Αναγνώριση προσώπου στα ταξί στην Ιαπωνία για στοχευμένη διαφήμιση

Αυτά που θεωρούσαμε σενάρια επιστημονικής φαντασίας πριν από 40 χρόνια, φαίνεται ότι δεν απέχουν και πολύ από το να γίνουν πραγματικότητα με τις σημερινές τεχνολογίες. Ειδικά για την αναγνώριση προσώπου έχουμε δει διάφορους τρόπους εκμετάλλευσης της τεχνολογίας τους τελευταίους μήνες, και αν οι Κινέζοι είναι λίγο πιο απροκάλυπτοι, οι Ιάπωνες αποδεικνύονται πιο ευρηματικοί.

Όπως ανακάλυψε η Rosa Golijan, ερευνήτρια ασφαλείας της Google, υπάρχει μια startup στην Ιαπωνία που ονομάζεται Premium Taxi Vision και χρησιμοποιεί την τεχνολογία αναγνώρισης προσώπου για να αναγνωρίσει τα βασικά βιομετρικά χαρακτηριστικά του επιβάτη στο ταξί (όπως ηλικία, φύλο κλπ.) έτσι ώστε να του σερβίρει τις κατάλληλες διαφημίσεις κατά τη διάρκεια της διαδρομής στο tablet που βρίσκεται μπροστά του.

Η εταιρεία δηλώνει ότι έχει αναπτύξει ειδικό αλγόριθμο για να αναγνωρίζει με ακρίβεια τα χαρακτηριστικά από φωτογραφίες των επιβατών, κάτι που θα μπορούσε να εκμεταλλευτεί μελλοντικά με μια υπηρεσία στοχευμένης διαφήμισης. Παρόλα αυτά, δεν την έχει ενεργοποιήσει ακόμα και τονίζει ότι η τεχνολογία προέρχεται από άλλη εταιρεία για την οποία δεν μπορεί να μοιραστεί λεπτομέρειες στην παρούσα φάση.

Σχετικά με την προστασία των δεδομένων και την ιδιωτικότητα των επιβατών, η εταιρεία τονίζει ότι θα τηρήσει όλους τους κανονισμούς που έχουν τεθεί από το Υπουργείο Εσωτερικών και Τηλεπικοινωνιών και το Υπουργείο Οικονονικών, Εμπορίου και Βιομηχανίας της Ιαπωνίας, ενώ οι επιβάτες θα έχουν την επιλογή να κλείσουν τις οθόνες κατά τη διάρκεια της διαδρομής για να μη συμμετέχουν στο πρόγραμμα.

Φτάνουμε σε μια εποχή όπου δύσκολα θα μπορείς να αποφύγεις το φακέλωμα με βάση τα βιομετρικά στοιχεία σου (βλ. απόφαση ΕΕ για δημιουργία κεντρικής βάσης δεδομένων). Τουλάχιστον, αυτές οι υπηρεσίες θα μπορούσαν να προσφέρουν κάποιου είδους προνόμια εκτός των προσωποποιημένων διαφημίσεων (π.χ. εκπτώσεις, δωρεάν προϊόντα κλπ.).

[via]

Loading