Η Nintendo ανακοίνωσε με κάθε επισημότητα ότι το λογισμικό του Nintendo Switch «θα μπορεί να αναπαραχθεί και στον διάδοχο του», σύμφωνα με μια ανάρτηση από τον εταιρικό λογαριασμό της εταιρείας στο X. Η ανάρτηση, που αποδίδεται στον Shuntaro Furukawa, πρόεδρο της Nintendo, επιβεβαίωσε επίσης ότι το Nintendo Switch Online θα προσφέρεται στη νέα κονσόλα.
Ο επίσημος λογαριασμός της Nintendo επιβεβαίωσε ότι πολλά αξεσουάρ του Switch θα είναι συμβατά με το Switch 2, συμπεριλαμβανομένων των αυθεντικών χειριστηρίων Joy-Con. Ωστόσο, δεδομένου ότι τα Joy-Con του Switch 2 συνδέονται μαγνητικά και όχι χρησιμοποιώντας τη ράγα κλιπ του Switch, τα κλασικά Joy-Con δεν μπορούν να συνδεθούν στο νέο μηχάνημα ή να φορτιστούν απευθείας από αυτό και μπορούν να χρησιμοποιηθούν μόνο ως δευτερεύοντα χειριστήρια.
Η ανάρτηση αναφέρει ότι η Nintendo ανακοίνωσε την backward συμβατότητα του Switch 2 κατά τη διάρκεια του Corporate Management Policy Briefing, μιας εξαμηνιαίας συνάντησης επενδυτών όπου η εταιρεία αναφέρει τις πωλήσεις και τα χρονοδιαγράμματα της.
Η παρουσίαση, η οποία είναι διαθέσιμη στο κοινό, εξετάζει επίσης αν οι λογαριασμοί Nintendo των παικτών θα λειτουργούν στη νέα κονσόλα: «Πιστεύουμε ότι είναι σημαντικό για το μέλλον της Nintendo να κάνουμε χρήση του Nintendo Account και να μεταφέρουμε την καλή σχέση που έχουμε χτίσει με τους πάνω από 100 εκατομμύρια χρήστες που παίζουν ετησίως στο Nintendo Switch στον διάδοχο του». Η αναφορά διευκρινίζει περαιτέρω ότι «εκτός από τη δυνατότητα να παίζουν λογισμικό Nintendo Switch που κατέχουν σήμερα, οι καταναλωτές θα μπορούν να επιλέξουν την επόμενη αγορά τους από μια ευρεία επιλογή τίτλων που κυκλοφορούν για το Nintendo Switch».
Σύμφωνα με προηγούμενη διαρροή, το Switch 2 φέρεται να διαθέτει υποδοχή για κάρτες μνήμης. Ωστόσο, η ανακοίνωση δεν επιβεβαιώνει ότι το νέο Switch θα μπορεί να παίζει φυσικά παιχνίδια Switch. Το μήνυμα της Nintendo αναφέρει: «Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τον διάδοχο του Nintendo Switch, συμπεριλαμβανομένης της συμβατότητάς του με το Nintendo Switch, θα ανακοινωθούν σε μεταγενέστερη ημερομηνία».
Η backward compatibility θεωρούνταν ένα make-or-break χαρακτηριστικό για το Switch 2. Αν και φημολογούνταν έντονα, παρέμεναν αμφιβολίες ότι η Nintendo θα ήταν σε θέση να το πετύχει, αν η αρχιτεκτονική των chips του νέου μηχανήματος ήταν πολύ διαφορετική ή αν οι third-party εκδότες αντιδρούσαν. Το ίδιο το Switch δεν είναι backward compatible με προηγούμενες κονσόλες της Nintendo και η ίδια η εταιρεία κέρδισε χρήματα από τις επανακυκλοφορίες παλαιότερων παιχνιδιών στο Switch, όπως η πώληση 63 εκατομμυρίων αντιτύπων του Mario Kart 8 Deluxe.
Αλλά οι προσδοκίες των καταναλωτών σχετικά με την συμβατότητα προς τα πίσω έχουν αλλάξει από τότε που το Steam εξομάλυνε την ιδέα μιας μόνιμης ψηφιακής βιβλιοθήκης παιχνιδιών που λειτουργεί σε πολλές συσκευές. Συγκεκριμένα, το PlayStation 5 και το Xbox Series X είναι και τα δύο πλήρως συμβατά προς τα πίσω με τους προκατόχους τους - κάτι που δεν μπορούσε να ισχυριστεί κανείς για το PS4 και το Xbox One. Σε αυτό το τοπίο, μια κονσόλα χωρίς backward compatibility θα ήταν δύσκολο να πωληθεί για τη Nintendo, ειδικά αν αναλογιστεί κανείς ότι έχει πουλήσει πάνω από 140 εκατομμύρια Switches.
Άλλες αξιοσημείωτες αποκαλύψεις στην παρουσίαση της Τρίτης περιλαμβάνουν την αναφορά ότι οι σειρές Pikmin, Kirby, Metroid και Xenoblade Chronicles έχουν δει «δραματική αύξηση των πωλήσεων στο Nintendo Switch» σε σύγκριση με τις πωλήσεις των τίτλων αυτών των σειρών στο Wii U και το Nintendo 3DS.