Όσοι παρακολουθήσατε το ντοκιμαντέρ The Last Dance για την τρελή πορεία των Chicago Bulls και του Michael Jordan τη δεκαετία του ’90 (και όχι μόνο), αλλά και παλαιότερα το αφιέρωμα του ESPN στα “κακά παιδιά”, τους Detroit Pistons, θα γνωρίζετε την τεράστια έχθρα που είχε δημιουργηθεί μεταξύ των δύο ομάδων εκεί στα τέλη των ‘80s αρχές ‘90s.
Αυτό που δεν γνωρίζαμε μέχρι τώρα, ήταν ότι αυτή η κόντρα επηρέασε το gameplay ενός εκ των κορυφαίων arcade games με θέμα το μπάσκετ, το θρυλικό NBA JAM του 1993. Όπως αποκάλυψε ο δημιουργός του, Mark Turmell, το παιχνίδι ήταν πειραγμένο κατά τέτοιο τρόπο ώστε οι Detroit Pistons να έχουν το πάνω χέρι απέναντι στους Chicago Bulls σε περίπτωση που ο αγώνας έφτανε στο τελευταίο σουτ. Συγκεκριμένα, ο Turmell ως δεδηλωμένος οπαδός των Pistons είχε φροντίσει να είναι πάντοτε άστοχο το τελευταίο σουτ των Bulls όταν έπαιζαν οι δύο ομάδες στο NBA JAM! Αυτό σημαίνει ότι δεν μπορούσες να σημειώσεις buzzer beater με τους Bulls που να χτυπιόσουν κάτω…
Η αποκάλυψη του Turmell έγινε στο πλαίσιο μιας συζήτησης για το rubberbanding στα sports και racing games. Σε γενικές γραμμές, οι περισσότεροι δημιουργοί παιχνιδιών αυτού του είδους φροντίζουν να δίνουν μια μικρή ώθηση στην ομάδα που υπολείπεται στο σκορ ή στο όχημα που βρίσκεται πίσω με σκοπό να αυξήσουν τον ανταγωνισμό. Στην περίπτωση του NBA JAM, πάντως, παραδέχτηκε ότι δεν άντεχε την υπεροχή των Bulls απέναντι στους Pistons και αποφάσισε να τους τιμωρήσει με τη στέρηση του buzzer beater. Η πραγματικότητα, όμως, ήταν πολύ πιο σκληρή απέναντι του, διότι οι Bulls κέρδισαν ουκ ολίγα κρίσιμα παιχνίδια στο τελευταίο σουτ χτίζοντας τον μύθο τους.