Η προσπάθεια δημιουργίας "πράσινων" οχημάτων για την εξυπηρέτηση των μεταφορών δεν περιορίζεται μόνο στην κατηγορία των αυτοκινήτων. Ερευνητές από ιδρύματα σε όλο τον κόσμο αναζητούν τρόπους για να κατασκευάσουν οχήματα κάθε είδους με μηδενικές εκπομπές άνθρακα, σχεδόν μηδενική ηχορύπανση και...μηδενικά μηχανικά μέρη.
Ένα από αυτά είναι και το αεροπλάνο που κατασκευάζουν οι μηχανικοί του MIT, το οποίο πραγματοποίησε και την πρώτη δοκιμαστική πτήση του. Αντί να τοποθετήσουν τις κλασικές προπέλες και τουρμπίνες, οι μηχανικοί στράφηκαν στην εγκατάσταση ηλεκτροδίων στα φτερά που δημιουργούν έναν "ιοντικό άνεμό" από ιόντα αζώτου για να κινηθεί το αεροπλάνο. Ουσιαστικά, οι μηχανικοί βασίστηκαν σε μια υπόθεση που είχε γίνει τη δεκαετία του 1920 για αυτόν τον "ιοντικό άνεμο", αλλά μέχρι σήμερα κανείς δεν είχε καταφέρει να τον εκμεταλλευτεί για την περίπτωση ενός αεροσκάφους.
Το συγκεκριμένο project αναπτύσσεται εδώ και 9 χρόνια, με το αεροπλάνο να ζυγίζει μόλις 2.5kg και να έχει άνοιγμα φτερών 5m. Στα φτερά βρίσκονται τοποθετημένα λεπτά και χοντρά καλώδια για να παίξουν τον ρόλο των θετικών και αρνητικών ηλεκτροδίων, ενώ υπάρχει και μια συστάδα από μπαταρίες πολυμερούς λιθίου. Η δοκιμή έγινε σε κλειστό χώρο και για απόσταση μόλις 60m.
Αντιλαμβάνεστε ότι βρισκόμαστε ακόμα πολύ μακριά από την κατασκευή ενός κανονικού αεροπλάνου που δεν θα διαθέτει μηχανή, αλλά είναι ένα πρώτο βήμα. Οι ερευνητές αναζητούν τώρα τρόπους για να παράγουν περισσότερο "ιοντικό άνεμο" με μικρότερη τάση και γενικότερα αναφέρουν ότι πλέον έχουν περάσει στην πράξη από τη θεωρία των προηγούμενων δεκαετιών.
[MIT]