“Xρησιμοποιούμε τα social media για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής εδώ και καιρό. Είχαμε περίπτωση influencer που υπέβαλε κιόλας δήλωση συμμόρφωσης, δηλαδή έκανε δήλωση με την οποία συμφώνησε με το αποτέλεσμα και άλλες περιπτώσεις που αυτή τη στιγμή ελεγκτικά είναι σε εξέλιξη και θα πούμε περισσότερα όταν είναι κατάλληλος ο χρόνος». Συμπλήρωσε πως δεν είναι λίγοι οι influencer και πως η αγορά έχει διαμορφώσει και τιμοκαταλόγους ανάλογα με το πόσους followers έχει ο καθένας”.
Αυτό ανέφερε στα Παραπολιτικά 90,1 ο διοικητής της ΑΑΔΕ Γιώργος Πιτσιλής, με αφορμή την εφαρμογή «απόδειξη», στην οποία οι πολίτες θα ελέγχουν εάν η απόδειξη που λαμβάνουν είναι γνήσια ή πλαστή. Να σημειωθεί ότι ελέγχους για την εν λόγω κατηγορία σε σχέση με θέματα λειτουργίας της αγοράς έχει προαναγγείλει και ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας.
‘Όπως ανέφερε, μέσω social media γίνεται παρακολούθηση της φοροδιαφυγής και έχουν εντοπιστεί πολλές υποθέσεις, για τις οποίες θα γίνουν σχετικές ανακοινώσεις. Εντοπίστηκε influencer που φοροδιέφευγε συστηματικά.
Ερωτηθείς αν θα προχωρήσει έρευνα σε όλους τους επώνυμους influencer που πουλάνε αντικείμενα μέσω των social media, είπε: «Όπως ελέγχουμε και άλλες κατηγορίες θα ελέγξουμε και αυτή. Υπάρχουν υποθέσεις σε εξέλιξη. Δεν θέλω να εστιάσουμε σε μια κατηγορία φορολογουμένων, το φάσμα είναι ευρύ. Αυτό είναι μια αγορά η οποία όσο πάει γίνεται όλο και πιο εμφανής και ρυθμισμένη και αποκτούμε και εμείς πάρα πολύ πληροφορία πια. Για εμάς είναι πάρα πολύ σημαντικό στους ελέγχους μας να πηγαίνουμε διαβασμένοι πρέπει αν φύγουμε από το μοντέλο του “βγαίνω παγανιά και ότι βρω”. Πρέπει όταν χτυπάμε μια πόρτα, να ξέρουμε από πριν ποια πόρτα είναι αυτή που χτυπάμε και τι πάμε να βρούμε».
Σε ό,τι αφορά το τεκμαρτό εισόδημα για τους ελεύθερους επαγγελματίες και τους αυτοαπασχολούμενους, o κ, Πιτσιλής είπε πως δεν μπορεί κάποιος να δουλεύει και να λέει ότι βγάζει λιγότερα από τον κατώτατο μισθό. Επισήμανε πως εάν αποκαλύπτεται μηχανισμός παραποίησης ταμειακών μηχανών, ο καταγγέλλων θα παίρνει δεκαπλάσιο ποσό της αξίας της απόδειξης.
Αναλυτικά ο διοικητής της ΑΑΔΕ σημείωσε ότι η μάχη κατά της φοροδιαφυγής είναι κοινή. «Ως φορολογική αρχή θα κάνουμε και κάνουμε ό,τι περνά από το χέρι μας. Γινόμαστε κάθε μέρα καλύτεροι, αναπτύσσουμε τα εργαλεία μας, γινόμαστε πιο έξυπνοι, πιο διαβασμένοι. Έρχεται ένα νέο φορολογικό σύστημα το οποίο συμπληρώνει μαζί με τους φορολογικούς ελέγχους ένα νέο πλαίσιο σε μια προσπάθεια να περιοριστεί δραστικά η φοροδιαφυγή, αλλά δεν μπορεί η πολιτεία να τα κάνει όλα μόνη της, πρέπει να έχουμε και συμμάχους και θέλουμε να έχουμε συμμάχους αυτούς που αφορά το πρόβλημα. Και το πρόβλημα αφορά όλους μας. Τα δημόσια έσοδα είναι η κοινή μας περιουσία», τόνισε.
Σε ότι αφορά το τεκμαρτό εισόδημα των ελεύθερων επαγγελματιών και των αυτοαπασχολούμενων τόνισε: «Νομίζω ότι δεν διαφωνεί κανείς ότι δεν μπορεί κάποιος να δουλεύει και να λέει ότι βγάζει λιγότερα από τον ελάχιστο μισθό”. Στην κατεύθυνση αυτή είπε πως έχει ξεκινήσει μια μεγάλη διασταύρωση 3,8 εκατομμυρίων δηλώσεων για τα εισοδήματα του ’21 με εισοδήματα μέχρι 10.000 ευρώ.
«Διασταυρώνουμε ψηφιακά οποιαδήποτε διαθέσιμη πληροφορία έχουμε σχετικά με δαπάνες. Έχουμε βρει ενδιαφέροντα πράγματα. Έχουμε διασταυρώσει σχεδόν 80 εκατομμύρια ψηφιακές πληροφορίες για αυτά τα πρόσωπα οπότε από εκεί θα βγει ένα δείγμα που θα πούμε “ελάτε να μας εξηγήσετε γιατί έχετε τόσο μεγάλη διαφορά”. Δεν θεωρούμε κανέναν εκ προοιμίου φοροφυγά, έχουμε όμως κάποιες ενδείξεις που θέλουμε να δούμε τι γίνεται», τόνισε.
Πόσο κοστολογούνται οι αναρτήσεις των influencers
Όπως αναμενόταν, το budget καθορίζεται από τη δημοτικότητα του λογαριασμού: σύμφωνα με τα στοιχεία που επικαλείται το κανάλι, έχει διαμορφωθεί ο διαχωρισμός των λογαριασμών σε nano-influencers, micro-influencers και macro-influencers, ανάλογα με το μέγεθος επιρροής το οποίο ασκούν σταθερά στα κανάλια του διαδικτύου. Κάπως έτσι, προκύπτουν και τα εξής σκαλοπάτια κοστολόγησης:
- Followers έως 100.000: 400 ευρώ ανά post
- Followers από 100.000 έως 500.000: 1.000 έως 5.000 ευρώ ανά post
- Followers από 500.000 έως 1.000.00: 5.000 έως 10.000 ανά post
- Followers πάνω από 1.000.000: 10.000+ ευρώ ανά post
Στην τελευταία κατηγορία ανήκουν λογαριασμοί τεράστιας δημοτικότητας, όπως των Άκη Πετρετζίκη (1.800.000 ακόλουθου), Κώστα Τσιμίκα (1.800.000 ακόλουθοι), Ελένη Μενεγάκη (1.300.000 ακόλουθοι), Ελένη Φουρέιρα, 1.300.000 ακόλουθοι), χωρίς να έχει διαπιστωθεί βέβαια το ύψος των εμπορικών συμφωνιών που συνάπτουν οι συγκεκριμένοι για προώθηση προϊόντων μέσω των social media.
*Η κεντρική εικόνα προέρχεται από Chris Hyde/Getty Images for boohoo/Ideal Image
[via NEWS247.gr, via Oneman.gr]