Η eBay Inc. διαθέτει μία σειρά από πλατφόρμες όπως το Marketplace, το StubHuband & το Classifieds, συνδέοντας 175 εκατομμύρια ενεργούς αγοραστές σε όλο τον κόσμο. Έχοντας $2.6 δισεκατομμύρια Έσοδα και $23.6 δισεκατομμύρια Ακαθάριστης Αξίας Αγοράς, ως συνολική αξία των επιτυχώς κλεισμένων συναλλαγών κατά το 2ο τρίμηνο του 2018, η εταιρεία αποτελεί μία ηγετική δύναμη στην ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου στον κόσμο. Τα έσοδα της εταιρείας πηγάζουν κατά 60% από διεθνείς συναλλαγές, ενώ η εταιρεία απασχολεί περίπου 14.100 άτομα παγκοσμίως.
Οι τεχνολογίες και υπηρεσίες που διαθέτουν οι πλατφόρμες του eBay έχουν σχεδιαστεί για να επιτρέπουν στους πωλητές παγκοσμίως να οργανώνουν και να προσφέρουν το απόθεμά τους προς πώληση έτσι ώστε οι αγοραστές να μπορούν να το βρουν και να το αγοράσουν οπουδήποτε, οποιαδήποτε στιγμή. Στο πλαίσιο αυτό, το δεύτερο τρίμηνο του 2018, ο όγκος πωλήσεων της eBay Inc. που πραγματοποιήθηκε από κινητές συσκευές ανήλθε σε $12,9 δισεκατομμύρια, ενώ σε παγκόσμιο επίπεδο πραγματοποιήθηκαν 414 εκατομμύρια downloads των εφαρμογών που διαθέτει η εταιρεία.
Παγκοσμίως, η εταιρεία eBay διαθέτει ένα από τα μεγαλύτερα και πιο δυναμικά marketplaces στον κόσμο περιλαμβάνοντας μία σειρά από πλατφόρμες που εξυπηρετούν άμεσα και ευέλικτα τους χρήστες που είτε βρίσκονται σε on-line περιβάλλον, είτε χρησιμοποιούν την κινητή συσκευή τους. Μάλιστα, διαθέτει για συγκεκριμένες χώρες τμήματα ειδικά προσαρμοσμένα στην τοπική αγορά (localized counter parts). Στόχος είναι οι χρήστες να μπορούν να ανακαλύψουν όποια στιγμή το επιθυμούν και όπου και εάν βρίσκονται μοναδικές ευκαιρίες για αγορές ή πωλήσεις.
Σε ότι αφορά το eBay, το μεγαλύτερο και πιο δυναμικό marketplace παγκοσμίως που συνδέει εκατομμύρια αγοραστές και εταιρείες σε όλο τον κόσμο, κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2018, εμφάνισε:
- 23 δις δολάρια Ακαθάριστη Αξία προϊόντων
- περίπου 1,1 δις συναλλαγές σε πραγματικό χρόνο
- 2,1 δις δολάρια έσοδα
- 80% προσέλκυση νέων ειδών στο eBay, τα οποία πωλήθηκαν μέσω της πλατφόρμας
Σχετικά με τις συναλλαγές μέσω κινητών συσκευών, το 63% της Ακαθάριστης Αξίας των προϊόντων περιλαμβάνει ένα κινητό τηλέφωνο ως σημείο επαφής ενώ, μέσω κινητών συσκευών, πραγματοποιούνταν κάθε εβδομάδα πάνω από 13,5 εκατ. νέες καταχωρήσεις.
Η εικόνα του eBay στην Ελλάδα
Με 6,3 εκατομμύρια χρήστες στο διαδίκτυο στην Ελλάδα, το ηλεκτρονικό εμπόριο παρουσιάζει σημαντική αύξηση ήδη από το 2012 και καθώς η αγορά ωριμάζει αναμένεται η αύξηση να συνεχίσει τόσο το 2018 όσο και τα επόμενα χρόνια. Γύρω στα 3,5 εκατομμύρια αγοράζουν προϊόντα / υπηρεσίες στο διαδίκτυο με τη συνολική αξία να διαμορφώνεται στα 4,5 - 5 δις. € , ενώ το 31% των Ελλήνων καταναλωτών το 2017 πραγματοποίησε μία από τις δύο αγορές του μέσω διαδικτύου.
