Η απόφαση της Apple να πιέσει για ακόμα μεγαλύτερη διαφάνεια στις σχέσεις μεταξύ των developers και των χρηστών φαίνεται ότι αποδίδει καρπούς. Η έλευση του iOS 14.5 έφερε μαζί της το περίφημο, πλέον, App Tracking Transparency που υποχρεώνει τους δημιουργούς των εφαρμογών να ζητούν ρητά και ξεκάθαρα τη συναίνεση των χρηστών προκειμένου οι τελευταίοι να επιτρέπουν την παρακολούθηση των δεδομένων τους για να τους σερβίρονται εξατομικευμένες διαφημίσεις.
Αυτή η πολιτική είδαμε ότι επηρέασε σημαντικά τη Facebook και τις υπηρεσίες της, και μάλιστα τους προηγούμενους μήνες είδαμε την εταιρεία να αντιδρά με διαφημιστικές καμπάνιες κατά της Apple, να απειλεί με αγωγές και τελικά να φτάνει στο σημείο να απειλεί έμμεσα τους τελικούς χρήστες πως αν δεν δώσουν τη συγκατάθεση τους, τότε οι υπηρεσίες της (Facebook, Instagram κλπ.) ενδεχομένως θα πάψουν να προσφέρονται δωρεάν.
Φαίνεται, ωστόσο, ότι το κοινό έχει εκπαιδευτεί αρκετά καλά πλέον και δεν υποκύπτει σε τέτοιου είδους εκβιασμούς. Σύμφωνα με τη Flurry Analytics, το 96% των χρηστών συσκευών iOS που έχουν αναβαθμιστεί στην έκδοση iOS 14.5 στις ΗΠΑ (εκεί όπου η Apple διαθέτει το μεγαλύτερο μερίδιο της) ΔΕΝ έχει δώσει τη συγκατάθεση του σε καμία εφαρμογή που του ζητά να παρακολουθεί τα δεδομένα του, ενώ συνολικά σε παγκόσμιο επίπεδο μόλις το 12% λέει ναι.
Όσο περνά ο καιρός θα έχει μεγάλο ενδιαφέρον να δούμε πως θα επηρεαστεί το μοντέλο λειτουργίας των μεγάλων κοινωνικών και διαφημιστικών δικτύων, ενώ πρέπει να σημειωθεί ότι οι χρήστες μπορούν ανά πάσα στιγμή να αλλάξουν την απόφαση τους.
*Ακολουθήστε το Techgear.gr στο Google News για να ενημερώνεστε άμεσα για όλα τα νέα άρθρα!
[via]