Ο CEO της Tesla, Elon Musk, παρουσίασε ένα νέο ηλεκτρικό όχημα αφιερωμένο στην αυτο-οδήγηση, ένα πιθανό ορόσημο μετά από χρόνια ψεύτικων υποσχέσεων και χαμένων προθεσμιών. Το CyberCab είναι ένα ειδικά κατασκευασμένο αυτόνομο όχημα, χωρίς τιμόνι ή πεντάλ, πράγμα που σημαίνει ότι θα χρειαστεί έγκριση από τις ρυθμιστικές αρχές πριν μπει στην παραγωγή.
Ο σχεδιασμός του είναι φουτουριστικός, με πόρτες που ανοίγουν προς τα πάνω σαν φτερά πεταλούδας και μια μικρή καμπίνα με αρκετό χώρο μόνο για δύο επιβάτες. Δεν υπάρχει τιμόνι ή πεντάλ, ούτε και πρίζα, με τον Musk να δηλώνει ότι το όχημα διαθέτει σύστημα επαγωγικής φόρτισης για να ανακτά την ενέργεια ασύρματα.
Ο Musk δήλωσε ότι τα αυτόνομα αυτοκίνητα αναμένεται να είναι 10-20 φορές ασφαλέστερα από τα οχήματα με οδηγούς ανθρώπους και θα μπορούσαν να κοστίζουν μόλις $0,20 ανά μίλι, σε σύγκριση με το $1 ανά μίλι για τα αστικά λεωφορεία.
Η Tesla σχεδιάζει να ξεκινήσει την πλήρως αυτόνομη οδήγηση στο Τέξας και την Καλιφόρνια το επόμενο έτος, με την παραγωγή του Cybercab μέχρι το 2026 - αν και είπε ότι αυτό θα μπορούσε να γίνει μόλις το 2027. Επιπλέον, η Tesla αναπτύσσει το ρομπότ Optimus, το οποίο θα μπορούσε να είναι διαθέσιμο προς 20.000-30.000 δολάρια και είναι ικανό να εκτελεί διάφορες εργασίες. «Πρόκειται για μια πολύ μεγάλη υπόθεση», δήλωσε ο Musk. «Θα σώσει ζωές, πολλές ζωές, και θα αποτρέψει τραυματισμούς».
Ο Musk αποκάλυψε το πρωτότυπο ρομποταξί στην εκδήλωση της Tesla «We, Robot» που πραγματοποιήθηκε στο κινηματογραφικό οικόπεδο της Warner Bros. στο Burbank της Καλιφόρνια, με πολλούς μη δημόσιους δρόμους για την επίδειξη. Η Tesla φέρεται να έχει χαρτογραφήσει την περιοχή πριν από την επίδειξη, παρόλο που η εταιρεία λέει ότι δεν βασίζεται σε χάρτες υψηλής ευκρίνειας για να τροφοδοτήσει τη λειτουργία πλήρους αυτοοδήγησης (FSD) για την υποβοήθηση του οδηγού.
Ο Musk προσπαθεί να κατευθύνει την Tesla μακριά από την κύρια δραστηριότητά της που είναι η κατασκευή και πώληση ηλεκτρικών οχημάτων προς μια επιχείρηση που παράγει ρομπότ και Τεχνητή Νοημοσύνη. Η χρηματιστηριακή αξία της Tesla είναι ίση με την αξία σχεδόν όλων των άλλων παγκόσμιων αυτοκινητοβιομηχανιών μαζί. Μεγάλο μέρος της τιμής της μετοχής της εταιρείας βασίζεται στην πολυετή υπόσχεση του Musk να λύσει το πρόβλημα της αυτόνομης οδήγησης με την κυκλοφορία ενός πραγματικά επαναστατικού οχήματος που θα μπορεί να οδηγεί μόνο του όπου θέλει.
Το κατά πόσον το ρομποτάξι της Tesla θα καταφέρει να φέρει εις πέρας αυτό το απότομο εγχείρημα, δεν το ξέρει κανείς. Ο Musk έχει τη φήμη ότι αψηφά τις πιθανότητες, αλλά οι ειδικοί της αυτοκινητοβιομηχανίας έχουν αμφισβητήσει συστηματικά την προσέγγιση της Tesla στην τεχνολογία, ειδικά όσον αφορά την επιθετική ώθηση της εταιρείας για προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού επιπέδου 2, όπως το Autopilot και το Full Self-Driving (Supervised).
Αυτές οι λειτουργίες, οι οποίες δεν είναι αυτόνομες και απαιτούν από τον οδηγό να βρίσκεται σε συνεχή επαγρύπνηση, μπορεί να είναι εντυπωσιακές, αλλά είναι επίσης γνωστό ότι κάνουν κρίσιμα λάθη. Νωρίτερα φέτος, ένας 28χρονος μοτοσικλετιστής σκοτώθηκε από έναν οδηγό Tesla που φέρεται να χρησιμοποιούσε το σύστημα FSD. Η Tesla αναγκάστηκε να ανακαλέσει και τα δύο συστήματα υποβοήθησης του οδηγού της λόγω του αυξημένου κυβερνητικού ελέγχου σχετικά με τους ισχυρισμούς της εταιρείας για την αυτονομία.
Photo Gallery
[via]