Δεν είναι η πρώτη (ούτε η τελευταία) φορά που η Google βρίσκεται στο στόχαστρο της ΕΕ για τις μονοπωλιακές πρακτικές της στον τομέα της online διαφήμισης, αλλά αυτή τη φορά τα πράγματα είναι πιο σοβαρά και ενδεχομένως θα υπάρξουν ιστορικές αλλαγές στο μοντέλο λειτουργίας του κολοσσού.
Συγκεκριμένα, η ΕΕ έκρινε ότι η Google παραβιάζει τους νόμους περί Ανταγωνισμού προωθώντας τα δικά της προϊόντα και τις δικές της διαφημίσεις, θέτοντας στο περιθώριο τους ανταγωνιστές της. Το πόρισμα βγήκε μετά από τον έλεγχο του τρόπου με τον οποίο διαχειρίζεται η Google συνολικά τα συστήματα διαφήμισης (AdX, DFP, Google Ads, DV360), αποκλείοντας τα ανταγωνιστικά third-party συστήματα από τις υπηρεσίες της.
Παρά το γεγονός ότι πρόκειται για προκαταρκτική εξέταση και όχι για τελεσίδικη απόφαση κατά της Google, η ΕΕ προειδοποιεί την Google πως θα πρέπει να «σπάσει» το σύστημα των διαφημίσεων της σε εξωτερικές εταιρείες, διαφορετικά κινδυνεύει με τεράστιο πρόστιμο για όσο καιρό δεν συμμορφώνεται.
Όπως σημειώνει το πρακτορείο Reuters, το ενδεχόμενο να αλλάξει ριζικά το μοντέλο διαφήμισης της Google θα αποτελέσει τεράστιο πλήγμα για την εταιρεία, μιας και συνολικά οι διαφημίσεις φέρνουν το 80% του ετήσιου τζίρου της.
[Europa]