- Η Παγκόσμια Μελέτη της Visa αναδεικνύει τους παράγοντες επιτυχίας για να βελτιωθεί η καθημερινή μετακίνηση, δημιουργώντας πιο «έξυπνες» και πιο αποδοτικές πόλεις
- Η Visa και το Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ δημοσιεύουν μία από τις μεγαλύτερες παγκόσμιες μελέτες για τις μεταφορές - συμμετείχαν περισσότεροι από 19.000 επιβάτες σε 19 χώρες το 2019.
- Η μελέτη αξιολογεί τις τάσεις και τις προκλήσεις στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και τη στάθμευση, ενόψει της πληθυσμιακής ανάπτυξης και των μορφών αστικής μετακίνησης
Η Visa σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ, δημοσιεύουν μία από τις μεγαλύτερες παγκόσμιες μελέτες που εξετάζει την αυξανόμενη ζήτηση δημόσιων και ιδιωτικών μεταφορών και το σημαντικό ρόλο που παίζει το ψηφιακό εμπόριο στην προώθηση της βιώσιμης ανάπτυξης.
Σύμφωνα με τον ΟΗΕ, μέχρι το 2050 το 68% του παγκόσμιου πληθυσμού θα ζει σε αστικά κέντρα - και ο αριθμός των “μεγαλουπόλεων" με πληθυσμούς άνω των 10 εκατομμυρίων ανθρώπων θα αυξηθεί από 43 σήμερα σε 51 μέσα στην ίδια περίοδο.
Με βάση τη συνεργασία της Visa με φορείς Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, αυτοκινητοβιομηχανίες και νεοφυείς επιχειρήσεις τεχνολογίας, η Visa ανέθεσε μια παγκόσμια μελέτη με θέμα "Το Μέλλον των Μεταφορών: Η Μετακίνηση στην Εποχή των Μεγαλουπόλεων” για την κατανόηση των προκλήσεων που αντιμετωπίζουν οι επιβάτες σήμερα αλλά και στο μέλλον. Τα βασικά ευρήματα συνδυάστηκαν με τις καινοτομίες του σήμερα και αυτές που θα γίνουν σύντομα διαθέσιμες τις οποίες αξιολόγησαν οι επιστήμονες του Πανεπιστημίου του Στάνφορντ, προκειμένου να αντιληφθούν τα τεχνολογικά κενά και την αντιμετώπιση των προβληματικών σημείων.
Οι πληρωμές βρίσκονται στο επίκεντρο κάθε μορφής μετακίνησης και θα συνεχίσουν να γίνονται όλο και πιο σημαντικές καθώς περισσότερες πόλεις χρησιμοποιούν συστήματα ανέπαφων συναλλαγών στα δημόσια μέσα μεταφοράς, ψηφιακές πληρωμές για υπηρεσίες στάθμευσης και ενοικίασης όπως ποδήλατα ή σκούτερ.
Η μελλοντική επιτυχία των πόλεων μας είναι συνυφασμένη με και βασίζεται στο μέλλον των μεταφορών και της μετακίνησης. Η Visa και οι συνεργάτες μας έχουν να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο, τόσο για την διαμόρφωση της εμπειρίας πληρωμών για εκατομμύρια μετακινούμενους σε όλο τον κόσμο όσο και για την υποστήριξη των φορέων μαζικής μεταφοράς στην προσπάθειά τους να δημιουργήσουν βιώσιμες και βολικές λύσεις μεταφοράς που βελτιώνουν τη ζωή των ανθρώπων που τις χρησιμοποιούν.
