Η πειρατεία βασιλεύει: 141 δισ. επισκέψεις σε πειρατικές ιστοσελίδες το 2023
Το 2023 καταγράφηκαν πάνω από 141 δισεκατομμύρια επισκέψεις σε πειρατικές ιστοσελίδες παγκοσμίως, μια αύξηση της τάξεως του 12% από το 2019. με τις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ινδία να αποτελούν τις κορυφαίες πηγές επισκεψιμότητας. Τα νέα στοιχεία που δημοσίευσαν η εταιρεία παρακολούθησης πειρατείας MUSO και η εταιρεία συμβούλων Kearney δείχνουν περαιτέρω ότι η πειρατεία ταινιών και τηλεοπτικών εκπομπών παραμένει κυρίαρχη. Η έκθεση περιορίζεται στο περιεχόμενο βίντεο, το οποίο φαίνεται να έχει αυξηθεί παγκοσμίως τα τελευταία χρόνια.
Παρά την ευρεία διαθεσιμότητα νόμιμων επιλογών, η διαδικτυακή πειρατεία παραμένει ανεξέλεγκτη. Κάθε μέρα οι πειρατικές ιστοσελίδες δέχονται εκατοντάδες εκατομμύρια επισκέψεις. Αυτό αποτελεί σοβαρό πρόβλημα για τους μεγάλους παραγωγούς περιεχομένου, συμπεριλαμβανομένων των στούντιο του Χόλιγουντ, οι οποίοι πασχίζουν να κλείσουν τις πιο κατάφωρες πηγές πειρατείας.
Δεν είναι σαφές, όμως, γιατί η έκθεση χρησιμοποιεί ως σύγκριση το 2019. Οι αναφερόμενες επισκέψεις για το 2023 είναι αυξημένες κατά περίπου 10% σε σύγκριση με τα στοιχεία που είχαν δημοσιευθεί προηγουμένως για το 2022. Τα δεδομένα καλύπτουν πάνω από 730.000 ταινίες και τηλεοπτικά προγράμματα και περιλαμβάνουν μια μεγάλη ποικιλία πειρατικών ιστοσελίδων. Σε αυτούς συμπεριλαμβάνονται ιστοσελίδες που προσφέρουν λογισμικό και μουσική, αλλά καταμετρώνται μόνο οι επισκέψεις σε περιεχόμενο βίντεο. Παραδοσιακά, αυτή είναι η με διαφορά πιο δημοφιλής κατηγορία πειρατικού περιεχομένου.
Μελετώντας τους αριθμούς, βλέπουμε ότι το κινηματογραφικό και τηλεοπτικό περιεχόμενο προηγείται, με ποσοστό 65% των επισκέψεων. Τα anime βρίσκονται στη δεύτερη θέση με το ένα τέταρτο όλων των επισκέψεων πειρατείας βίντεο, ακολουθούμενα από απόσταση από τις ζωντανές αθλητικές μεταδόσεις (9%) και τις ζωντανές τηλεοπτικές εκπομπές (1%).
Υπάρχουν κάποιες διαφορές σε περιφερειακό επίπεδο όσον αφορά το είδος του περιεχομένου που είναι πιο δημοφιλές. Εν μέρει, αυτό εξαρτάται από το πόσο εύκολη ή προσιτή είναι η πρόσβαση σε νόμιμο περιεχόμενο. Στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού, για παράδειγμα, οι ζωντανές αθλητικές μεταδόσεις αντιπροσωπεύουν το 5,3% των επισκέψεων σε πειρατικούς ιστότοπους, ποσοστό που μπορεί να φτάσει το 11,3% στις ΗΠΑ.
Τα προηγούμενα χρόνια οι Ηνωμένες Πολιτείες ήταν η πρώτη χώρα όσον αφορά τον απόλυτο αριθμό επισκέψεων σε πειρατικές ιστοσελίδες. Δεν υπήρξε καμία αλλαγή το 2023, αλλά τώρα υπάρχει σοβαρός ανταγωνισμός. Η Ινδία είναι έτοιμη να ξεπεράσει τις ΗΠΑ ως η χώρα με την μεγαλύτερη πειρατεία στον κόσμο. Αυτό δεν αποτελεί έκπληξη, καθώς η Ινδία είναι επίσης η χώρα με τον μεγαλύτερο πληθυσμό, πάνω από 1,4 δισεκατομμύρια ανθρώπους. Ωστόσο, η αύξηση της διείσδυσης του Διαδικτύου είναι εξίσου σημαντική.
Πριν από περίπου 15 χρόνια, η Ινδία είχε μόλις πέντε εκατομμύρια συνδρομητές ευρυζωνικών συνδέσεων. Σήμερα, υπάρχουν περισσότερα από 700 εκατομμύρια. Αυτή η μαζική αύξηση της πρόσβασης έχει αφήσει το σημάδι της στην κοινωνία και, όπως είχε προβλεφθεί, αποδείχθηκε ότι αποτελεί μια αναπτυσσόμενη αγορά για τους πειρατές.
Η έκθεση για το 2023 τοποθετεί τις ΗΠΑ και την Ινδία ως επικεφαλής, και οι δύο με 11% των παγκόσμιων επισκέψεων πειρατείας βίντεο. Ωστόσο, το ποσοστό πειρατείας στην Ινδία έχει αυξηθεί κατά 80% σε ετήσια βάση, γεγονός που υποδηλώνει ότι θα αποτελέσει τον απόλυτο πρωταγωνιστή το επόμενο έτος. Η πρώτη τετράδα συμπληρώνεται από τη Ρωσία (6%) και το Ηνωμένο Βασίλειο (3%) με σεβαστή απόσταση. Η σύγκριση χωρών χωρίς να λαμβάνεται υπόψη το μέγεθος του πληθυσμού δεν λέει πολλά, φυσικά. Αν εξετάσουμε τον μέσο αριθμό επισκέψεων ανά κάτοικο, μια νέα περιοχή έρχεται στο προσκήνιο.
Η Ευρώπη προηγείται στο σχετικό διάγραμμα με 34 επισκέψεις σε πειρατικές ιστοσελίδες ανά κάτοικο, ακολουθούμενη από τη Βόρεια Αμερική με 26 επισκέψεις. Με 13 επισκέψεις, οι σχετικοί αριθμοί είναι πολύ χαμηλότεροι στη Νότια Αμερική και πέφτουν σε "μόλις" 5 επισκέψεις ανά κάτοικο στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού.
Οι αριθμοί αυτοί δεν είναι ακριβώς ενθαρρυντικοί για τη βιομηχανία της ψυχαγωγίας μέσω βίντεο. Ωστόσο, οι MUSO και Kearney τονίζουν ότι η κατανόηση των λόγων για τους οποίους οι άνθρωποι γίνονται πειρατές και η κατάλληλη αντίδραση μπορούν να βοηθήσουν στη μετατροπή ορισμένων πειρατών σε καταναλωτές που πληρώνουν.
[via]