Η Epic Games ξεκίνησε την περασμένη εβδομάδα πόλεμο κατά των Apple και Google λόγω της πολιτικής των δύο τελευταίων με το “χαράτσι” 30% επί του τζίρου των εφαρμογών που φιλοξενούνται στα καταστήματα εφαρμογών App Store και Google Play. Η εταιρεία αποφάσισε να ενσωματώσει δικό της σύστημα πληρωμών στο Fortnite, το οποίο παρακάμπτει αυτά των Apple και Google, με αποτέλεσμα οι δύο τελευταίες να αποσύρουν το δημοφιλέστατο παιχνίδι από τα καταστήματα τους. Η άμεση αντίδραση της Epic Games ήταν να καταθέσει αγωγές κατά και των δύο, ενώ μέσα στις επόμενες ημέρες βρήκε συμπαραστάτες σε ηχηρά ονόματα του χώρου της τεχνολογίας.
Πρώτα, όμως, ας δούμε τι δήλωσε ο CEO της Epic Games, κ. Tim Sweeney, για την όλη κατάσταση:
Η υπόθεση που ξεκινήσαμε δεν αφορά τα χρήματα, αλλά τις βασικές ελευθερίες όλων των καταναλωτών και των developers. Βασικά, μαχόμαστε για την ελευθερία των ανθρώπων που αγόρασαν smartphones για να εγκαταστήσουν εφαρμογές από τις πηγές που οι ίδιοι επιλέγουν, για την ελευθερία των δημιουργών αυτών των εφαρμογών που θέλουν να τις διανέμουν με όποιον τρόπο επιθυμούν και για την ελευθερία και των δύο (καταναλωτών και developers) να έχουν άμεση επικοινωνία μεταξύ τους. Το βασικό επιχείρημα μας είναι το εξής: οι κατασκευαστές των smartphones κάνουν πραγματικά ό,τι θέλουν. Αυτή είναι μια απαράδεκτη λογική. Όλοι έχουμε δικαιώματα και πρέπει να παλέψουμε για να τα υπερασπιστούμε απέναντι σε οποιονδήποτε τα καταπατά, ακόμη και αν αυτό σημαίνει ότι θα σταθούμε απέναντι από μια αγαπημένη εταιρεία, όπως η Apple.
Η στάση της Epic Games είναι λίγο “δονκιχωτική”, αλλά από κάπου πρέπει να ξεκινήσει η επανάσταση εάν πρόκειται ποτέ να αλλάξει κάτι. Μη ξεχνάμε ότι η εταιρεία δημιούργησε το Epic Games Store για να σπάσει το κατεστημένο του Steam προσφέροντας η ίδια μια πιο δίκαιη μοιρασιά για τους δημιουργούς video games (88/12 υπέρ του δημιουργού) και τα πηγαίνει περίφημα. Επίσης, σαν μέγεθος έχει τη δύναμη και το χρήμα για να σύρει στα δικαστήρια τις Apple και Google, χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει ότι θα καταφέρει πραγματικά να αλλάξει κάτι. Αν, όμως, βρει δυνατούς συμπαίκτες τότε κάτι μπορεί να γίνει.
Ένας από αυτούς τους συμπαίκτες που αναζητά μπορεί να είναι η Facebook, η οποία λανσάρει μια νέα λειτουργία που θα επιτρέπει στους ιδιοκτήτες των Pages και τους διοργανωτές των Events να αποκομίζουν χρήματα. Η εταιρεία αναφέρει ότι δυστυχώς τα κέρδη για αυτές τις Pages θα είναι μικρότερα στο iOS διότι η Apple αρνείται να επιτρέψει την ύπαρξη ενός νέου συστήματος επεξεργασίας πληρωμών στην πλατφόρμα της (δηλαδή κάτι παρόμοιο με το Fortnite) για τις μικρές επιχειρήσεις.
Ζητήσαμε από την Apple να μειώσει το ποσοστό που κερδίζει από το App Store (το 30%) ή να μας επιτρέψει να προσφέρουμε το Facebook Pay για να απορροφήσουμε όλα τα κόστη των επιχειρήσεων που πασχίζουν να τα βγάλουν πέρα εν μέσω της πανδημίας COVID-19. Δυστυχώς, η Apple απέρριψε και τα δύο αιτήματά μας και οι μικρές επιχειρήσεις θα συνεχίσουν να λαμβάνουν μόνο το 70% του τζίρου.
Για να υποστηρίξουμε τους δημιουργούς και τις μικρές επιχειρήσεις, αποφασίσαμε σαν Facebook να μην κρατάμε καμία προμήθεια από τα επί πληρωμή online events τουλάχιστον μέχρι την επόμενη χρονιά. Για συναλλαγές μέσω web ή μέσω του Android OS στις χώρες όπου διατίθεται το Facebook Pay, οι μικρές επιχειρήσεις θα κρατούν το 100% του τζίρου. Όταν οι χρήστες πληρώνουν για παράδειγμα $20 για ένα online event, υποθέτουν ότι όλα τα χρήματα πηγαίνουν στον δημιουργό, αλλά δεν ισχύει αυτό στην πλατφόρμα της Apple.
Εκτός από τη Facebook, την ξεκάθαρη στήριξη της στην Epic Games έδωσε και η Spotify,
Επικροτούμε την απόφαση της Epic Games να ορθώσει το ανάστημα της απέναντι στην Apple και να ρίξει φως στην απαράδεκτη κατάχρηση της κυρίαρχης θέσης της. Οι αθέμιτες πρακτικές της Apple έχουν φέρει σε μειονεκτική θέση τον ανταγωνισμό και τους καταναλωτές εδώ και πολύ καιρό. Το τίμημα για τους καταναλωτές και τους δημιουργούς εφαρμογών δεν θα μπορούσε να είναι μεγαλύτερο και είναι επιτακτική ανάγκη να διασφαλιστεί πως η πλατφόρμα iOS θα λειτουργεί ανταγωνιστικά και δίκαια.
Η Spotify επικρίνει την Apple διότι όντως βλάπτει τον ανταγωνισμό στις μουσικές υπηρεσίες, αφού η δική της μουσική υπηρεσία (Apple Music) δεν υπόκειται στο χαράτσι του 30% που πληρώνουν οι υπόλοιπες από τον τζίρο που καταγράφουν μέσω των συνδρομών τους.
Θα έχει μεγάλο ενδιαφέρον να δούμε που θα καταλήξει αυτή η ιστορία, όχι μόνο για την Apple, αλλά και για τη Google.
[via]