Google: Πρόστιμο €500 εκατ. λόγω μη πληρωμής των εκδοτών στις πλατφόρμες της

H Γαλλική Επιτροπή Ανταγωνισμού (FCA) επέβαλε το ιστορικό πρόστιμο ύψους 500 εκατομμυρίων ευρώ (589 εκ. δολάρια) στην Google για μη συμμόρφωση με τους κανόνες που προέτρεπαν τη δίκαιη διαπραγμάτευση με εκδότες ειδήσεων για τη χρήση και πληρωμή των άρθρων τους και άλλου είδους περιεχομένου.

Η Google έχει δύο μήνες για να αντιμετωπίσει τα αιτήματα που θέτει η FCA, προσφέροντας αποζημιώσεις για τη χρήση του «προστατευμένου περιεχομένου» σε εκδότες. Εάν δεν το κάνει, θα έρθει αντιμέτωπη με ένα επιπρόσθετο πρόστιμο των 900,000 ευρώ την ημέρα για κυρώσεις, πλην του προστίμου των 500 εκατομμυρίων ευρώ.

Οι εκδότες των ειδήσεων είχαν τη δυνατότητα να ζητήσουν πληρωμή για τη χρήση του περιεχομένου τους σε πλατφόρμες τρίτων με την έγκριση της εντολής για τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η οποία εγκρίθηκε από τη Γαλλία το 2019 και γενικά προσπαθεί να μετατοπίσει την εξουσία στους παραγωγούς περιεχομένου και όχι στις πλατφόρμες που αναδημοσιεύουν το έργο του.

Το άρθρο 11 της εντολής, που ονομάζεται Link Tax, δίνει στους εκδότες το δικαίωμα να ζητούν πληρωμή άρθρων και άλλου περιεχομένου που δημοσιεύεται σε μέρη, όπως το Google News.

Πριν την οριστικοποίηση της εντολής, η Google ως «αντίποινα» και για να επιδείξει την ισχύ της δοκίμασε τις προεπισκοπήσεις κενού περιεχομένου. Η FCA το θεώρησε ως κατάχρηση της «εξουσίας» της Google στη μηχανή αναζήτησή της και διέταξε την εταιρεία να συμμορφωθεί με τους κανόνες και να διαπραγματευτεί το δικαίωμα εμφάνισης άρθρων.

Σύμφωνα με την FCA, η Google ανάγκασε τις συμφωνίες της με τους εκδότες να επικεντρωθούν στο News Showcase, ένα προϊόν που δεν περιλαμβάνει όλα τα μέρη που μπορούν να εμφανίζονται τα άρθρα των εκδοτών στις πλατφόρμες της Google. Κατά δεύτερον, η FCA ισχυρίζεται ότι η εταιρεία δεν είναι πρόθυμη να διαπραγματευτεί την κατανομή των εσόδων από τις διαφημίσεις που πωλούνται σε άλλα μέρη και εμφανίζουν το περιεχόμενο του εκδότη, όπως οι σύνδεσμοι και η περιγραφή αναζήτησης που βλέπετε όταν ανεβάζετε αποτελέσματα αναζήτησης.

Και τα δύο ζητήματα έπρεπε να αντιμετωπιστούν προκειμένου να διαπραγματευτούν «την αμοιβή που οφείλεται στους [εκδότες] βάσει του νόμου περί γειτονικών δικαιωμάτων (Neighbouring Rights Act) για την επανάληψη του προστατευμένου περιεχομένου τους», αλλά η Google δεν το έβλεπε έτσι.

Προς υπεράσπιση της, η Google ανέφερε στο CNBC ότι πρόκειται να οριστικοποιήσει μια συμφωνία με την Agence France-Presse (AFP), τον γαλλικό συνεταιριστικό οργανισμό ειδήσεων, «που περιλαμβάνει μια παγκόσμια συμφωνία αδειοδότησης», ενώ συγχρόνως τόνισε στο The Verge:

Ενώ δεσμευόμαστε να συμμορφωθούμε με τις εντολές περί πνευματικών δικαιωμάτων και της FCA, αυτό το πρόστιμο αγνοεί τις σημαντικές προσπάθειες που καταβάλαμε για την επίτευξη συμφωνιών και την πραγματικότητα του τρόπου λειτουργίας των ειδήσεων στις πλατφόρμες μας: Η Google είχε πέρυσι έσοδα λιγότερο από 5 εκατομμύρια ευρώ – όχι από κλικ σε διαφημίσεις έναντι πιθανών ερωτημάτων που σχετίζονται με ειδήσεις στη Γαλλία. Θέλουμε να βρούμε μια λύση και να επιτύχουμε οριστικές συμφωνίες, αλλά αυτό το πρόστιμο υπερβαίνει το ποσό χρημάτων που βγάζουμε από τις ειδήσεις και θα εξετάσουμε λεπτομερώς την απόφαση

*Ακολουθήστε το Techgear.gr στο Google News για να ενημερώνεστε άμεσα για όλα τα νέα άρθρα! Όσοι χρησιμοποιείτε υπηρεσία RSS (π.χ. Feedly), μπορείτε να προσθέσετε το techgear.gr στη λίστα σας με αντιγραφή και επικόλληση της διεύθυνσης https://www.techgear.gr/feed στο αντίστοιχο πεδίο της υπηρεσίας σας. Αν προτιμάτε το Twitter, θα μας βρείτε στο προφίλ @techgeargr.

[via]

Loading