας υπόγειας και υπέργειας γραμμής, που συνδέει το κέντρο της Ταϊπέι με μία από τις πιο ταχέως αναπτυσσόμενες περιοχές, τη New Taipei City.
Η γραμμή Wanda-Zhonghe-Shulin - γνωστή και ως Light Green Line - με προϋπολογισμό 55,881 δισεκατομμυρίων NTD (1,63 δισεκατομμύρια ευρώ) βρίσκεται υπό κατασκευή εδώ και μια δεκαετία, με το πρώτο στάδιο των εννέα σταθμών, μήκους 9,5 χιλιομέτρων, να αναμένεται να ανοίξει το 2027. Εν τω μεταξύ, το δεύτερο στάδιο των 13 σταθμών, 13,3 χιλιομέτρων αναμενόταν αρχικά να ολοκληρωθεί το 2027, αλλά τώρα εκτιμάται ότι θα λειτουργήσει το 2031.
Το τεράστιο έργο, μια κοινοπραξία της Alstom με έδρα το Παρίσι και της ταϊβανέζικης εταιρείας μηχανικών και εργολαβικών υπηρεσιών CTCI, θα δει τελικά αυτά τα 35 πλήρως αυτοματοποιημένα τρένα να κυκλοφορούν μέρα και νύχτα κατά μήκος της Light Green Line. Το 2021, η Alstom κέρδισε επίσης σύμβαση ύψους 760 εκατομμυρίων δολαρίων για την προμήθεια υποδομών και 29 ακόμη αυτόνομων τρένων για την υπό κατασκευή κυκλική (κίτρινη) γραμμή 52 χιλιομέτρων που θα συνδέσει τελικά την εξωτερική Ταϊπέι με τη New Taipei City. Επί του παρόντος, η Hitachi Rail Italy έχει παράσχει 17 ηλεκτροκίνητα τρένα χωρίς οδηγό για το πρώτο στάδιο αυτής της γραμμής και θα προσθέσει άλλα 29 στο έργο της γραμμής Sanying (Light Blue) που έχει ολοκληρωθεί κατά 80% στην New Taipei City.
Τα μοντέλα Metropolis κινούνται με μέγιστη ταχύτητα 100 km/h και θα λειτουργούν σε συνδυασμό με το σύστημα σηματοδότησης χωρίς οδηγό Urbalis Communications Based Train Control (CBTC) της Alstom και το σύστημα εποπτικού ελέγχου και συλλογής δεδομένων (SCADA).
Αν αναρωτιέστε γιατί να μας ενδιαφέρει μια τέτοια είδηση στην Ελλάδα, απλά ξαναρίξτε μια ματιά στο μήκος της διαδρομής, τον χρόνο που γλιτώνουν οι κάτοικοι της Taipei, τον προϋπολογισμό του έργου και την τεχνολογία των τρένων. Οποιαδήποτε σύγκριση προκαλεί το λιγότερο θλίψη...
[via]