Μια νέα μπαταρία «νερού» αποθηκεύει διπλάσια ενέργεια από τις συμβατικές ιόντων λιθίου

Κινέζοι επιστήμονες δημιούργησαν έναν νέο τύπο μπαταρίας με βάση το νερό, ο οποίος είναι πιο αποτελεσματικός στην αποθήκευση ενέργειας από τις συνήθεις μπαταρίες ιόντων λιθίου. Ο νέος τύπος μπαταρίας είναι επίσης υποτίθεται ασφαλέστερος από τις μπαταρίες ιόντων λιθίου, όπως ισχυρίζονται οι ερευνητές. Μια από τις πιο σημαντικές ανακαλύψεις γύρω από τις νέες μπαταρίες είναι ότι είναι πολύ πιο πυκνές σε ενέργεια.

Η ενεργειακή πυκνότητα μιας μπαταρίας συνδέεται άμεσα με το πόση ενέργεια μπορεί να συγκρατήσει σε σχέση με το μέγεθος και το βάρος της. Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου είναι πολύ καλές στη συγκράτηση ενέργειας και θεωρούνται πολύ υψηλής ενεργειακής πυκνότητας. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο έχουν γίνει ο πρωταρχικός τύπος μπαταρίας. Ωστόσο, αυτές οι νέες μπαταρίες με βάση το νερό είναι ακόμη καλύτερες στη συγκράτηση ενέργειας από τις συνήθεις μπαταρίες.

Κανονικά, τέτοιες μπαταρίες νερού είναι πολύ πιο ασφαλείς λόγω της χαμηλότερης ενεργειακής πυκνότητάς τους, καθώς έχουν στενότερο παράθυρο τάσης στο οποίο μπορούν να λειτουργήσουν. Ωστόσο, προσθέτοντας βρωμίδιο στο διάλυμα ηλεκτρολύτη που χρησιμοποιείται στην μπαταρία νερού, οι ερευνητές αύξησαν σημαντικά την ενέργεια που μπορεί να συγκρατήσει χωρίς να υποβαθμίσουν την ασφάλεια που προσφέρουν αυτές οι μπαταρίες.

Αυτή η νέα δέσμη ηλεκτρολυτών έχει βελτιώσει δραστικά την ενεργειακή πυκνότητα της μπαταρίας με βάση το νερό, καθιστώντας την ικανή να συγκρατεί έως και διπλάσια ενέργεια από ό,τι μια κανονικά διαμορφωμένη μπαταρία νερού. Αυτό το επιτυγχάνει χρησιμοποιώντας τα ιόντα βρωμίου στις αντιδράσεις οξειδοαναγωγής που αξιοποιούν συνήθως αυτού του είδους οι μπαταρίες.

Η ερευνητική ομάδα ελπίζει ότι το να γίνουν οι μπαταρίες με βάση το νερό πιο αποδοτικές και ικανές να ανταγωνιστούν τις μπαταρίες ιόντων λιθίου θα αυξήσει το ποσοστό υιοθέτησης αυτής της τεχνολογίας, ιδίως δεδομένου ότι είναι πολύ ασφαλέστερη από τις τυπικές μπαταρίες.

*Η κεντρική εικόνα προέρχεται από το MIT Technology Review.

[via]

Loading