Η Google παρουσιάζει αυτή την ώρα την cloud gaming υπηρεσία Stadia στο GDC 2019 και πραγματικά σοκάρει τη βιομηχανία του gaming, καθώς θα μπορείς να παίζεις AAA τίτλους σε οποιαδήποτε συσκευή διαθέτει Chrome browser.
Η παρουσίαση ξεκίνησε με τον CEO της εταιρείας, Sundar Pichai, να παραδέχεται ότι ο ίδιος δεν είναι φανατικός gamer, αν και παίζει αρκετά FIFA 2019, ωστόσο, τόνισε ότι η πλειοψηφία των μηχανικών της Google ξεκίνησαν την πορεία τους από τον χώρο του gaming και μάλιστα το gaming τους βοήθησε να λύσουν πολύπλοκα προβλήματα στον προγραμματισμό.
Τον λόγο πήρε στη συνέχεια ο Phil Harrison, πρώην υψηλόβαθμο στέλεχος των Sony και Microsoft, για να μας πάρει τα μυαλά. Ήδη είχαμε δει τη δοκιμή με το Assassin's Creed Odyssey όταν δοκιμαζόταν η υπηρεσία ως Project Stream και τώρα μας πήγε ένα βήμα παραπέρα δείχνοντας ότι θα παρακολουθείς video από κάποιο παιχνίδι στο YouTube και θα μπορείς να πατήσεις στο κουμπί Play για να ξεκινήσεις να παίζεις κανονικά το παιχνίδια απευθείας! Ξεχνάς download, εγκατάσταση, καθυστέρηση και μπορείς μάλιστα να συνεχίζεις το παιχνίδι από τη μια οθόνη στην άλλη (smartphone, tablet, laptop, desktop, τηλεόραση και ό,τι άλλο "παίρνει" τον Chrome browser).
Η υπηρεσία θα υποστηρίζει όλα τα USB controllers που έχουν οι gamers ήδη στην κατοχή τους (π.χ. Xbox, PS4, Nintendo Switch), αλλά η Google θα κυκλοφορήσει και το δικό της τηλεχειριστήριο που θα επικοινωνεί άμεσα με το Stadia μέσω WiFi έτσι ώστε να μεταφέρεις το παιχνίδι σου από τη μία συσκευή στην άλλη. Ακόμη, έχει τοποθετήσει ξεχωριστό κουμπί για τη λήψη και άμεσο διαμοιρασμό του gaming session στο YouTube, όπως και ξεχωριστό κουμπί για πρόσβαση στον ψηφιακό βοηθό Google Assistant, από τον οποίο μπορείς να ζητάς βοήθεια π.χ. για να ξεκολλήσεις σε κάποιο σημείο του παιχνιδιού σε πραγματικό χρόνο!
Όλος ο φόρτος της υπηρεσίας Stadia θα διανέμεται στα χιλιάδες data centers της εταιρείας σε όλο τον κόσμο, έτσι ώστε οι gamers να εξυπηρετούνται από το κοντινότερο στην περιοχή τους. Αυτό αποτελεί και τον βασικό στόχο του Stadia για όσο το δυνατόν μικρότερη καθυστέρηση (latency), ενώ θα υποστηρίζει streaming σε ανάλυση έως 4K στα 60fps για αρχή, με σκοπό να επεκταθεί σε ανάλυση έως 8K στα 120fps.
Η δυνατότητα αυτή παρέχεται σε συνεργασία με την AMD, η οποία κατασκεύασε custom επεξεργαστές γραφικών για τα data centers της Google. Η εταιρεία ισχυρίζεται ότι μπορεί να παρέχει ισχύ 10.7 teraflops, η οποία είναι μεγαλύτερη από αυτήν των PS4 Pro (4.2 teraflops) και Xbox One X (6.0 teraflops) μαζί! Επίσης, κάθε Stadia server θα τρέχει σε custom επεξεργαστή x86 2.7GHz με 16GB μνήμη RAM.
Για να χρησιμοποιήσεις το Stadia θα υπάρχει συνδρομή, το ύψος της οποίας δεν έγινε γνωστό, και φυσικά μια αξιόπιστη και γρήγορη σύνδεση στο Internet. Η εταιρεία αναφέρθηκε και στην καταπολέμηση των cheaters, hackers και λοιπών "τσόγλανων" με τη βοήθεια τεχνολογίας machine learning.
Άλλη μια ενδιαφέρουσα πτυχή της υπηρεσίας Stadia είναι το Crowd Play, δηλαδή η δυνατότητα να παρακολουθείς το live streaming κάποιου gamer και να δηλώνεις συμμετοχή στο παιχνίδι για να παίζεις άμεσα μαζί του ή αντίπαλος του!
Μέσα σε όλα αυτά, η Google ανακοίνωσε ότι γίνεται και αυτή game developer με το δικό της Stadia Games and Entertainment που θα δημιουργεί αποκλειστικούς τίτλους για την υπηρεσία. Επικεφαλής τέθηκε η Jade Raymond, επί πολλά χρόνια υψηλόβαθμο στέλεχος σε EA και Ubisoft.
Η υπηρεσία Stadia θα λανσαριστεί μέσα στο 2019 πρώτα σε ΗΠΑ, Καναδά, Ηνωμένο Βασίλειο και ορισμένες περιοχές της Ευρώπης, άρα πολύ δύσκολα στην Ελλάδα στην αρχή της.
Δεν ανακοίνωσαν τιμή συνδρομής, αλλά υποσχέθηκαν περισσότερες πληροφορίες το καλοκαίρι.