ΗΠΑ: Η Google είναι όχι μία, ούτε δύο, αλλά τρεις φορές μονοπώλιο...

Η Google φαίνεται να αντιμετωπίζει νομικές μάχες και αντιμονοπωλιακές προκλήσεις σε όλα τα μέτωπα. Η εταιρεία αναγκάστηκε να κάνει σαρωτικές αλλαγές στις υπηρεσίες της στην Ευρωπαϊκή Ένωση ως αποτέλεσμα του Digital Markets Act και πρόσφατα έχασε μια υπόθεση στις ΗΠΑ που έκρινε ότι έχει μονοπώλιο στην αναζήτηση. Στο μεταξύ, οι τελικές αγορεύσεις ολοκληρώθηκαν αυτή την εβδομάδα σε μια άλλη αντιμονοπωλιακή υπόθεση που αφορά την επιχείρηση διαφημιστικής τεχνολογίας της Google.

Η Google και το υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ έχουν δύο πολύ διαφορετικές ερμηνείες για το πώς εξελίχθηκε η δίκη, όπως κατέστησαν σαφές οι δύο πλευρές στις τελικές αγορεύσεις που ανέφεραν οι New York Times. Η υπόθεση ξεκίνησε πέρυσι, όταν η ομοσπονδιακή κυβέρνηση και μια σειρά πολιτειών κατέθεσαν αγωγή υποστηρίζοντας ότι η διαφημιστική επιχείρηση της Google ήταν μονοπώλιο, που προέκυψε εν μέρει από την εξαγορά της Doubleclick, μιας διαφημιστικής εταιρείας, πριν από περισσότερο από μια δεκαετία.

Οι ειδικοί εκτιμούν ότι μετά την ήττα της Google στην υπόθεση μονοπωλίου στην αναζήτηση, μια άλλη επιτυχημένη αντιμονοπωλιακή υπόθεση κατά της μεγάλης τεχνολογικής εταιρείας θα είχε τεράστιες επιπτώσεις στη ρύθμιση. Αυτό θα αποφασίσει η δικαστής Leonie M. Brinkema τους επόμενους μήνες, μετά τις τελικές αγορεύσεις των ΗΠΑ και της Google σχετικά με τις υπηρεσίες διαφημιστικής τεχνολογίας της εταιρείας.

«Η Google είναι μία, δύο, τρεις φορές μονοπώλιο» (σ.σ. μια αναφορά στο Three Times A Lady των Commodores...), δήλωσε ο Aaron Teitelbaum, ο οποίος είναι δικηγόρος του υπουργείου Δικαιοσύνης. «Αυτές είναι οι αγορές που καθιστούν δυνατό το ελεύθερο και ανοιχτό διαδίκτυο».

Η Google απορρίπτει αυτή την άποψη, υποστηρίζοντας ότι η επιτυχημένη διαφημιστική της δραστηριότητα - η οποία αντιστοιχεί σε έσοδα άνω των 31 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2023 - είναι το αποτέλεσμα μιας υγιούς αγοράς. Η διαφήμιση αντιπροσωπεύει σημαντικό μέρος των συνολικών εσόδων της Google, περίπου το ένα δέκατο, και αυτό είναι μεγάλο για μια εταιρεία με αποτίμηση αγοράς δύο τρισεκατομμυρίων δολαρίων.

«Η συμπεριφορά της Google είναι μια ιστορία καινοτομίας ως απάντηση στον ανταγωνισμό», δήλωσε η Karen Dunn, επικεφαλής δικηγόρος της Google. Η Dunn πρόσθεσε ότι «ο νόμος απλά δεν επιτρέπει και τα στοιχεία δεν υποστηρίζουν» τον ισχυρισμό ότι η επιχείρηση ad-tech της Google είναι μονοπωλιακή και δήλωσε ότι η υπόθεση του DOJ κατέληξε να αποδεικνύει «το ακριβώς αντίθετο».

Ανεξάρτητα από το πώς θα αποφανθεί η δικαστής Brinkema σε αυτή την υπόθεση, η Google όπως την ξέρουμε φαίνεται ότι προορίζεται να αλλάξει. Ως αποτέλεσμα της ήττας της στην ξεχωριστή αντιμονοπωλιακή υπόθεση για την αναζήτηση, το DOJ ζητά από την Google να πουλήσει το Chrome και να κάνει αλλαγές στο Android. Η διαδικασία θα πάρει χρόνο και η Google έχει προθεσμία μέχρι τις 20 Δεκεμβρίου για να υποβάλει αντίλογο. Ωστόσο, στο τέλος, η Google θα δείχνει διαφορετική.

[via]

Loading