Τα iPhone σε ελεύθερη πτώση στην Κίνα, μεγάλη κερδισμένη η Huawei

Η αγορά των smartphones στην Κίνα διανύει μια ιδιαίτερα ευαίσθητη περίοδο, με την Apple να καταγράφει σημαντική πτώση των πωλήσεων των iPhone της κατά το τέλος του 2024. Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε η China Academy of Information and Communications Technology (CAICT), ένας κυβερνητικός ερευνητικός οργανισμός, οι αποστολές smartphones ξένων εταιρειών στην Κίνα υπέστησαν δραστική μείωση 47,4% τον Νοέμβριο του 2024 σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους.

Αυτό αντιπροσωπεύει τον τέταρτο συνεχόμενο μήνα πτώσης για τους ξένους κατασκευαστές στη μεγαλύτερη αγορά smartphone στον κόσμο. Σε αριθμητικούς όρους, οι αποστολές μειώθηκαν σε 3,04 εκατομμύρια μονάδες, έναντι 5,77 εκατομμυρίων που είχαν καταγραφεί το προηγούμενο έτος. Ένας αριθμός που προστίθεται στην ήδη ανησυχητική πτώση του 44,25% που καταγράφηκε τον Οκτώβριο.

Η κατάσταση της Apple στην Κίνα περιπλέκεται από διάφορους παράγοντες. Από τη μία πλευρά, η εταιρεία έχει να αντιμετωπίσει την επιβράδυνση της οικονομίας και τον αποπληθωρισμό που επηρεάζει αρνητικά τις αγοραστικές αποφάσεις των Κινέζων καταναλωτών. Οι τιμές καταναλωτή στη χώρα έφτασαν μάλιστα τον Νοέμβριο στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων πέντε μηνών, γεγονός που αναδεικνύει μια γενική επιφυλακτικότητα στις δαπάνες των νοικοκυριών.

Από την άλλη πλευρά, ο εσωτερικός ανταγωνισμός γίνεται όλο και πιο έντονος, με τη Huawei να αναδεικνύεται ως ο κύριος διεκδικητής στην premium κατηγορία. Η κινεζική εταιρεία, η οποία επέστρεψε στην αγορά των smartphone υψηλής τεχνολογίας τον Αύγουστο του 2023 χάρη στη χρήση τσιπ τοπικής παραγωγής, κατέγραψε εντυπωσιακή αύξηση των πωλήσεων κατά 42% το τρίτο τρίμηνο του 2024.

Για να αντιμετωπίσει αυτή την αρνητική τάση, η Apple ξεκίνησε μια τετραήμερη προωθητική ενέργεια στην Κίνα, προσφέροντας εκπτώσεις έως και 500 γιουάν (περίπου 65 ευρώ) στα μοντέλα-ναυαρχίδες της. Μια ασυνήθιστη κίνηση για την εταιρεία, που παραδοσιακά είναι απρόθυμη για επιθετικές πολιτικές εκπτώσεων.

Η κατάσταση είναι τόσο κρίσιμη που η Apple απομακρύνθηκε προσωρινά από τους 5 κορυφαίους πωλητές smartphone στην Κίνα το δεύτερο τρίμηνο του 2024, καταφέρνοντας στη συνέχεια να ανακάμψει το τρίτο τρίμηνο, αν και με μείωση 0,3% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Το φαινόμενο δεν αφορά μόνο τα ξένα brands: οι συνολικές αποστολές smartphones στην Κίνα, συμπεριλαμβανομένων και των εγχώριων brands, κατέγραψαν μείωση 5,1% σε ετήσια βάση τον Νοέμβριο, ανερχόμενες σε 29,61 εκατομμύρια μονάδες.

[via]

Loading