Mike Lemberger, SVP, Product Solutions Europe, Visa
Όταν κοιτάζουμε σε όλο το τεχνολογικό τοπίο, υπάρχουν ήδη πολλά προϊόντα που θα μπορούσαν εύκολα να αντιμετωπίσουν τις καθημερινές δυσκολίες των ανθρώπων στις μετακινήσεις τους. Ωστόσο, καμία από αυτές τις λύσεις δεν πρέπει να αναπτυχθεί μεμονωμένα. Ως εκ τούτου, μια σημαντική πρόκληση έγκειται στον εντοπισμό πρώτα των σχετικών τεχνολογιών που παρέχουν τα κατάλληλα προϊόντα στην αγορά, και στη συνέχεια στη διαχείριση της εφαρμογής τους σε συνδυασμό με ένα ευρύ φάσμα εμπλεκόμενων φορέων συμπεριλαμβανομένου των παρόχων υπηρεσιών μετακίνησης, εταιρειών τεχνολογίας, ιδιοκτητών υποδομών, και οργανισμών Μέσων Μαζικής Μεταφορά. Με βάση την έρευνά μας, πιστεύουμε ότι πολλές από αυτές τις μικρές και προστιθέμενες αλλαγές έχουν τη δυνατότητα να κάνουν σημαντική διαφορά στην καθημερινή μετακίνηση των ανθρώπων, είτε πρόκειται για βοήθεια στην εύρεση χώρου στάθμευσης, η την χαμηλότερη τιμή για να ανεφοδιάσουν το αυτοκίνητό τους είτε να σχεδιάσουν τις μετακινήσεις τους με τις δημόσιες συγκοινωνίες.
Herman Donner, PhD και Postdoctoral Researcher, από το Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ
Η μελέτη αντικατοπτρίζει την γνώμη 19.000 καταναλωτών σε 19 χώρες και ανέδειξε σημαντικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τα αναπτυσσόμενα αστικά κέντρα, όπως:
ΚΥΡΙΕΣ ΤΑΣΕΙΣ (ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΣ)
Χρόνος Μετακινήσεων:
- Το 46% των επιβατών παγκοσμίως έχουν δει τους χρόνους μετακίνησης τους να αυξάνεται
- Οι μισοί (52%) απογοητεύονται από την εμπειρία της χρήσης δημόσιων συγκοινωνιών
- Το ένα τρίτο των ερωτηθέντων (37%) αναμένουν ότι ο χρόνος μετακίνησης τους θα αυξηθεί κατά τα επόμενα πέντε χρόνια
Χρήση αυτοκινήτου:
- Το αυτοκίνητο παραμένει ο σημαντικότερος τρόπος μεταφοράς τόσο για τη μετακίνηση (60%) όσο και για το προσωπικό ταξίδι (61%).
- Μόνο το 42% των ερωτηθέντων ηλικίας 18-25 ετών αποκαλούμενοι και Generation Z χρησιμοποιούν αυτοκίνητο για να φτάσουν στη δουλειά, στο σχολείο ή στο πανεπιστήμιο ή για προσωπικό ταξίδι
- Η πιο δυσάρεστη πτυχή της οδήγησης είναι προσπάθεια ανεύρεσης χώρου στάθμευσης αναφέρουν το 64% των ερωτηθέντων
- Ακολουθούμενη από τον κίνδυνο προστίμου σε περίπτωση στάθμευσης περισσότερης ώρας από το επιτρεπτό (44%)
- Το 42% ανέφερε ότι πληρώνουν για χώρο στάθμευσης περισσότερο από ό,τι χρειάζονται
Χρήση των Mέσων Mαζικής Mεταφοράς:
- Λιγότεροι από τους μισούς ερωτηθέντες χρησιμοποιούν τις δημόσιες συγκοινωνίες για να φτάσουν στην εργασία, το σχολείο ή το πανεπιστήμιο (44%),
- Αυτός ο αριθμός αυξάνεται στο 54% για προσωπικές μετακινήσεις όπως η ψυχαγωγία.
- Οι επιβάτες επιλέγουν τύπο μεταφοράς με βάση τρεις παράγοντες: ευκολία, αξιοπιστία και συνωστισμό. Η σημασία κάθε παράγοντα διαφέρει ανάλογα με την ηλικία:
- Ερωτηθέντες ηλικίας 56+- (αποκαλούμενοι και Baby Boomers) απάντησαν: Ευκολία (82%), Αξιοπιστία (84%) και Συνωστισμός (72%)
- Ερωτηθέντες ηλικίας 46-55 (αποκαλούμενοι και GenX) απάντησαν: - Ευκολία (79%), Αξιοπιστία (82%) και Συνωστισμός (71%)
- Ερωτηθέντες ηλικίας 26-45 (αποκαλούμενοι και Millennials) απάντησαν: - Ευκολία (74%), Αξιοπιστία (76%) και Συνωστισμός (67%)
- Ερωτηθέντες ηλικίας 18-25 (αποκαλούμενοι και GenZ) απάντησαν: - Ευκολία (62%), Αξιοπιστία (67%) και Συνωστισμός (55%)
Πληρωμές:
- Η πολυπλοκότητα στις πληρωμές κόμιστρου είναι κοινή και συχνή αναφορά ανάμεσα στους ερωτηθέντες
- Αν ήταν ευκολότερη η πληρωμή για τις δημόσιες συγκοινωνίες, η μέση χρήση θα παρουσίαζε άνοδο κατά 27%.
