Η Goodyear κατά τη διάρκεια της Διεθνούς Έκθεσης Αυτοκινήτου της Γενεύης του 2018, κατάφερε να χαρίσει στους επισκέπτες μια κρυφή ματιά του EfficientGrip Performance με την τεχνολογία Electric Drive, ένα πρωτότυπο ελαστικό για την αυξανόμενη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων που θα κυκλοφορήσει στην Ευρώπη μέχρι το 2019.
Οι δοκιμές της Goodyear αποκαλύπτουν ότι τα παραδοσιακά ελαστικά μπορούν να φθαρούν μέχρι και 30% ταχύτερα στα ηλεκτρικά οχήματα λόγω της ισχυρής, στιγμιαίας ροπής από τους ηλεκτρικούς κινητήρες και του πρόσθετου βάρους του οχήματος από τις βαριές μπαταρίες.
Όπως δήλωσε ο Chris Delaney, Πρόεδρος της Goodyear Ευρώπης, Μέσης Ανατολής και Αφρικής,
"Ο συνδυασμός αυξανόμενων κανονισμών για τη μείωση των εκπομπών, η επιθυμία να μειωθεί η εξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα και η ταχεία αύξηση της τεχνολογίας μπαταριών δημιουργούν ένα ιδανικό περιβάλλον για ηλεκτρικά οχήματα. Συνεργαζόμαστε με τις αυτοκινητοβιομηχανίες για να παρουσιάσουμε την τεχνολογία μας για το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης το προσεχές έτος, σχεδιασμένο να ανταποκρίνεται στις μοναδικές απαιτήσεις απόδοσης αυτού του αναπτυσσόμενου τμήματος οχημάτων"
Εκτός από τις απαιτήσεις ανθεκτικότητας των ελαστικών, οι αυτοκινητοβιομηχανίες πιέζουν για αυξημένη αντίσταση κύλισης σε ηλεκτρικά οχήματα. Το αυξανόμενο εύρος τιμών αποτελεί υψηλή προτεραιότητα για τους καταναλωτές λόγω της ανεπαρκούς υποδομής ηλεκτρικής φόρτισης στις περισσότερες χώρες. Ο μειωμένος θόρυβος και η άνεση από τα ελαστικά είναι μια άλλη παρατήρηση, καθώς, σε χαμηλές ταχύτητες, τα ηλεκτρικά οχήματα παράγουν το ήμισυ του θορύβου ως παραδοσιακά οχήματα.
Τεχνολογία Electric Drive
Για να αντιμετωπίσει αυτές τις προκλήσεις, το πρωτότυπο EfficientGrip Performance με την τεχνολογία Electric Drive προσφέρει τις παρακάτω λύσεις απόδοσης:
- Εκτεταμένη χιλιομετρική αντοχή από την καινοτόμο σχεδίαση πέλματος: Οι λεπτότερες στεφάνες του πέλματος (μικρά κανάλια) επιτρέπουν την εμφάνιση μεγαλύτερου ελαστικού επαφής στην επιφάνεια του δρόμου από τις παραδοσιακές ακτινικές αυλακώσεις. Με περισσότερο καουτσούκ στο δρόμο, το ελαστικό μπορεί να αντιμετωπίσει καλύτερα τα υψηλά επίπεδα ροπής, διατηρώντας παράλληλα υψηλή απόδοση σε υγρές συνθήκες. Ο σχεδιασμός του πέλματος εμποδίζει επίσης την είσοδο ηχητικών κυμάτων στις αυλακώσεις του, μειώνοντας τον εσωτερικό και τον εξωτερικό θόρυβο των ελαστικών.
- Κατασκευή υψηλής φόρτωσης: Το σχήμα της κοιλότητας του ελαστικού έχει βελτιστοποιηθεί ώστε να υποστηρίζει το πρόσθετο βάρος του οχήματος από τις μπαταρίες διατηρώντας παράλληλα ένα βέλτιστο ίχνος πέλματος για υψηλή απόδοση.
- Εκτεταμένη εμβέλεια οδήγησης: Οι ιδιότητες του υλικού της ένωσης πέλματος έχουν ρυθμιστεί για εξαιρετικά χαμηλή αντίσταση κύλισης για να επεκτείνουν την εμβέλεια του οχήματος ενώ αντιμετωπίζουν υψηλά επίπεδα ροπής. Επιπλέον, το πλευρικό τοίχωμα έχει σχεδιαστεί για να μειώνει την αεροδυναμική οπισθέλκουσα και το προφίλ να αποδίδει λιγότερη περιστροφική μάζα, με αποτέλεσμα τη μειωμένη κατανάλωση ενέργειας.
Ο Delaney συμπλήρωσε:
"Ως εταιρεία με 120ετή κληρονομιά στην παροχή καινοτόμων προϊόντων που βοηθούν στην αλλαγή του κόσμου των μεταφορών, το πρωτότυπο EfficientGrip Performance με την τεχνολογία Electric Drive αποδεικνύει ότι η Goodyear συνεχίζει την πορεία της στην μελλοντική κινητικότητα"