Η ιστορία του SMS: Ένας από τους δημοφιλέστερους τρόπους επικοινωνίας και ένα μοναδικό εργαλείο για επιχειρήσεις

Στις 3 Δεκεμβρίου του 1992, ο Rica Jarvis που εργαζόταν τότε στη Vodafone διάβασε στην οθόνη του κινητού του τηλεφώνου, ενός Orbitel 901, τις εξής δύο λέξεις: «Καλά Χριστούγεννα». Το πλατύ χαμόγελο που σχηματίστηκε στο πρόσωπό του δεν οφειλόταν τόσο στην πρόωρη ευχή που δέχτηκε, όσο στο ότι είχε λάβει το πρώτο SMS που στάλθηκε στην ιστορία μέσω τηλεφωνικού δικτύου GSM. Αποστολέας ήταν ο Neil Papworth από την εταιρεία Πληροφορικής, Sema Group. Κανείς από τους δύο, όμως, δεν μπορούσε να φανταστεί ότι το SMS θα αναδεικνυόταν σε μία από τις δημοφιλέστερες μορφές επικοινωνίας στην ιστορία της ανθρωπότητας. Στα πρώτα τους βήματα, βέβαια, τα σύντομα γραπτά μηνύματα δεν ήταν ιδιαίτερα δημοφιλή.

Οι βασικότεροι λόγοι ήταν ότι η ανταλλαγή τους δεν υποστηριζόταν από το σύνολο των παρόχων κινητής τηλεφωνίας καθώς και η υψηλή τιμή τους. Το κλειδί της «απογείωσης» των SMS ήταν το λανσάρισμα του Nokia 2010, του πρώτου μαζικής κυκλοφορίας κινητού που επέτρεπε τη λήψη γραπτών μηνυμάτων. Όταν τα κινητά που υποστήριζαν την αποστολή SMS πολλαπλασιάστηκαν, ενώ παράλληλα άρχισε να πέφτει σταδιακά το κόστος αποστολής, η δημοφιλία του μέσου αυξήθηκε εκθετικά.

Στην Ελλάδα, ένα χρόνο αργότερα, στάλθηκε και το πρώτο SMS από ελληνικό δίκτυο κινητής τηλεφωνίας. Αρχικά, οι πάροχοι χρησιμοποιούσαν τα γραπτά μηνύματα για ειδοποιήσεις προς τους χρήστες (π.χ. για αναπάντητες κλήσεις ή λήψη ηχητικών μηνυμάτων). Το 2000 εμφανίστηκαν τα μηνύματα πολυμέσων (MMS), χάρη στα οποία έγινε εφικτή η αποστολή εικόνων και βίντεο παράλληλα με τα μηνύματα κειμένου.

Η εκρηκτική άνοδος των smartphones, σε συνδυασμό με την εμφάνιση των εφαρμογών ανταλλαγής μηνυμάτων (messaging), αλλά και την πρωτοφανή διείσδυση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, οδήγησαν αρκετούς στο συμπέρασμα ότι το SMS δεν θα μακροημερεύσει. Κι όμως, σχεδόν 28 χρόνια μετά την πρώτη του «εμφάνιση», το SMS όχι μόνο αντιστέκεται, αλλά συνεχίζει να αποτελεί ένα πολυχρηστικό μέσο γραπτής επικοινωνίας που χρησιμοποιείται από δισεκατομμύρια χρήστες. Καθημερινά, αποστέλλονται πάνω από 18 δισ. SMS ανά τον κόσμο. Περίπου δηλαδή 200.000 σύντομα γραπτά μηνύματα το δευτερόλεπτο! Τάση που αναμένεται να διατηρηθεί λόγω της πτώσης του κόστους χρήσης των υπηρεσιών. Σύμφωνα μάλιστα με απόφαση της ΕΕ, από τις 15 Μαΐου 2019, η αποστολή SMS από μια χώρα της ΕΕ σε μια άλλη θα έχει ανώτατη χρέωση τα 6 λεπτά του ευρώ.