Στην πλατφόρμα του eBay, τον τελευταίο χρόνο πραγματοποιήθηκαν στην Ελλάδα πάνω από 570.000 νέες καταχωρήσεις, ενώ εμπιστεύθηκαν τη συγκεκριμένη πλατφόρμα για τις αγορές τους πάνω από 350.000 ενεργοί χρήστες και πάνω από 12.000 ενεργοί χρήστες για τις πωλήσεις τους.
Τι αγοράζουν οι Έλληνες από το eBay
Μερικές από τις top κατηγορίες των Ελλήνων χρηστών του eBay, από τις 31 Δεκεμβρίου 2017 έως και την 1η Αυγούστου, ήταν:
- Μουσικά CDs, Records, Κασέτες: 1 αντικείμενο αγοράζεται κάθε 15 περίπου λεπτά
- Γραμματόσημα: 1 αντικείμενο αγοράζεται κάθε 16 περίπου λεπτά
- Ηλεκτρονικά Gadgets: 1 αντικείμενο αγοράζεται κάθε μισή ώρα περίπου
- Σπίτι και κήπος:
- κάθε 50 περίπου λεπτά αγοράζεται 1 αντικείμενο από την υποκατηγορία αλυσοπρίονα
- κάθε 50 περίπου λεπτά αγοράζεται 1 αντικείμενο από την υποκατηγορία χαλκομανίες και αυτοκόλλητα
- κάθε 1 ώρα περίπου αγοράζεται 1 αντικείμενο από την υποκατηγορία συσκευασίες αποθήκευσης τροφίμων
Το ηλεκτρονικό εμπόριο και παγκόσμιες τάσεις
Όπως ανέφερε ο Ilya Kretov, Γενικός Διευθυντής του eBay για Ρωσία και Αναπτυσσόμενη Ευρώπη,
"Είναι γεγονός ότι τα τελευταία 10 χρόνια παρατηρήθηκε μια διαρθρωτική μετατόπιση στο λιανικό εμπόριο από τους παραδοσιακούς λιανοπωλητές προς τις online αγορές και τις τεχνολογικές πλατφόρμες. Γι΄ αυτό και το ηλεκτρονικό εμπόριο παρουσιάζει αύξηση κατά περίπου 15-20%, ανάλογα με την αγορά και τις κατηγορίες, γεγονός το οποίο αναδεικνύει την μεγάλη ευκαιρία που υπάρχει στον τομέα αυτό.
Υπάρχουν αρκετές προκλήσεις για το μέλλον του ηλεκτρονικού εμπορίου, όπως είναι αυτή της μαζικής εξατομίκευσης. Η εξατομίκευση αυτή με στόχο τη δημιουργία προσωποποιημένων εμπειριών, σε μεγάλη κλίμακα, διαμορφώνεται συνεχώς όσο αναπτύσσεται και αξιοποιείται το Artificial Intelligence. Επιπλέον, μία άλλη μεγάλη τάση στο ηλεκτρονικό εμπόριο μπορεί να ονομαστεί το ‘διανεμημένο’ εμπόριο. Ήδη, πάνω από 20 δισεκατομμύρια αντικείμενα συνδέονται σήμερα και ο αριθμός αυτός αναμένεται να φτάσει τα 50 δισεκατομμύρια μέχρι το 2020. Ο ψηφιακός τρόπος ζωής και οι ψηφιακές εμπειρίες έχουν γίνει πλέον κανόνας και καθημερινότητα. Το ηλεκτρονικό εμπόριο σημαίνει ότι πρέπει να είναι παντού, εκεί βρίσκονται οι αγοραστές, είτε είναι στα Social Media, είτε σε sites ειδήσεων είτε σε παιχνίδια. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι ολόκληρο το Internet είναι μία ‘ανοικτή’ αγορά"