Η Google έδωσε στη δημοσιότητα την ετήσια Έκθεση Ασφάλειας Διαφημίσεων για το 2024, αποκαλύπτοντας εντυπωσιακά στοιχεία για τον όγκο των παραβάσεων που αντιμετώπισε και τις τεχνολογίες που χρησιμοποιεί για να προστατεύει την πλατφόρμα της. Σύμφωνα με την έκθεση, πάνω από 39,2 εκατομμύρια ψευδείς διαφημιστικοί λογαριασμοί απενεργοποιήθηκαν, οι περισσότεροι μάλιστα πριν προλάβουν να δημοσιεύσουν έστω και μία διαφήμιση.
Η εταιρεία επενδύει διαρκώς σε τεχνητή νοημοσύνη για την ενίσχυση της διαφημιστικής της πλατφόρμας. Το 2024, ενίσχυσε τα μεγάλα γλωσσικά της μοντέλα (LLMs) με περισσότερες από 50 αναβαθμίσεις, επιτρέποντας ταχύτερη και ακριβέστερη ανίχνευση απειλών, με λιγότερα δεδομένα σε σχέση με τα παλαιότερα μοντέλα μηχανικής μάθησης.
Η χρήση τεχνικών όπως πλαστοπροσωπία επιχειρήσεων και ψευδή στοιχεία πληρωμής παραμένουν βασικά εργαλεία των επιτήδειων που προσπαθούν να διεισδύσουν στο δίκτυο της Google Ads. Ωστόσο, η Google ενισχύει την άμυνά της με εργαλεία όπως η Επαλήθευση Ταυτότητας Διαφημιστών, προκειμένου να εμποδίσει επανενεργοποιήσεις λογαριασμών που έχουν ήδη μπλοκαριστεί.
Το μέγεθος της απειλής είναι τεράστιο: η Google μπλόκαρε ή αφαίρεσε πάνω από 5,1 δισεκατομμύρια παραπλανητικές διαφημίσεις μέσα στο 2024. Αυτές παραβίαζαν πολιτικές σχετικές με παραπλάνηση χρηστών, εξαπάτηση, εξατομικευμένες διαφημίσεις, νομικές απαιτήσεις ή ψευδείς αναπαραστάσεις προϊόντων και υπηρεσιών.
Ένα νέο ανησυχητικό φαινόμενο που καταγράφηκε είναι η χρήση AI για πλαστοπροσωπία διασήμων, τόσο σε διαφημίσεις όσο και σε άλλες πλατφόρμες της Google όπως το YouTube. Επιτήδειοι δημιουργούν εικόνες ή ηχητικά μηνύματα με ψηφιακά δημιουργημένες "δήθεν" δηλώσεις διασήμων, προωθώντας ψευδείς επενδυτικές ευκαιρίες και άλλα scams.
Απαντώντας σε αυτή την τάση, η Google ανανέωσε την πολιτική της για την παραπλανητική αναπαράσταση και σύστησε ομάδα άνω των 100 ειδικών, με στόχο την ανάλυση και πρόληψη τέτοιων φαινομένων. Ως αποτέλεσμα, πάνω από 700.000 λογαριασμοί διαφημιστών που εμπλέκονται σε τέτοιες πρακτικές απενεργοποιήθηκαν μόνιμα, οδηγώντας σε πτώση 90% στις σχετικές αναφορές χρηστών.
Επιπλέον, η Google περιόρισε την προβολή άνω των 9,1 δισεκατομμυρίων διαφημίσεων, κυρίως λόγω ευαισθησίας σε συγκεκριμένες γεωγραφικές ή πολιτισμικές περιοχές. Αυτές περιλάμβαναν διαφημίσεις σχετικές με περιεχόμενο για ενήλικες, τυχερά παιχνίδια και άλλα παρόμοια θέματα.
[via]