To SMS ως επαγγελματικό εργαλείο

Η απλότητα, η ευχρηστία και η αμεσότητα του SMS είναι και οι λόγοι που πολυάριθμες επιχειρήσεις σε όλο τον κόσμο, το επιλέγουν για την επικοινωνία με τους πελάτες τους, αλλά και για την προώθηση των προϊόντων και των υπηρεσιών τους. Ο βασικότερος λόγος είναι ότι SMS μπορούν να λάβουν όλοι οι κάτοχοι κινητών τηλεφώνων, σε αντίθεση με τα messaging apps που απαιτούν την κατοχή smartphones. Τα SMS είναι επίσης ιδιαίτερα αξιόπιστα, καθώς δεν απαιτούν 3G ή 4G συνδεσιμότητα, ούτε βέβαια πρόσβαση σε Wi-Fi, ενώ χρησιμοποιούν πολύ μικρό εύρος ζώνης στο δίκτυο τηλεφωνίας, ώστε να παραδίδονται ακόμη και σε περιοχές με περιορισμένη κάλυψη. Εξάλλου, τα SMS είναι πολύ πιο ασφαλή από τις υπόλοιπες πλατφόρμες messaging, κυρίως γιατί ο αποστολέας είναι εύκολα εντοπίσιμος. Αυτός είναι και ο λόγος που οι διαδικτυακές πλατφόρμες και υπηρεσίες όπως η Google, η Facebook ή το WhatsApp χρησιμοποιούν τα SMS για να επαληθεύσουν την ταυτότητα των χρηστών τους. Το ίδιο συμβαίνει και με τις τράπεζες που χρησιμοποιούν το SMS ως μέσο πρόσθετης ασφάλειας για τις ηλεκτρονικές συναλλαγές, με τις αεροπορικές που το αξιοποιούν για ειδοποιήσεις και αποστολή καρτών επιβίβασης, αλλά και εταιρείες ταχυμεταφορών που ενημερώνουν μέσω γραπτών μηνυμάτων για την παράδοση μιας παραγγελίας. Μια ελάχιστα γνωστή χρήση του SMS στη χώρα μας, είναι η δυνατότητα γραπτής ειδοποίησης της Ελληνικής Αστυνομίας. Εφόσον βρεθείτε σε κίνδυνο, ή δεν έχετε τη δυνατότητα να τηλεφωνήσετε στο 100, μπορείτε να ειδοποιήσετε την Αστυνομία, στέλνοντας SMS από το κινητό σας στον ίδιο αριθμό – και μάλιστα εντελώς δωρεάν.

Τα πλεονεκτήματα του SMS δεν αφορούν μόνο τις μεγάλες επιχειρήσεις, αλλά και το σύνολο σχεδόν των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων. Πολλές εξ αυτών μάλιστα χρησιμοποιούν την εύχρηστη πλατφόρμα της SMSAPI για να στέλνουν μηνύματα στους πελάτες τους. Μόνο κατά την περασμένη χρονιά μέσω της πλατφόρμας στάλθηκαν πάνω από ένα δισεκατομμύριο SMS για προσφορές, προωθήσεις, εκπτωτικούς κωδικούς, επιβεβαιώσεις εγγραφής, ευχές, ενημερωτικά δελτία κ.ά.

Εξάλλου, το SMS βρίσκει ευρύ πεδίο αξιοποίησης και σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης και επικοινωνίας των κεντρικών και τοπικών αρχών με τους πολίτες. Όλες οι καμπάνιες μέσω της πλατφόρμας της SMSAPI είναι πλήρως συμβατές με τον Γενικό Κανονισμό για την Προστασία Δεδομένων (GDPR) της ΕΕ.

Μπορείτε να επισκεφτείτε την ελληνική έκδοση του website της SMSAPI στο https://www.smsapi.com/el

Loading