Ο πρόσφατος επανασχεδιασμός του Chrome browser με αφορμή τον εορτασμό της 15ης επετείου δεν είναι η μοναδική αλλαγή που θα δουν οι χρήστες. Μάλιστα, το σημαντικότερο χαρακτηριστικό που ενσωματώνει η εταιρεία δεν είναι άλλο από το περίφημο Privacy Sandbox, μια νέα πρωτοβουλία που θεωρητικά αντικαθιστά τα third-party cookies, αλλά πρακτικά είναι μια νέα μέθοδος παρακολούθησης της δραστηριότητας των χρηστών για το σερβίρισμα διαφημίσεων με βάση το ιστορικό περιήγησης. Με λίγα λόγια, όχι Γιάννης, Γιαννάκης…
Για όσους δεν θυμούνται, το Privacy Sandbox είχε ενεργοποιηθεί σε beta έκδοση από τον περασμένο Φεβρουάριο και η Google ισχυριζόταν τότε πως αλλάζει τον τρόπο παρακολούθησης της δραστηριότητας του χρήστη δείχνοντας μεγαλύτερο σεβασμό στην ιδιωτικότητα χωρίς να αποκλείονται πλήρως οι διαφημιστές. Το Privacy Sandbox ουσιαστικά καταγράφει τις ιστοσελίδες που επισκέπτεσαι και δημιουργεί μια λίστα με θέματα διαφήμισης που στη συνέχεια μοιράζονται στους συνεργάτες - διαφημιστές της για να σερβίρουν αντίστοιχες διαφημίσεις. Για παράδειγμα, εάν επισκέπτεσαι συχνά ειδήσεις με αθλητικό περιεχόμενο, τότε είναι εξαιρετικά πιθανό πως θα αρχίσεις να βλέπεις διαφημίσεις με βάση αυτήν την θεματολογία.
Στο λανσάρισμα που πραγματοποιείται πλέον σταδιακά για όλους τους χρήστες, σύντομα θα βλέπετε ένα pop-up παράθυρο όταν ανοίγετε τον Chrome browser που θα σας ενημερώνει για την ενεργοποίηση του Privacy Sandbox. Σε περίπτωση που θέλετε να τροποποιήσετε την λειτουργία του, τότε θα πρέπει να μεταβείτε στην ενότητα Privacy And Security από το μενού ρυθμίσεων του Chrome browser (εναλλακτικά επισκεφθείτε αυτήν την διεύθυνση chrome://settings/adPrivacy και εκεί θα δείτε τρεις διαφορετικές σελίδες για να κλείσετε τους αντίστοιχους διακόπτες. Εάν το αφήσετε ενεργοποιημένο, τότε με μια επίσκεψη στην σελίδα Ad Topics θα δείτε ποια θέματα διαφημίσης έχει επιλέξει ο Chrome για εσάς και αυτή η λίστα είναι που λαμβάνουν οι διαφημιστές κάθε φορά που επισκέπτεστε μια ιστοσελίδα.
Το οριστικό μπλοκάρισμα των third-party cookies αναμένεται ότι θα γίνει στα μέσα του 2024, πιθανότατα μέχρι να αρχίσει να αποδίδει καρπούς το Privacy Sandbox.
[Google]