Η Nintendo δίνει το παράδειγμα: «Δεν πρόκειται να χρησιμοποιήσουμε AI για τα παιχνίδια μας»
Το 2023 και το 2024 κυκλοφόρησαν πολλά και εξαιρετικά απίστευτα games. Ωστόσο, η βιομηχανία συνολικά δεν αντανακλά την άνθηση που θα περίμενε κανείς από αυτό το διαμέτρημα κυκλοφοριών.
Στη βιομηχανία του gaming υπήρξαν απανωτές απολύσεις, με τους χειρότερους παραβάτες να είναι μεγαλοεταιρείες όπως η Microsoft, οι οποίες αγοράζουν μικρότερα στούντιο και τα διαλύουν. Μιλάμε για πάνω από 10.000 θέσεις εργασίας που χάθηκαν παγκοσμίως μόνο φέτος.
Υπάρχουν πολλοί λόγοι γι' αυτό: πληθωρισμός, πτώση των πωλήσεων μετά την πανδημία, όλο και πιο απρόθυμοι επενδυτές και φουσκωμένοι μισθοί διευθύνοντων συμβούλων, για να αναφέρουμε μερικούς. Και πίσω από όλα αυτά κρύβεται η τεχνολογία AI, την οποία κάποιοι βλέπουν ως μέτρο μείωσης του κόστους. Οι CEOs βλέπουν την «υπόσχεση» να ανταλλάξουν πολλές από αυτές τις θέσεις που καταργήθηκαν πρόσφατα με την Τεχνητή Νοημοσύνη.
Η Nintendo, ωστόσο, είναι διαφορετική. Είναι η γιγαντιαία εξαίρεση σε όλες τις τρέχουσες τάσεις στο gaming. Ενώ άλλα στούντιο απολύουν εκατοντάδες άτομα, η Nintendo προσέλαβε 400 άτομα τον περασμένο μήνα. Καθώς το Xbox αντιμετωπίζει κρίση ταυτότητας και το PS5 μπαίνει πρόωρα στο τέλος του κύκλου ζωής του, το πιο πρόσφατο Nintendo Direct έδειξε ότι το επτά ετών Switch εξακολουθεί να ανθίζει. Και ενώ οι εταιρείες όπως η EA και η Microsoft δείχνουν απίστευτο ενδιαφέρον για την Τεχνητή Νοημοσύνη, ο διευθύνων σύμβουλος της Nintendo μόλις είπε: «Όχι, ευχαριστώ».
Όπως ανέφερε το TweakTown, ο πρόεδρος της Nintendo, Shuntaro Furukawa, δήλωσε σε πρόσφατο Q&A με επενδυτές ότι η εταιρεία του δεν ενδιαφέρεται να χρησιμοποιήσει generative AI για τα παιχνίδια της.
Στη βιομηχανία του gaming, η τεχνολογία που μοιάζει με Τεχνητή Νοημοσύνη χρησιμοποιείται εδώ και καιρό για τον έλεγχο των κινήσεων των εχθρικών χαρακτήρων, οπότε η ανάπτυξη παιχνιδιών και η τεχνολογία AI ήταν ανέκαθεν στενά συνδεδεμένες. Η παραγωγική Τεχνητή Νοημοσύνη, η οποία είναι ένα καυτό θέμα τα τελευταία χρόνια, μπορεί να είναι πιο δημιουργική, αλλά αναγνωρίζουμε επίσης ότι έχει προβλήματα με τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας. Διαθέτουμε τεχνογνωσία δεκαετιών στη δημιουργία βέλτιστων εμπειριών παιχνιδιών για τους χρήστες μας, και ενώ παραμένουμε ευέλικτοι στην ανταπόκρισή μας στις τεχνολογικές εξελίξεις, ελπίζουμε να συνεχίσουμε να παρέχουμε αξία που είναι μοναδική για εμάς και δεν μπορεί να επιτευχθεί μόνο μέσω της τεχνολογίας.
Η Nintendo, ως γνωστόν, αντιμετωπίζει πολύ σκληρά τα ζητήματα που αφορούν τα δικά της δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας. Αναμφισβήτητα υπερβολικά σκληρά. Αλλά είναι εντελώς αναζωογονητικό να βλέπεις το σεβασμό μιας εταιρείας για τα δικαιώματα ιδιοκτησίας -ειδικά μιας εταιρείας που εμπλέκεται με έναν κολοσσό IP όπως το Super Smash Bros.- να πηγαίνει και προς την αντίθετη κατεύθυνση. Η Nintendo είναι απίστευτα περήφανη για τη δουλειά της. Φυσικά και δεν θέλει η τέχνη κάποιου άλλου να καταλήξει κατά λάθος στη δική της.
Οι καλλιτέχνες κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου εδώ και χρόνια, επισημαίνοντας ότι η τέχνη της Τεχνητής Νοημοσύνης μπορεί να υπάρξει μόνο κλέβοντας από την πραγματική τέχνη. Καθώς η Τεχνητή Νοημοσύνη έχει επεκταθεί, το έχουμε δει αυτό ξανά και ξανά με τη λογοτεχνία και, πρόσφατα, με τη μουσική. Όσο κι αν οι προγραμματιστές τους θα ήθελαν να σας πουν το αντίθετο, η Τεχνητή Νοημοσύνη δεν δημιουργεί. Ανακατεύει ένα μάτσο παραδείγματα, ξερνάει ένα παράγωγο έργο και παίρνει τα εύσημα γι' αυτό.
Ο πρόεδρος της Nintendo, Shuntaro Furukawa, δεν κλείνει εντελώς την πόρτα στην Τεχνητή Νοημοσύνη, αλλά τα λόγια του είναι σαφή. Αφήνει τη Nintendo να επικεντρωθεί σε «ό,τι είναι μοναδικό για εμάς». Με άλλα λόγια, οι άνθρωποι αγοράζουν παιχνίδια της Nintendo επειδή αγαπούν τη Nintendo. Είναι τόσο απλό.
Και αναζητώντας αυτό που «δεν μπορεί να επιτευχθεί μόνο μέσω της τεχνολογίας», ο Furukawa αναγνωρίζει ότι η τεχνολογία δεν ισοδυναμεί με δημιουργικότητα ή ακόμα και με ποιότητα. Ίσως αυτό να μην αποτελεί έκπληξη από την εταιρεία που συνεχίζει να κυκλοφορεί εξαιρετικά στυλιζαρισμένα, ακόμη και καρτουνίστικα, παιχνίδια, καθώς οι κύριοι ανταγωνιστές της, το PlayStation και το Xbox, προχωρούν σε υπερ-υψηλού προϋπολογισμού ΑΑΑ παραγωγές.
[via]