- Το 47% δήλωσε ότι η ανάγκη για διαφορετικά εισιτήρια για διαφορετικούς τρόπους μετακίνησης είναι ένα ζήτημα,
- Το 44% δήλωσε ότι το να μη γνωρίζει το ποσό που πρέπει να πληρώσει είναι ένα πρόβλημα, και
- Το 41% των υπηρεσιών που αναφέρονται ως “Mόνο μετρητά” είναι ένα ζήτημα. Σύμφωνα με τους ερωτηθέντες, αυτές οι παράμετροι καθιστούν λιγότερο πιθανή τη χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς και πιο πιθανή τη χρήση του αυτοκίνητου
- Για τους χρήστες αυτοκινήτων, το 47% θα ήθελε να δει καινοτομίες που θα συμβουλεύουν για το φθηνότερο διαθέσιμο καύσιμο
- Το 35% θα ήθελε μια εφαρμογή που αναγνωρίζει τη θέση στην οποία προσπαθούν να ανεφοδιάσουν με καύσιμο το αυτοκίνητο και να πληρώνουν μέσω της εφαρμογής
Οι 5 σημαντικότερες προτάσεις από τη Visa
- Επένδυση στη συνδεσιμότητα. Οι δήμοι πρέπει να επενδύσουν σε μια υποδομή δεδομένων αδιάκοπης λειτουργίας η οποία είναι θεμελιώδης για τις τεχνολογικές λύσεις που ζητούν οι καταναλωτές. Υποστηρίζει τις ανταλλαγές δεδομένων σε πραγματικό χρόνο που μπορούν να ενημερώσουν τους ανθρώπους για τις μετακινήσεις τους, καθώς και να δώσουν πληροφορίες στις πόλεις, ώστε να διασφαλιστεί ότι οι υπηρεσίες τους πληρούν τη μεταβαλλόμενη ζήτηση.
- Δημιουργία μιας απρόσκοπτης εμπειρίας πληρωμής για την υποστήριξη των μετακινήσεων των επιβατών με πολλαπλά "μέσα". Οι Δήμοι και οι πολεοδόμοι πρέπει να συνεργαστούν με ομάδες προβληματισμού, με αυτοκινητοβιομηχανίες και εταιρείες τεχνολογίας και παρόχους πληρωμών όπως η Visa. Καθώς μια και μόνο μετακίνηση θα περιλαμβάνει όλο και περισσότερες μεταφορές (π.χ. αυτοκίνητο + μετρό + ποδήλατο), καθίσταται επιτακτική η δημιουργία μιας απλής και απλουστευμένης εμπειρίας πληρωμών για τον επιβάτη, από τις ανέπαφες πληρωμές ως τις πληρωμές εντός εφαρμογής ή τις λύσεις πλατφόρμας.
- Ενσωμάτωση προσωπικού έλεγχο ταυτότητας στην εμπειρία πληρωμής. Καθώς οι εταιρείες και οι δήμοι ενσωματώνουν όλο και περισσότερο τις ψηφιακές πληρωμές, πρέπει επίσης να ενσωματώσουν την άμεση πιστοποίηση ταυτότητας. Ο ρόλος της ψηφιακής ταυτότητας (Digital ID) στο οικοσύστημα είναι κρίσιμος για την αντιμετώπιση των αλλαγών στον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι χρησιμοποιούν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, διασφαλίζοντας ότι τόσο η πληρωμή όσο και ο προσωπικός έλεγχος ταυτότητας είναι εύκολοι και απρόσκοπτοι.
