Τα social media μας παρακολουθούν σε ακραίο βαθμό, σύμφωνα με την FTC
Λίγο πολύ, όλοι υποπτευόμαστε ότι οι Big Tech εταιρείες παρακολουθούν έντονα τη δραστηριότητα μας στις υπηρεσίες τους. Ωστόσο, πλέον υπάρχουν ολοένα και περισσότερα στοιχεία για τις εταιρείες κοινωνικής δικτύωσης που συλλέγουν δεδομένα χρηστών και έχουν ανεπαρκείς πολιτικές σχετικά με τον τρόπο χρήσης αυτών των δεδομένων. Τώρα, μια νέα έκθεση της Ομοσπονδιακής Επιτροπής Εμπορίου (FTC) κατηγορεί τις μεγάλες εταιρείες μέσων κοινωνικής δικτύωσης και streaming ότι κατασκοπεύουν τους χρήστες σε ακραίο βαθμό.
Η έκθεση λαμβάνει υπόψη τις πρακτικές συλλογής και χρήσης δεδομένων από εταιρείες όπως οι Meta, YouTube, X Corp (πρώην Twitter), ByteDance (TikTok), Amazon (κατέχει το Twitch), Snap Inc (Snapchat), Discord, Reddit και WhatsApp. Διαπίστωσε ότι όλες αυτές οι πλατφόρμες συλλέγουν τεράστιες ποσότητες δεδομένων χρηστών και δεν κάνουν αρκετά για την προστασία της ιδιωτικής ζωής των χρηστών, ιδίως για τα παιδιά και τους εφήβους.
"Η αναφορά εκθέτει πώς οι εταιρείες κοινωνικής δικτύωσης και streaming συλλέγουν τεράστιο όγκο προσωπικών δεδομένων των χρηστών και το εκμεταλλεύονται με κέρδη δισεκατομμυρίων δολαρίων ετησίως", δήλωσε η πρόεδρος της FTC, Lina M. Khan. "Μπορεί να είναι κερδοφόρες για τις εταιρείες, ωστόσο, αυτές οι πρακτικές παρακολούθησης μπορούν να θέσουν σε κίνδυνο την ιδιωτική ζωή των ανθρώπων, να απειλήσουν τις ελευθερίες τους και να τους εκθέσουν σε πλήθος κινδύνων".
Η αναφορά επισημαίνει περαιτέρω ότι οι εταιρείες μέσων κοινωνικής δικτύωσης είναι σε θέση να συλλέγουν και να διατηρούν επ' αόριστον σωρεία δεδομένων των χρηστών. Οι εταιρείες αυτές έχουν επίσης κριθεί ένοχες για τη μη ορθή διαγραφή δεδομένων χρηστών σε απάντηση σε αιτήματα διαγραφής.
Το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων αυτών των εταιρειών μπορεί να αποδοθεί στη μαζική συλλογή δεδομένων, τα οποία χρησιμοποιούνται για στοχευμένη διαφήμιση. Η έκθεση υποδηλώνει επίσης ότι ορισμένες εταιρείες χρησιμοποίησαν τεχνολογίες παρακολούθησης που παραβιάζουν την ιδιωτική ζωή, για να διευκολύνουν τη διαφήμιση στους χρήστες με βάση τις προτιμήσεις και τα ενδιαφέροντά τους.
Η έκθεση διαπίστωσε επίσης ότι οι εν λόγω πλατφόρμες δεν κάνουν αρκετά για την προστασία των παιδιών. Ορισμένες εταιρείες ισχυρίζονται ότι δεν έχουν παιδιά στις ιστοσελίδες τους, κάτι που φαίνεται αρκετά απίθανο.
Η FTC ζητά τη θέσπιση αυστηρότερων νόμων και καλύτερες πρακτικές από αυτές τις εταιρείες. Είναι, βέβαια, κάτι που ακούμε εδώ και πολλά χρόνια. Φαίνεται ότι τα πράγματα έχουν φτάσει σε ένα σημείο όπου ακόμη και οι χρήστες έχουν συμβιβαστεί με το γεγονός ότι εκουσίως δίνουν τις προσωπικές τους πληροφορίες και παραιτούνται από την ιδιωτική τους ζωή στο Διαδίκτυο, όταν εγγράφονται σε πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης. Όπως και να ‘χει, η FTC θέλει να δει να επιβάλλονται όρια στο πόσα δεδομένα μπορούν να συλλέγουν οι εταιρείες και πόσο καιρό μπορούν να τα διατηρούν, σαφέστερους ελέγχους απορρήτου για τους χρήστες και ισχυρότερη προστασία για τα παιδιά.
Δεν είναι σίγουρο αν αυτή η έκθεση θα έχει αντίκτυπο στις τρέχουσες πρακτικές συλλογής δεδομένων των social media ή όχι. Έχουμε δει τις εταιρείες να ξεφεύγουν με τέτοιες αμφισβητήσιμες πρακτικές εδώ και καιρό. Κατά καιρούς, οι ρυθμιστικοί φορείς καταφέρνουν να επιβάλλουν χρηματικά πρόστιμα στις εταιρείες τεχνολογίας, αλλά δεν έχουμε δει ακόμη να επέρχεται πραγματική αλλαγή.
[via]