Google: Αντιμέτωπη με πρόστιμο έως €25 δισ. για μονοπώλιο στις διαφημίσεις
Τα προβλήματα της Google με τις ρυθμιστικές αρχές της ΕΕ δεν τελειώνουν με το πρόστιμο ύψους €4.1 δισ. που επικυρώθηκε πριν από μερικές ημέρες μετά την απόρριψη της έφεσης της. Το συγκεκριμένο πρόστιμο αφορά μονοπωλιακές πρακτικές λόγω του εξαναγκασμού των συνεργαστών - κατασκευαστών συσκευών Android να προεγκαθιστούν τις εφαρμογές - υπηρεσίες της εταιρείας.
Ο νέος βραχνάς είναι ακόμα μεγαλύτερος, καθώς το δικηγορικό γραφείο Geradin Partners κατέθεσε ομαδική αγωγή εκπροσωπόντας εκδότες περιεχομένου σε ΕΕ και Ηνωμένο Βασίλειο, ζητώντας αποζημίωση που μπορεί να φτάσει έως και τα €25 δισ. (!) λόγω της μονοπωλιακής πρακτικής της Google στον τομέα της online διαφήμισης.
Σύμφωνα με τον Damien Geradin, εκπρόσωπο του δικηγορικού γραφείου,
Ήρθε η ώρα η Google να αναλάβει τις υποχρεώσεις της και να πληρώσει για τις ζημιές που έχει προκαλέσει σε αυτήν την πολύ σημαντική βιομηχανία. Γι’ αυτό προχωράμε σε δύο αγωγές για να ζητήσουμε αποζημίωση προς όφελος των εκδοτών περιεχομένου σε ΕΕ και Ηνωμένο Βασίλειο.
Στο Ηνωμένο Βασίλειο έχει ζητηθεί από την Επιτροπή Ανταγωνισμού να αποζημιωθούν όλοι οι ιδιοκτήτες ιστοσελίδων που φιλοξενούν διαφημιστικά banners, συμπεριλαμβανομένων των παραδοσιακών εκδοτών, ενώ στην Ολλανδία ζητούν να καλυφθούν όσοι εκδότες επηρεάζονται από τις ενέργεις της Google.
Εκπρόσωπος της Google αναφέρει πως η εταιρεία συνεργάζεται στενά με τους εκδότες περιεχομένου σε όλη την Ευρώπη και ότι οι δύο αγωγές είναι καθαρά κερδοσκοπικές και ευκαιριακές. Μόλις λάβουν την επίσημη κλήτευση θα πολεμήσουν σθεναρά τις κατηγορίες.
Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε την έκβαση της υπόθεσης, καθώς μια ενδεχόμενη δικαίωση των εναγόντων θα δημιουργήσει ακόμη ένα δεδικασμένο για το διαφημιστικό μοντέλο της Google και ίσως να προκαλέσει εξελίξεις που θα αλλάξουν ριζικά το τοπίο της online διαφήμισης.
[via]