Τι είναι φωτογραφία; Η ανησυχία της Apple για την επεξεργασία μέσω AI
Η επερχόμενη κυκλοφορία του Apple Intelligence πυροδότησε τη συζήτηση για το «τι είναι φωτογραφία;» στην εποχή μας. Σε συνέντευξή του στη Wall Street Journal, ο επικεφαλής λογισμικού της Apple, Craig Federighi, δήλωσε ότι η εταιρεία στοχεύει να παρέχει εργαλεία επεξεργασίας εικόνων με Τεχνητή Νοημοσύνη που διατηρούν την αυθεντικότητα των φωτογραφιών. «Τα προϊόντα μας, τα τηλέφωνα μας, χρησιμοποιούνται πολύ», δήλωσε ο Federighi. «Είναι σημαντικό για εμάς να συμβάλλουμε στην προώθηση ακριβών πληροφοριών, όχι φαντασιώσεων».
Το iOS 18.1 φέρνει μια νέα λειτουργία «Clean Up» στην εφαρμογή Photos που μπορεί να αφαιρέσει γρήγορα αντικείμενα και ανθρώπους από εικόνες - μια δυνατότητα που ο Federighi και η δημοσιογράφος της WSJ Joanna Stern σημείωσαν ότι είναι πολύ πιο ήπια από τα εργαλεία επεξεργασίας που προσφέρουν ανταγωνιστές όπως η Google και η Samsung, τα οποία μπορούν να προσθέσουν ολόκληρα στοιχεία που δημιουργούνται από τεχνητή νοημοσύνη στις εικόνες. Παρά τις περιορισμένες δυνατότητες του Clean Up, ο Federighi δήλωσε ότι υπήρξαν «πολλές συζητήσεις εσωτερικά» σχετικά με την προσθήκη του.
«Θέλουμε να διευκολύνουμε την αφαίρεση εκείνου του μπουκαλιού νερού ή εκείνου του μικροφώνου; Επειδή αυτό το μπουκάλι νερό ήταν εκεί όταν τραβήξατε τη φωτογραφία», δήλωσε ο Federighi μετά από μια επίδειξη του Clean Up που χρησιμοποιείται για την αφαίρεση αντικειμένων από το φόντο μιας εικόνας. «Η απαίτηση των χρηστών να θέλουν να καθαρίσουν κάτι που μοιάζει με περιττές λεπτομέρειες στη φωτογραφία, οι οποίες δεν αλλάζουν ουσιαστικά το νόημα αυτού που συνέβη, ήταν πολύ πολύ μεγάλη, οπότε ήμασταν πρόθυμοι να κάνουμε αυτό το μικρό βήμα».
Ο Federighi δήλωσε ότι η Apple «ανησυχεί» για τον αντίκτυπο της Τεχνητής Νοημοσύνης στον τρόπο με τον οποίο «οι άνθρωποι βλέπουν το φωτογραφικό περιεχόμενο ως κάτι στο οποίο μπορούν να βασιστούν ως ενδεικτικό της πραγματικότητας».
Το Apple Intelligence, τουλάχιστον προς το παρόν, δεν επιτρέπει στους χρήστες να προσθέτουν επεξεργασίες που δημιουργούνται από Τεχνητή Νοημοσύνη σε εικόνες, όπως κάνουν οι ανταγωνιστικές υπηρεσίες. Όλες οι εικόνες που έχουν υποστεί επεξεργασία με τη νέα λειτουργία αφαίρεσης αντικειμένων θα επισημαίνονται επίσης ως «Modified with Clean Up» στην εφαρμογή Photos και θα ενσωματώνονται μεταδεδομένα για να επισημανθεί ότι έχουν υποστεί τροποποίηση.
Η Apple δεν είναι η μόνη που παίρνει τέτοιες προφυλάξεις. Το Content Authenticity Initiative με πρωτοβουλία της Adobe διαθέτει, για παράδειγμα, ένα παρόμοιο σύστημα μεταδεδομένων «Content Credentials», το οποίο έχει ως στόχο να βοηθήσει τους ανθρώπους να διακρίνουν μεταξύ αμετάβλητων εικόνων και ψεύτικων AI. Αυτό απαιτεί την εθελοντική υποστήριξη από τις εταιρείες τεχνολογίας, κάμερας και μέσων ενημέρωσης, αλλά η υποστήριξη αυξάνεται σταθερά. Δεν είναι σαφές αν το σύστημα μεταδεδομένων της Apple θα υποστηρίζει τα Content Credentials.
[via]