Η τρέλα του Elon Musk για το ταξίδι στο Διάστημα είναι γνωστή εδώ και αρκετά χρόνια, γι' αυτό άλλωστε έχει ιδρύσει και επενδύσει μερικά δισεκατομμύρια στην SpaceX για δοκιμές επαναχρησιμοποιούμενων πυραύλων. Αυτή τη φορά, ο Musk ανέλυσε πλήρως τα σχέδια του στο 67ο International Astronautical Conference που έλαβε χώρα πριν από μερικές ώρες στη Guadalajara (Mexico).
"Ο κύριος λόγος που συσσωρεύω την περιουσία μου είναι για να επενδύσω επάνω σε αυτό το πρόγραμμα. Ειλικρινά, δεν έχω κανένα άλλο κίνητρο από το να συμβάλλω όσο το δυνατόν περισσότερο στο όραμα για να φέρουμε τη ζωή σε πολλούς πλανήτες"
Ας δούμε ορισμένα από τα σημαντικότερα κομμάτια της 4ωρης παρουσίασης:
Σε αντίθεση με τα σημερινά διαστημικά σκάφη, το SpaceX που θα σταλεί στον πλανήτη Άρη θα τεθεί πρώτα σε σταθερή τροχιά γύρω από τη Γη. Ο προωθητικός πύραυλος που θα το φέρει μέχρι εκεί θα επιστρέψει πίσω στη Γη (βλ. Falcon 9) για να εφοδιαστεί εκ νέου με καύσιμα (νέο fuel tank) και στη συνέχεια θα επαναεκτοξευθεί για να συναντήσει το SpaceX που βρίσκεται σε τροχιά. Από εκεί θα ξεκινήσει το ταξίδι του SpaceX για τον Άρη.
Στο video που ακολουθεί θα δείτε όλη τη διαδικασία αλλά μόνο για ένα σκάφος, ωστόσο, το πιθανότερο είναι ότι θα ξεκινά ταυτόχρονα ένας στόλος διαστημικών σκαφών για τον Άρη.
"Με τον καιρό θα βλέπουμε πολλά σκάφη και όπως το σκέφτομαι θα μπορούσαν να περιμένουν σε τροχιά γύρω από τη Γη χιλιάδες τέτοια σκάφη για να ξεκινήσουν προς τον Άρη, σαν το Battlestar Galactica"
Φυσικά, για να γίνουν όλα αυτά πραγματικότητα θα πρέπει να μειωθεί κατά πολύ το κόστος, έτσι ώστε όλο το project να είναι βιώσιμο. Το πλάνο του Musk βασίζεται σε τέσσερις βασικούς πυλώνες: δυνατότητα ανεφοδιασμού του σκάφους στο Διάστημα, δυνατότητα πολλών χρήσεων του ίδιου σκάφους, επιλογή του κατάλληλου προωθητικού καυσίμου και παραγωγή αυτού του προωθητικού καυσίμου στον Άρη.
Ο τομέας της επαναχρησιμοποίησης μας είναι γνωστός ήδη από τους πυραύλους Falcon 9. Στόχος του Musk είναι να μπορεί να χρησιμοποιηθεί περίπου 1000 φορές ο καθένας, ενώ το fuel tank με το καύσιμο ανεφοδιασμού για τουλάχιστον 100 φορές. Για να δώσει μια τάξη μεγέθους του κόστους, ο Musk ανέφερε ότι αν ένα αεροσκάφος Boeing 737 πραγματοποιούσε μόνο μία μοναδική πτήση προτού αποσυρθεί, τότε το κόστος του εισιτηρίου θα ήταν $500.000 κατ' άτομο.
Σε ό,τι αφορά το προωθητικό καύσιμο, το σκάφος της SpaceX θα χρησιμοποιεί μεθάνιο, επειδή θα μπορεί να γίνει η παραγωγή του στον Άρη με εκμετάλλευση του διοξειδίου του άνθρακα και του πάγου που έχει βρεθεί στον Κόκκινο πλανήτη. Ο Musk πιστεύει ότι είναι εφικτή η δημιουργία μιας μονάδας στον πλανήτη που θα ασχολείται με τη διεργασία Sabatier (μετατροπή των δύο προαναφερθέντων σε αέριο μεθάνιο και νερό με εφαρμογή υψηλής πίεσης σε υψηλή θερμοκρασία και με τη χρήση καταλύτη Νικελίου).
Όλα τα παραπάνω αναμένεται ότι θα μειώσουν την τιμή του εισιτηρίου στα $100.000 και θα συμπεριλαμβάνονται σε αυτήν οι αποσκευές και η υποστήριξη ζωής.
Η αρχή για όλο το εγχείρημα βασίζεται στον σχεδιασμό και την κατασκευή των πιο δύσκολων κομματιών. Ένα από αυτά είναι ο κινητήρας των νέων επαναχρησιμοποιούμενων προωθητικών πυραύλων (εξέλιξη του Falcon 9). Ο κινητήρας ονομάζεται Raptor και σύμφωνα με τον Musck είναι ο ισχυρότερος αποδοτικά κινητήρας που έχει κατασκευαστεί ποτέ, αφού θεωρητικά θα αποδίδει τη μέγιστη ορμή που μπορεί από συγκεκριμένο καύσιμο.
Κάθε προωθητικός πύραυλος θα διαθέτει 42 κινητήρες Raptor στη βάση του, αλλά οι περισσότεροι από αυτούς θα είναι εφεδρικοί σε περίπτωση που κάποιος από τους βασικούς δεν λειτουργήσει. Η ταχύτητα του διαστημικού σκάφους θα αγγίζει τα 8500km/h και το ταξίδι από τη Γη στον Άρη θα διαρκεί μόλις 88 ημέρες.
Για τα σχέδια δημιουργίας αποικίας, ο Musk πιστεύει ότι σε 40-100 χρόνια θα μπορούσε να γίνει μια πλήρως αυτοσυντηρούμενη αποικία στον Άρη με πληθυσμό 1.000.000 ανθρώπων. Ακόμα πιο μακρινό σχέδιο, όμως, είναι να καταφέρουμε να ταξιδεύουμε σε όλο το Ηλιακό Σύστημα και να αποικήσουμε περισσότερους πλανήτες.
Μπορείτε να παρακολουθήσετε όλη την πολύ ενδιαφέρουσα παρουσίαση στο video που ακολουθεί: