Τελικά, την περασμένη εβδομάδα δεν ανακοινώθηκε μόνο ένας πνευματικός διάδοχος του Disco Elysium, φτιαγμένος εν μέρει από ανθρώπους της αρχικής ομάδας, αλλά τρία παιχνίδια από διαφορετικές εταιρείες, όλα με την ελπίδα να ακολουθήσουν ένα από τα καλύτερα παιχνίδια όλων των εποχών.
Πρώτη είναι η Dark Math Games, η οποία ανακοίνωσε το XXX Nightshift. Το στούντιο περιγράφεται ως μια «ομάδα απόσχισης» από την αρχική ομάδα σε ένα δελτίο τύπου. Αν και το XXX Nightshift μοιάζει πολύ με το Disco Elysium στα πρώτα πλάνα (τα οποία μπορείτε να παρακολουθήσετε παρακάτω), το στούντιο σημειώνει ότι θα περιλαμβάνει μια «μοναδική δυναμική συντρόφων», ένα βαθύ σύστημα RPG και πολλούς τρόπους επίλυσης ενός μυστηρίου σε ένα χιονοδρομικό κέντρο στην Ανταρκτική που διαδραματίζεται το έτος 2086.
Επικεφαλής του στούντιο είναι ο Timo Albert, πρώην σχεδιαστής γραφικών κίνησης στην ZA/UM, μαζί με άλλους τρεις ιδρυτές. Στο παιχνίδι εργάζονται 20 άτομα, αλλά δεν αποκαλύφθηκε αν υπάρχουν και άλλα πρώην μέλη της ομάδας του Disco Elysium, μόνο ότι «εκπαιδεύτηκαν» στο βραβευμένο CRPG.
Εκτός από την καινοτομία στους παραδοσιακούς μηχανισμούς RPG, θα φέρουμε κάτι φρέσκο στο τραπέζι. Θα δείτε. Και φυσικά, μερικές λέξεις λιγότερες. Και μερικές περισσότερες σφαίρες, ίσως. Συνολικά: πολύ περισσότερη διασκέδαση.
Ακολουθεί η Longdue, μια μικρή ομάδα περίπου δώδεκα προγραμματιστών, μεταξύ των οποίων και κάποιοι που δούλεψαν στο κλασικό indie. Φτιάχνουν ένα παιχνίδι που «θα συνεχίσει τη βραβευμένη κληρονομιά του Disco Elysium και θα αντιπροσωπεύει μια νέα τολμηρή καλλιτεχνική προσπάθεια που έχει ως στόχο να πρωτοπορήσει στον χώρο των CRPG με αφηγηματικό χαρακτήρα». Δεν υπάρχει ακόμα τίτλος, αλλά το δελτίο τύπου ισχυρίζεται ότι θα έχει έναν «πρωτοποριακό μηχανισμό “ψυχογεωγραφικού RPG”», ο οποίος είναι απλά ένας φανταχτερός τρόπος για να πούμε ότι οι επιλογές σας μπορούν να διαμορφώσουν τον κόσμο με έναν πολύπλοκο, συνεχώς κινούμενο τρόπο.
Τέλος, υπάρχει το Summer Eternal studio, το οποίο δήλωσε ευθέως ποιοι συγγραφείς και καλλιτέχνες του Disco Elysium είναι στην ομάδα σε μια σειρά από αναρτήσεις στο blog που δημοσιεύτηκαν στην ιστοσελίδα του. Ο κατάλογος περιλαμβάνει τους συγγραφείς Argo Tuulik, Olga Moskvina και Dora Klindžić, τον καλλιτεχνικό διευθυντή Aleksandar Gavrilović, την concept artist Anastasia Ivanova, τον γραφίστα Mitchell Oswell, ακόμη και τον αφηγητή Lenval Brown.
Το Summer Eternal έχει οριστεί ως συνεταιρισμός, όπου τα μέλη πλήρους απασχόλησης «θα πρέπει πάντα να διατηρούν τον έλεγχο των μέσων της δημιουργίας τους». Στόχος τους είναι να συνεχίσουν το έργο, τόσο τεχνικό όσο και δημιουργικό, που ξεκίνησε με το Disco Elysium.
«Πιστεύω ότι την τελευταία φορά, κάναμε κάτι που ξεπέρασε το είδος. Κάτι που ξεπερνάει τα όρια της πειθαρχίας. Κάτι εντελώς καινούργιο. Δεν είμαι έτοιμος να το εγκαταλείψω αυτό», δήλωσε ο Tuulik σε μια ανάρτηση. «Έτσι, επιστρέψαμε στο σχεδιαστήριο με έναν στόχο στο μυαλό μας - ας το κάνουμε από την αρχή, αλλά αυτή τη φορά ας μην γαμ***** ο ένας τον άλλον τη στιγμή που πέφτει η καρό σημαία».
Αυτή είναι μια κατάλληλη φράση αν αναλογιστεί κανείς τι συνέβη στους ZA/UM μετά την εκπληκτική επιτυχία του Disco Elysium. Ξεκίνησε στο PC, μεταφέρθηκε σχεδόν σε κάθε κονσόλα και κέρδισε πολλά τεράστια βραβεία στο τέλος της χρονιάς. Αργότερα αναφέρθηκε ότι η Amazon θα δούλευε πάνω σε μια πιθανή προσαρμογή για το Prime. Δυστυχώς, οι εσωτερικές διαμάχες και μια βρώμικη δικαστική διαμάχη σταμάτησαν μια κανονική συνέχεια του Disco Elysium (αν και η ZA/UM εξακολουθεί να εργάζεται πάνω σε ένα άλλο project).
Η Summer Eternal δεν έχει αποκαλύψει καμία πληροφορία για το παιχνίδι της, αλλά τα vibes είναι πολύ κοντά στο Disco Elysium όσον αφορά την πολιτική της, περισσότερο από τα άλλα δύο στούντιο. Η ιστοσελίδα ξεκινάει με ένα πλήρες μανιφέστο για την κατάσταση της βιομηχανίας των video games, τη μετάβαση στη παραγωγική Τεχνητή Νοημοσύνη και τη συνεχή αναταραχή του καπιταλισμού. «Φτιάχνουμε παιχνίδια επειδή πρέπει να το κάνουμε. Είναι το κάλεσμά μας», αναφέρεται χαρακτηριστικά.