Οι ρυθμιστικές αρχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης ξεκίνησαν επίσημα μία αντιμονοπωλιακή έρευνα που θα εξετάσει εάν η πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης Facebook παραβίασε τους κανόνες που έχει θεσπίσει η ΕΕ σχετικά με τις πρακτικές του ανταγωνισμού.
Παράλληλα, η έρευνα θα αξιολογήσει επίσης εάν το Facebook μέσω των διαφημίσεων αποκτά σημαντικό προβάδισμα στην αγορά των διαδικτυακών αγγελιών μέσω του Marketplace.
Οι διαφημιστικές εταιρείες προκειμένου να πραγματοποιήσουν διαφημίσεις στο Facebook παρέχουν πολύτιμα εμπορικά δεδομένα στην πλατφόρμα. Το Facebook κατά συνέπεια θα μπορούσε κάλλιστα να χρησιμοποιήσει αυτά τα δεδομένα για να ανταγωνιστεί αυτές τις εταιρείες.
Η εκτελεστική αντιπρόεδρος της Κομισιόν, Margrethe Vestager, η οποία είναι αρμόδια για ζητήματα ανταγωνισμού προειδοποίησε ότι «τα δεδομένα δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται με τρόπους που στρεβλώνουν τον ανταγωνισμό» και προσέθεσε:
Το Facebook χρησιμοποιείται από σχεδόν 3 δισεκατομμύρια άτομα σε μηνιαία βάση και σχεδόν 7 εκατομμύρια επιχειρήσεις διαφημίζονται σε αυτό. Θα εξετάσουμε λεπτομερώς εάν αυτά τα δεδομένα δίνουν στο Facebook ένα αδικαιολόγητο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα ειδικότερα στον τομέα των διαδικτυακών διαβαθμισμένων διαφημίσεων (Marketplace), όπου οι άνθρωποι αγοράζουν και πωλούν αγαθά καθημερινά και που το Facebook ανταγωνίζεται επίσης εταιρείες από τις οποίες συλλέγει δεδομένα
Στον αντίλογο, η Facebook σημείωσε στο Bloomberg ότι θα συνεργαστεί πλήρως με τις έρευνες για να αποδείξει ότι δεν είναι υπόλογη των κατηγοριών που της προσάπτουν.
*Ακολουθήστε το Techgear.gr στο Google News για να ενημερώνεστε άμεσα για όλα τα νέα άρθρα!
[via]