Οι πωλήσεις των smartphones αυξήθηκαν κατά 7% το 2024 σε σύγκριση με το 2023, φτάνοντας τα 1,22 δισεκατομμύρια τεμάχια, σηματοδοτώντας ανάκαμψη μετά από δύο συνεχόμενα έτη πτώσης, σύμφωνα με την τελευταία αναφορά της Canalys.
Σύμφωνα με την Canalys, η Apple και η Samsung ήταν ισόβαθμες στην πρώτη θέση με 18% της αγοράς η καθεμία, ακολουθούμενες από την Xiaomi με 14%, την Transsion με 9%, την Oppo με 8%, τη vivo με 8%, την Honor και τη Lenovo με 5% η καθεμία και τις Huawei και Realme με 4% η καθεμία.
Η Canalys και ορισμένοι άλλοι οίκοι αναλυτών μετρούν τα brands της Transsion μαζί, ενώ μετρούν τα brands της BBK ξεχωριστά, γι' αυτό σημειώστε ότι αν προσθέσουμε τα vivo, Oppo και Realme, η BBK βρίσκεται στην πρώτη θέση με 20% της πίτας, αφήνοντας τόσο την Apple όσο και τη Samsung πίσω της.
Πέρα από τις απογοητεύσεις, η απόδοση της Apple οφείλεται στην «ανάπτυξη των αναδυόμενων αγορών και τις σταθερές επιδόσεις στη Βόρεια Αμερική και την Ευρώπη», ενώ η Xiaomi «οδηγήθηκε από την ισχυρή δυναμική στην ηπειρωτική Κίνα και τη συνεχή στρατηγική επέκταση στις αναδυόμενες αγορές».
Η Apple πούλησε 225,9 εκατομμύρια iPhone το 2024 (μείωση 1% από το 2023), η Samsung πούλησε 222,9 εκατομμύρια Galaxy smartphones (επίσης μείωση 1%), η Xiaomi πούλησε 168,6 εκατομμύρια συσκευές (αύξηση 15%), η Transsion πούλησε 106,7 εκατομμύρια (αύξηση 15%) και η Oppo (συμπεριλαμβανομένης της OnePlus) πούλησε 103,6 εκατομμύρια (αύξηση 3%). Όσον αφορά τις συνολικές πωλήσεις smartphone, η ηπειρωτική Κίνα αυξήθηκε κατά 4% σε σύγκριση με το 2023, η Βόρεια Αμερική αυξήθηκε κατά 1% και η Ευρώπη κατά 3%.
Αν εξετάσουμε μόνο το τέταρτο τρίμηνο του 2024, η Apple προηγείται με 77,1 εκατομμύρια αποστολές και 23% μερίδιο αγοράς (μείωση 1% σε όγκο, από 24% το τέταρτο τρίμηνο του 2023), ακολουθούμενη από τη Samsung με 51,9 εκατομμύρια συσκευές και 16% της πίτας (μείωση 3% σε όγκο, από 17% μερίδιο αγοράς σε ετήσια βάση), τη Xiaomi με 42. 7 εκατομμύρια αποστολές και 13% μερίδιο (αύξηση 5% σε όγκο, στατικό μερίδιο), η Transsion με 27,2 εκατομμύρια αποστολές για το 8% της πίτας (μείωση 4% σε όγκο και μείωση από 9% σε μερίδιο αγοράς YoY), και η vivo με 26,4 εκατομμύρια συσκευές και 8% μερίδιο (αύξηση 10% σε όγκο και αύξηση από 7% σε μερίδιο).
[via]