DirectX 12 Ultimate: Το νέο gaming API θα φέρει το Ray Tracing σε ακόμη περισσότερα παιχνίδια
Έξι χρόνια μετά το DirectX 12, η Microsoft προχώρησε στην ανακοίνωση του νέου gaming API DirectX 12 Ultimate, με το οποίο υπόσχεται πρωτοφανή ευθυγράμμιση μεταξύ των Windows PCs και του Xbox Series X, υπό την έννοια ότι οι developers θα προσφέρουν τις ίδιες δυνατότητες τόσο στα PCs που φέρουν το logo DirectX 12 Ultimate, όσο και στη νέα παιχνιδοκονσόλα της εταιρείας.
Σε αυτές τις δυνατότητες συμπεριλαμβάνονται οι τεχνολογίες Ray Tracing, Variable Rate Shading, Sampler Feedback και Mesh Shaders, ενώ τονίζεται πως δεν θα υπάρχει κανένα θέμα ασυμβατότητας με τους υπολογιστές που δεν υποστηρίζουν το DirectX 12 Ultimate. Ουσιαστικά, οι τελευταίοι θα τρέχουν κανονικά τα παιχνίδια χωρίς κάποιες από τις προαναφερθείσες τεχνολογίες.
Στο πιο τεχνικό κομμάτι, το DirectX 12 Ultimate φέρνει υποστήριξη για το πρότυπο DirectX Ray Tracing 1.1 (DXR 1.1), το οποίο προσφέρει ορισμένες αναβαθμίσεις σε σύγκριση με την προηγούμενη έκδοση. Η GPU θα μπορεί να επεξεργαστεί το Ray Tracing αυτόνομα χωρίς συμμετοχή της CPU και οι δυνατότητες στην φόρτωση των shaders (φωτισμό, σκιές) είναι σημαντικά ενισχυμένες.
Με το VRS (Variable Rate Shading), οι developers θα μπορούν να ελέγχουν και πόση από την ισχύ της GPU θα καταναλώνεται στο παιχνίδι, ενώ το Mesh Shaders τους προσφέρει μεγαλύτερη ευελιξία στην πλήρη εκμετάλλευση των δυνατοτήτων της GPU για να δημιουργήσουν πιο λεπτομερείς κόσμους. Τέλος, το Sampler Feedback υπόσχεται ταχύτερους χρόνους φόρτωσης και γενικότερα καλύτερη ποιότητα και απόδοση.
Να σημειωθεί ότι το DirectX 12 Ultimate είναι ήδη διαθέσιμο στους developers, επομένως, θα δούμε σχετικά σύντομα την εφαρμογή του.
[via]