Digital Markets Act: Σε δοκιμαστική εφαρμογή οι νέοι κανόνες της ΕΕ για τις Big Tech εταιρείες

Σε δοκιμαστική εφαρμογή τέθηκε από εχτές 1 Νοεμβρίου 2022 το περίφημο Digital Markets Act (DMA) της ΕΕ, δηλαδή το πακέτο νέων κανόνων που έχει ως στόχο να στριμώξει τις Big Tech εταιρείες (σ.σ. gatekeepers τους αναφέρει η ανακοίνωση) σε ό,τι αφορά τον ανταγωνισμό, το μονοπώλιο, την διαχείριση των προσωπικών δεδομένων των χρηστών και φυσικά το σύστημα των διαφημίσεων.

Ορισμένοι από τους κανόνες είναι οι εξής:

  • Θα πρέπει να επιτρέπεται στις third-party υπηρεσίες να συνεργάζονται με τις native υπηρεσίες των gatekeepers
  • Οι επιχειρήσεις θα μπορούν να έχουν πρόσβαση στα δεδομένα που παράγονται από τις ίδιες στις υπηρεσίες των gatekeepers
  • Οι διαφημιστές και οι διαφημιζόμενοι θα πρέπει να έχουν τα κατάλληλα εργαλεία και τις πληροφορίες που χρειάζονται για να πιστοποιούν τις διαφημίσεις που φιλοξενούνται στα συστήματα των gatekeepers.
  • Οι επιχειρήσεις θα μπορούν να προσφέρουν εναλλακτικές μεθόδους συναλλαγής με τους πελάτες τους μακριά από τις πλατφόρμες των gatekeepers.
  • Οι gatekeepers δεν θα επιτρέπεται να προωθούν τις δικές τους υπηρεσίες εις βάρος των αντίστοιχων third-party λύσεων.
  • Οι gatekeepers δεν θα επιτρέπεται να μπλοκάρουν την σύνδεση των πελατών - χρηστών με τις επιχειρήσεις έξω από τις πλατφόρμες τους.
  • Οι gatekeepers δεν θα εμποδίζουν τους χρήστες από την απεγκατάσταση λογισμικού ή εφαρμογών από τις συσκευές τους
  • Οι gatekeepers δεν θα επιτρέπεται να παρακολουθούν την δραστηριότητα των χρηστών έξω από τις πλατφόρμες τους με σκοπό να τους σερβίρουν στοχευμένες διαφημίσεις.

Για να υπάγεται κάποια εταιρεία στο DMA θα πρέπει να πληροί ορισμένα κριτήρια, όπως να ξεπερνά κάποιον ετήσιο τζίρο, να έχει συγκεκριμένη μάζα χρηστών (απλών και επιχειρήσεων) και να βρίσκεται σε θέση ισχύος για τουλάχιστον 3 χρόνια.

Η πλήρης εφαρμογή του DMA θα ξεκινήσει επίσημα στις 2 Μαΐου 2023.

[Europa]

Loading