Η Microsoft σκόπευε να «πετάξει έξω» τη Sony μέσω εξαγορών
Στο πλαίσιο της δίκης με την Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου των ΗΠΑ (FTC) για την εξέταση του φακέλου εξαγοράς της Activision Blizzard από τη Microsoft, συνεχίζονται να έρχονται στη δημοσιότητα πολύ ενδιαφέρουσες πληροφορίες για όλους τους εμπλεκόμενους.
Από ένα email που είχε αποστείλει ο επικεφαλής των Xbox Game Studios, Matt Booty, στον οικονομικό διευθυντή (CFO) της Microsoft, Tim Stuart, γίνεται σαφές ότι ο πρώτος ενθάρρυνε τον δεύτερο να «πετάξουν έξω» τη Sony μέσω εξαγορών. Το email απεστάλη τον Δεκέμβριο του 2019 και περιγράφει την πολύ επιθετική στρατηγική εξαγορών που ετοίμαζε η εταιρεία και μάλιστα αναφέρονται σχέδια για την εξαγορά εταιρειών όπως οι SEGA, Niantic, IO Interactive και Bungie.
Συγκεκριμένα, ο Matt Booty γράφει στον Tim Stuart τα εξής:
Είμαστε σε μια πολύ μοναδική θέση να πετάξουμε έξω από την βιομηχανία του gaming τη Sony μέσω εξαγορών. Εάν πιστεύουμε ότι τα video games θα είναι σημαντικά σε 10 χρόνια από τώρα, ίσως τότε κοιτάξουμε πίσω και πούμε πως «άξιζε πραγματικά να χάσουμε $2-3 δισεκατομμύρια το 2020 για να αποφύγουμε μια κατάσταση όπου οι Tencent, Google, Amazon ή ακόμα και η Sony έχουν μετατραπεί στην Disney των games έχοντας στην κατοχή τους το καλύτερο περιεχόμενο».
Στη συνέχεια, ο Booty εξηγεί ότι είναι πρακτικά αδύνατο για μια εταιρεία να ξεκινήσει μια υπηρεσία streaming λόγω των πνευματικών δικαιωμάτων που ανήκουν στη Disney και σκιαγραφεί μια σύγκριση μεταξύ των υπηρεσίων streaming και της βιομηχανίας του gaming.
Στον τομέα του gaming, η Google βρίσκεται 3-4 χρόνια μακριά από το να έχει έτοιμα τα δικά της studios. Η Amazon δεν έχει δείξει την ικανότητα να παράξει games. Το περιεχόμενο είναι το μεγάλο μας όπλο επειδή τρέχει ήδη στις υπάρχουσες συσκευές και έχουμε τη δυνατότητα να δημιουργήσουμε καινούργιο. Στην πραγματικότητα, μόνο η Sony θα μπορούσε να ανταγωνιστεί το Game Pass και αυτή τη στιγμή έχουμε προβάδισμα 2 ετών και 10 εκατομμυρίων συνδρομητών απέναντι της.
Από τότε πέρασαν 4 χρόνια και άλλαξαν πολλά πράγματα (π.χ. δεν υπάρχει Google στο gaming), όμως σε γενικές γραμμές είδαμε ότι η Microsoft ακολούθησε όντως τον δρόμο των εξαγορών για να ισχυροποιήσει την θέση της στο gaming (βλ. ZeniMax Media). Προφανώς δεν έφτασε σε θέση να σβήσει τη Sony από τον χάρτη, μιας και η τελευταία πραγματοποίησε τις δικές της σημαντικές εξαγορές (Bungie, Housemarque, Bluepoint Games).
[via]