Καθώς λιγοστεύουν οι μέρες μέχρι την επίσημη κυκλοφορία του Pillars of Eternity II: Deadfire στις 3 Απριλίου, μας δόθηκε η ευκαιρία να το δοκιμάσουμε με Preview Code για τη beta έκδοση και να σας μεταφέρουμε κάποιες πρώτες εντυπώσεις!
Ξεκινάμε από τα ευχάριστα νέα, ότι υπάρχει τεράστια σχέση της πρόσφατης δημιουργίας της Obsidian με το πρώτο Pillars of Eternity. Tα ακόμα καλύτερα νέα είναι πως το Deadfire βελτιώθηκε ακριβώς στα σημεία που χρειαζόταν. Πέρα δηλαδή από τις αναμενόμενες αλλαγές και βελτιώσεις σε επίπεδο γραφικών, οι αλλαγές στο gameplay έγιναν στις σωστές κατευθύνσεις και στις σωστές ποσότητες. Όλα τα καλά στοιχεία του πρώτου PoE διατηρήθηκαν, μαζί με το «παραδοσιακό» RPG στυλ και τη μοναδική ατμόσφαιρα που δημιουργούσε.
Εξακολουθεί να υπάρχει το στοιχείο Real Time with Pause, δοκιμασμένο σε χρηστικότητα από την εποχή του Baldur’s Gate μέχρι και στο Final Fantasy XV. Στη διάρκεια της μάχης μπορείς ανά πάσα στιγμή να κάνεις pause πατώντας το spacebar, να δώσεις εντολές στην ομάδα σου αφού τις σκεφτείς όσο χρειάζεται, ενώ η μάχη συνεχίζεται κανονικά όταν ξαναπατηθεί το spacebar. Μπορεί να γίνει μέχρι και retargeting σε spell που ξεκίνησε το cast, απλά πατώντας spacebar και σημαδεύοντας διαφορετικό αντίπαλο.
Αν και τα bugs της δοκιμαστικής έκδοσης που είχαμε μας δυσκόλεψαν αρκετά, θαυμάσαμε το τεράστιο πλήθος από επιλογές customization του χαρακτήρα μας, με βάση strength, constitution, dexterity, perception, intellect και resolve. To κάθε attribute, η κάθε πτυχή στις δυνατότητες του χαρακτήρα θα αξιοποιηθεί κάποια στιγμή στην πορεία. Για παράδειγμα, ένας χαρακτήρας με μεγάλο επίπεδο strength μπορεί να τρομάζει κάποιον άλλο ακόμα και σε συζήτηση, ενώ το μεγάλο dexterity θα φανεί χρήσιμο σε περίπτωση που θελήσουμε να ξεγλιστρήσουμε από αντιπάλους χωρίς να τους πολεμήσουμε!
Ένα σημαντικό σημείο βελτίωσης σε σχέση με το πρώτο Pillars of Eternity είναι και το επανασχεδιασμένο Ability Tree. Σημειώνουμε επίσης πως παρά την άπειρη κυριολεκτικά δυνατότητα παραμετροποίησης δεν υπάρχει πιθανότητα «λάθος» επιλογών, ακόμα και όταν πειραματιστήκαμε αρκετά με ανορθόδοξους συνδυασμούς. Το Deadfire όπως και κάθε σοβαρό RPG επιτρέπει να εξελίξεις το χαρακτήρα σου προς διάφορες κατευθύνσεις, να πάρεις διαφορετικές πορείες και αποφάσεις μέσα στο παιχνίδι, αποφάσεις που θα τις βρείς μπροστά σου στη συνέχεια!
Τα πάντα είναι καλοζυγισμένα και με αρκετό βάθος στη σχεδίαση & υλοποίηση, ώστε να προσφέρεται το gameplay που πραγματικά προσδοκούσαμε! Προστέθηκε πλέον και το πλοίο, με την οργάνωση και τις επιλογές του. Μπορείς πχ να έχεις για γεύμα στο πλοίο καθημερινά ψωμί, αλλά κάποια στιγμή το ηθικό του πληρώματος θα αρχίσει να πέφτει.
Είχε πολύ ενδιαφέρον η διαχείριση του πλοίου και του πληρώματος, το μάζεμα των κατάλληλων προμηθειών σε ποσότητα και ποιότητα, το καθημερινό κόστος των μισθοφόρων και οι εξερευνήσεις τόσο σε θάλασσα όσο και σε στεριά. Μπορείς να προσλάβεις επιπλέον πλήρωμα (πχ μάγειρα), να κάνεις αναβάθμιση στο πλοίο σε πανιά ή κανόνια που θα κάνουν τη διαφορά στην επόμενη ναυμαχία. Οι μάχες μεταξύ πλοίων στη θάλασσα είναι turn based, ενώ ανάλογα με το experience level του καπετάνιου έχουμε περισσότερες και αποτελεσματικότερες κινήσεις για κάθε φορά. Χρειάζεται προγραμματισμός για το reload των κανονιών που έριξαν, για τον προσανατολισμό του πλοίου σε σχέση με τον αντίπαλο, για τη θέση του σε σχέση με την εμβέλεια των κανονιών του αντιπάλου και πολλά πολλά άλλα.
Υπάρχει πλήθος από μάχες & παράπλευρες «αποστολές» που δεν έχουν άμεση σχέση με το κεντρικό σενάριο αλλά προσφέρουν σε εμπειρία, skills και resources.
Στο demo που δοκιμάσαμε είχαμε τη δυνατότητα να έρθουμε σε επαφή με ένα πολύ μικρό μέρος της συνολικής ιστορίας (κάτω από 10%). Χωρίς να θέλουμε να δημιουργήσουμε spoilers, η ιστορία ξεκινά με την ξεχασμένη φυλή των Huana που ζει απομονωμένη στο νησί Tikawara.
To νησί είναι απομονωμένο από τον υπόλοιπο κόσμο εξαιτίας κάποιων περίεργων καταιγίδων που είναι αρκετά επικίνδυνες ώστε να κρατάνε μακριά τους επισκέπτες, Ο ήρωας ξεκινά τη διαλεύκανση του μυστηρίου των καταιγίδων, έχοντας στη συνέχεια δική του την απόφαση για το αν θα προσφέρει στους Huana απομόνωση και ασφάλεια ή πρόοδο και κινδύνους.
Το gameplay είναι άριστο, σα να βρίσκεσαι ο ίδιος μέσα σε μυθιστόρημα, η ατμόσφαιρα μοναδική ενώ όλες οι λεπτομέρειες της πλοκής αποκαλύπτονται αβίαστα τις κατάλληλες στιγμές.
Αναμένουμε με τεράστιο ενδιαφέρον την κυκλοφορία της τελικής έκδοσης που σίγουρα θα αποτελέσει must για τους φίλους των παιχνιδιών αυτού του είδους. Μέχρι τότε, αξίζει να παίξετε το πρώτο Pillars of Eternity, αν δεν το έχετε κάνει ήδη!
Μπορείτε να μάθετε περισσότερα για το Pillars of Eternity II: Deadfire και από την επίσημη ιστοσελίδα του παιχνιδιού.