Η συζήτηση είχε ανοίξει εδώ και μερικά χρόνια, αλλά πλέον είναι και επίσημο. Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο υπερψήφισε το νομοσχέδιο που θα απαγορεύσει την πώληση νέων οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης (βενζινοκίνητα, πετρελαιοκίνητα) στην Ευρωπαϊκή Ένωση από το 2035 και μετά, σε μια προσπάθεια να προωθήσει ακόμη περισσότερο την στροφή στα ηλεκτρικά οχήματα.
Το νέο νομοσχέδιο αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης πρωτοβουλίας της ΕΕ να αντιμετωπίσει την κλιματική αλλαγή και στο πλαίσιο αυτής καλεί την αυτοκινητοβιομηχανία να εξαλείψουν πλήρως τις εκπομπές άνθρακα από τα νέα οχήματα που θα πωλούνται στις χώρες της ΕΕ από το 2035. Για την ιστορία, το νομοσχέδιο δεν πέρασε και τόσο εύκολο όσο θα περίμενε κανείς, μια και έλαβε 340 ψήφους υπέρ, 279 κατά και 21 ευρωβουλευτές απείχαν.
Εκτός από την υποχρεωτική κατάργηση που θα ισχύσει από το 2035, το νομοσχέδιο προβλέπει ότι τα νέα αυτοκίνητα και φορτηγά που θα πωλούνται από το 2030 και έπειτα θα πρέπει να έχουν πιάσει τον στόχο της μείωσης των εκπομπών άνθρακα σε ποσοστά 55% και 50% αντίστοιχα σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2021. Ο προηγούμενος στόχος που είχε τεθεί ήταν να μειωθούν κατά 37.5% οι εκπομπές άνθρακα, αλλά όπως αντιλαμβανόμαστε υπήρξε αναθεώρηση.
Σαφέστατα θα είναι μια πολύ μεγάλη αλλαγή για όλο τον κόσμο, αν φυσικά εφαρμοστεί κανονικά η νέα νομοθεσία. Αρκετά μεγάλα ονόματα της αυτοκινητοβιομηχανίας έχουν ήδη εξαγγείλει σχέδια για ολοκληρωτική στροφή στα ηλεκτρικά οχήματα (π.χ. Volkswagen από το 2033), αλλά υπάρχουν και αυτοί που θέλουν περισσότερο χρόνο για να γίνει η μετάβαση (π.χ. η Renault ζητά περιθώριο μέχρι το 2040) έτσι ώστε να παρέχουν πολύ πιο προσιτά ηλεκτρικά οχήματα στους καταναλωτές.
[Europa]