Η Microsoft μας είχε προετοιμάσει πριν από λίγες ημέρες και εχθές ανακοίνωσε επίσημα τη νέα έκδοση του gaming API DirectX στο GDC 2014, η οποία θα είναι διαθέσιμη για τους developers αργότερα μέσα στη χρονιά ώστε να φέρουν την επόμενη γενιά του gaming στις οθόνες μας στο τέλος του 2015.
Σύμφωνα με την εταιρεία, το DirectX 12 έρχεται με πολύ σημαντικές βελτιώσεις και υποστήριξη για όλες τις πλατφόρμες της (Windows, Windows Phone, Xbox One), δυνατότητα ομαλού διαμοιρασμού των tasks σε multi-core επεξεργαστές και άμεση επικοινωνία με τους επεξεργαστές γραφικών για εξαιρετικά ομαλό τελικό αποτέλεσμα.
Με μια πρώτη ματιά, το DirectX 12 θα προσφέρει περίπου τις ίδιες δυνατότητες με το ήδη υπάρχον Mantle της AMD, δηλαδή αποφόρτιση της CPU και πρόσβαση στα "σωθικά" των GPUs για (θεωρητικά τουλάχιστον) σημαντική βελτίωση στην απόδοση των παιχνιδιών, με χαμηλή κατανάλωση και ευκολότερη μετάβαση από PC σε φορητή συσκευή ή παιχνιδοκονσόλα.
Να σημειωθεί ότι η Nvidia ισχυρίζεται ότι πολλές σημερινές κάρτες γραφικών που υποστηρίζουν το DirectX 11 λογικά θα είναι συμβατές και με το DirectX 12, ενώ η Intel είναι ξεκάθαρη ότι το νέο gaming API θα μπορεί να εκμεταλλεύεται πλήρως τους υβριδικούς επεξεργαστές (CPU + GPU) όπως οι Haswell.
Για λόγους καθαρά επίδειξης (το ξεκαθάρισε στην παρουσίαση) η Microsoft έτρεξε ένα demo του Forza Motorsport 5 βασισμένο σε Direct3D 12 σε Windows PC με κάρτα γραφικών Nvidia GeForce Titan Black στα 60fps, χωρίς κανένα απολύτως κόλλημα ή πρόβλημα.
Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε τι θα προτιμήσουν τελικά οι developers τα επόμενα χρόνια.
[via]