Μεγαλειώδης η χθεσινοβραδυνή παρουσίαση του πλήρως ηλεκτρικού τράκτορα της Tesla από τον Elon Musk, ο οποίος έρχεται να αλλάξει τα δεδομένα στον χώρο των μεταφορών με τις επιδόσεις και τις δυνατότητές του.
Το Tesla Semi είναι σχεδιασμένο για να μπορεί να κουβαλά φορτίο έως 36 τόνους για 800km με μία φόρτιση, χάριν στους τέσσερις ηλεκτρικούς κινητήρες που προσφέρουν μέγιστη απόδοση και επιτάχυνση με τη μικρότερη δυνατή ενεργειακή κατανάλωση ανά χιλιόμετρο.
Από πλευράς επιδόσεων, το Tesla Semi πιάνει ταχύτητα από 0-100km σε μόλις 5 δευτερόλεπτα ή σε 20 δευτερόλεπτα με πλήρες φορτίο 36 τόνων! Επίσης, έχει τη δυνατότητα να κινείται σε ανηφόρες με κλίση 5% με ταχύτητα 105 km/h, τι στιγμή που οι σημερινοί τράκτορες δεν ξεπερνούν τα 70km/h.
Η επανατροφοδότηση θα γίνεται από τα νέα Tesla Megachargers που σχεδιάστηκαν ειδικά για το Tesla Semi. Τα Megachargers εκμεταλλεύονται την ηλιακή ενέργεια για να φορτίσουν το ενσωματωμένο (στο Tesla Semi) Tesla Powerpack, με την τιμή της kWh να ορίζεται στα $0.07. Μόλις 30 λεπτά φόρτισης είναι αρκετά για να καλύψει κανείς περίπου 650km, κάτι που μεταφράζεται σε 6-7 ώρες οδήγησης για έναν οδηγό, επομένως, όσο θα κάνει το διάλειμμα του το Tesla Semi θα έχει φορτίσει αρκετά για άλλες τόσες ώρες.
Η καμπίνα του οδηγού είναι ευρύχωρη και μίνιμαλ, με δύο οθόνες αφής που περιλαμβάνουν όλα τα κλασικά συστήματα που γνωρίζουν οι επαγγελματίες οδηγοί για να μην υπάρχουν συγχύσεις. Ο χώρος είναι αρκετός για να σηκώνονται εντελώς όρθιοι όταν θέλουν να ξεπιαστούν.
Επιπλέον, το Tesla Semi διαθέτει αυτόματο πιλότο και τεχνολογία για να διατηρεί την θέση του στην ίδια λωρίδα, να συμμορφώνεται με τα όρια ταχύτητας, να ακολουθεί συγκεκριμένους δρόμους κλπ. Σε περίπτωση που προκύψει κάποιο έκτακτο πρόβλημα με το όχημα ή ο οδηγός αποκοιμηθεί, το Tesla Semi επιβραδύνει αυτόματα και ενημερώνει τις αρμόδιες αρχές εκτάκτου ανάγκης. Επίσης, το παρμπρίζ είναι κατασκευασμένο από το νέο θωρακισμένο γυαλί της Tesla.
Ξεχνάμε, επίσης, κλασικά μηχανικά προβλήματα (π.χ. διαφορικό) και εκπομπές καυσαερίων, ενώ από πλευράς αντοχής στο χρόνο ο Musk εγγυάται τουλάχιστον 1.000.000 μίλια και αναφέρει ότι ακόμη και με τους δύο από τους τέσσερις κινητήρες ενεργούς είναι ισχυρότερο από ένα κλασικό φορτηγό diesel.
Φυσικά, δεν θα μπορούσε να λείπει η εφαρμογή Tesla που επιτρέπει στον χρήστη να παρακολουθεί την κατάσταση του οχήματος και να πραγματοποιεί διαγνωστικό έλεγχο. Ιδανική περίπτωση για εταιρείες μεταφορών που θέλουν να γνωρίζουν σε πραγματικό χρόνο τι συμβαίνει με τα φορτηγά τους.
Τέλος, η ερώτηση του εκατομμυρίου: πότε θα κυκλοφορήσει και πόσο θα κοστίζει;. Η παραγωγή του θα ξεκινήσει το 2019 και το κόστος ανά μίλι θα είναι μικρότερο σε σύγκριση με τα φορτηγά diesel. Ο Musk έκανε λόγο για $1.26 ανά μίλι για διαδρομή 100 μιλίων με μέση ταχύτητα 100 km/h και πλήρες φορτίο 36 τόνων, ενώ το αντίστοιχο κόστος για τα σημερινά φορτηγά είναι $1.51 ανά μίλι.
[Tesla]