Προσωπικά δεδομένα: Στη Google τα περισσότερα, στην Apple τα λιγότερα
Μια νέα έρευνα που πραγματοποίησε η StockApps φέρνει στο φως ενδιαφέροντα στοιχεία για την πρόσβαση που έχουν οι πέντε μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας στα δεδομένα των χρηστών.
Η έρευνα ανέλυσε τα αιτήματα των Google, Twitter, Amazon, Facebook και Apple προς τους χρήστες όταν οι τελευταίοι επιχειρούν να χρησιμοποιήσουν τις υπηρεσίες - εφαρμογές τους και διαπιστώθηκε ότι η Google είναι αυτή που «γνωρίζει» τα περισσότερα. Συγκεκριμένα, η Google βρίσκεται στην πρώτη θέση με 39 data points, ακολουθούν οι Twitter και Amazon με 24 και 23 αντίστοιχα, η Facebook με 14 και η Apple με 12.
Προφανώς δεν προκαλεί μεγάλη εντύπωση η πρωτιά της Google, αφού γενικότερα το μοντέλο λειτουργίας της εταιρείας βασίζεται στα δεδομένα των χρηστών, αλλά σίγουρα περιμέναμε σε υψηλότερη θέση τη Meta/Facebook. Η StockApps σημειώνει ότι τα Twitter και Facebook αποθηκεύουν περισσότερα δεδομένα απ’ ό,τι πραγματικά χρειάζονται, με τη διαφορά ότι η πλειοψηφία των δεδομένων που λαμβάνει το Facebook δίνονται συνειδητά από τον χρήστη.
Στην περίπτωση της Apple, η εταιρεία διαφημίζει συχνά πυκνά πως προστατεύει την ιδιωτικότητα του χρήστη έχοντας πρόσβαση σε όσο το δυνατόν λιγότερα δεδομένα του, ενώ παράλληλα έχει κάνει δύσκολη και την ζωή των υπόλοιπων εταιρειών με το λανσάρισμα του App Tracking Transparency.