Όπως αποδεικνύεται το περιεχόμενο που επιλέγεται και παρουσιάζεται από τον αλγόριθμο του Facebook για να εμφανιστεί στο News Feed των χρηστών προορίζεται κατά αποκλειστικότητα για την ύπαρξη των likes, comments και shares.
Προφανώς όμως η επιλογή του προβαλλόμενου περιεχομένου από τον αλγόριθμο δεν εξυπηρετεί την ευχάριστη εμπειρία του χρήστη στην πλατφόρμα, αλλά την ώθηση τους να δημιουργήσουν περισσότερο περιεχόμενο για την πλατφόρμα.
Αυτό ανέφερε η Frances Haugen, πρώην product manager του Facebook στη Γερουσία. Σύμφωνα με την Haugen, αυτή η εσωτερική στρατηγική σε συνδυασμό με το γεγονός ότι «η ίδια η έρευνα του Facebook λέει ότι δεν μπορούν να προσδιορίσουν επαρκώς το επικίνδυνο περιεχόμενο», ταιριάζει απόλυτα στην εξήγηση γιατί το Facebook News Feed είναι τόσο επικίνδυνο.
Υπενθυμίζεται ότι η Haugen έδωσε συνέντευξη στο 60 Minutes και προέβη σε τρομερές αποκαλύψεις κατά της Facebook για την πολιτική και την «ηθική» της, μετά την παράδοση εσωτερικών εγγράφων της Facebook στην Wall Street Journal.
Η Haugen συνάντησε τον γερουσιαστή John Thune της Νότιας Ντακότα και εξομολογήθηκε τι συμβαίνει με το περιεχόμενο που εμφανίζεται στο News Feed του Facebook:
Η Facebook γνωρίζει ότι όταν επιλέγεται το περιεχόμενο στο οποίο εστιάζουμε εμείς οι χρήστες και αφιερώνουμε περισσότερο χρόνο στην πλατφόρμα τους, εκείνοι βγάζουν περισσότερα χρήματα. Οι κίνδυνοι της κατάταξης με βάση το engagement είναι ότι το Facebook γνωρίζει ότι το περιεχόμενο που προκαλεί μια ακραία αντίδραση από τους χρήστες είναι πιο πιθανό να λάβει ένα κλικ, ένα σχόλιο ή μια αναδημοσίευση και είναι ενδιαφέρον επειδή αυτά τα κλικ και τα σχόλια και οι αναδημοσιεύσεις δεν είναι καν απαραίτητα προς όφελός τους.
Το Facebook θα μπορούσε απλώς να εμφανίσει περιεχόμενο με τη σειρά που δημοσιεύτηκε, αντ’ αυτού, χρησιμοποιώντας την κατάταξη βάσει της αλληλεπίδρασης των χρηστών, το News Feed δίνει προτεραιότητα σε αναρτήσεις που είναι πιθανότερο να λάβουν περισσότερα likes, κοινοποιήσεις και σχόλια.
Η Haugen έδωσε περισσότερες λεπτομέρειες για τον αλγόριθμο στο News Feed του Facebook στον γερουσιαστή Thune:
Αυτό συμβαίνει επειδή το Facebook γνωρίζει ότι οι άλλοι άνθρωποι θα παράγουν περισσότερο περιεχόμενο αν λάβουν τα likes, τα σχόλια και τις κοινοποιήσεις. Δίνουν προτεραιότητα στο περιεχόμενο στο News Feed σας, έτσι ώστε να δίνετε μικρές δόσεις ντοπαμίνης στους φίλους σας, για να δημιουργούν περισσότερο περιεχόμενο. Και έχουν πραγματοποιήσει πειράματα σε ανθρώπους, πειράματα από την πλευρά του παραγωγού, όπου το έχουν επιβεβαιώσει.
*Ακολουθήστε το Techgear.gr στο Google News για να ενημερώνεστε άμεσα για όλα τα νέα άρθρα! Όσοι χρησιμοποιείτε υπηρεσία RSS (π.χ. Feedly), μπορείτε να προσθέσετε το techgear.gr στη λίστα σας με αντιγραφή και επικόλληση της διεύθυνσης https://www.techgear.gr/feed στο αντίστοιχο πεδίο της υπηρεσίας σας. Αν προτιμάτε το Twitter, θα μας βρείτε στο προφίλ @techgeargr
[via]