- Σχεδιασμός συστημάτων εμπορίου λαμβάνοντας υπόψη όλα τα μέλη της κοινωνίας. Κατά το σχεδιασμό του οικοσυστήματος του εμπορίου, όλα τα μέλη του οικοσυστήματος των μεταφορών πρέπει να προβλέψουν στη μελέτη τους ότι θα περιλαμβάνονται όλα τα μέλη της κοινωνίας, διασφαλίζοντας ότι κανείς δεν θα μείνει αποκλεισμένος.
- Προώθηση στρατηγικών συνεργασιών για την ανάπτυξη σημαντικών πληροφοριών. Οι πόλεις πρέπει να συνεργάζονται με οργανισμούς που μπορούν να έχουν ευρύτερες πληροφορίες βοηθώντας στον σχεδιασμό. Η Τεχνητή Νοημοσύνη σε συνδυασμό με τα Big Data μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την ανάλυση δεδομένων σχετικά με την κατανάλωση, την κυκλοφορία και την αλλαγή τάσεων για την πρόβλεψη των αναγκών σε πραγματικό χρόνο καθώς και για την παροχή πληροφοριών στις πόλεις που μπορούν να βοηθήσουν στο μελλοντικό σχεδιασμό
Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να κατεβάσετε τη μελέτη από εδώ: https://vision.visaeurope.com/blogs/future-of-transportation
Μεθοδολογία
Η Visa ανέθεσε στην Sapio Research την καταναλωτική έρευνα για το Μέλλον των Μεταφορών. Η έρευνα διεξήχθη με 19.384 καταναλωτές που ζουν σε οποιαδήποτε από τις δύο μεγαλύτερες πόλεις σε 19 χώρες. Όλες οι συνεντεύξεις πραγματοποιήθηκαν στο διαδίκτυο τον Ιούλιο του 2018.
Οι πόλεις και οι χώρες που καλύπτονται είναι: Αίγυπτος (Κάιρο, Αλεξάνδρεια), Αργεντινή (Μπουένος Άιρες, Κόρδοβα), Αυστραλία (Σίδνεϊ, Μελβούρνη), Βραζιλία (Ρίο ντε Τζανέιρο, Σάο Πάολο), Γαλλία (Παρίσι, Μασσαλία), Γερμανία (Βερολίνο, Αμβούργο), Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (Ντουμπάι, Αμπού Ντάμπι), Ηνωμένο Βασίλειο (Λονδίνο, Μπέρμιγχαμ), ΗΠΑ (Νέα Υόρκη, Λος Άντζελες), Ιαπωνία (Τόκιο, Οσάκα), Ινδία (Μουμπάι, Δελχί), Καναδάς (Τορόντο, Μόντρεαλ), Κίνα (Σαγκάη, Πεκίνο), Μεξικό (Πόλη του Μεξικού, Γκουανταλαχάρα), Νότια Αφρική (Κέιπ Τάουν, Γιοχάνεσμπουργκ), Νότια Κορέα (Σεούλ, Μπουσάν), Πολωνία (Βαρσοβία, Κρακοβία), Ρωσία (Μόσχα, Αγία Πετρούπολη), Σουηδία (Στοκχόλμη, Γκέτεμποργκ).
Οι ερωτηθέντες αποτελούνταν από 65% που ζούσαν στην πρωτεύουσα / κέντρο και 35% στα προάστια. Περισσότεροι από τους μισούς (55%) ήταν εργαζόμενοι πλήρους απασχόλησης.
Ρωτήσαμε τους ανθρώπους σχετικά με τους τρόπους μεταφοράς που χρησιμοποιούν, την εμπειρία των μετακινήσεών τους (συμπεριλαμβανομένων των μεγαλύτερων ανησυχιών τους), τους λόγους για τους οποίους δεν επιλέγουν ορισμένες μεθόδους μεταφοράς και τις απόψεις τους σχετικά με τις πληρωμές για τις μεταφορές και τις διάφορες καινοτομίες που θα μπορούσαν να επηρεάσουν την ταξιδιωτική τους εμπειρία. Τα ευρήματα σχετικά με τις απογοητεύσεις και τα προβληματικά σημεία μοιράστηκαν με τους ερευνητές του Πανεπιστημίου του Στάνφορντ, οι οποίοι στη συνέχεια διερεύνησαν τεχνολογίες και προϊόντα που διατίθενται σήμερα, τα οποία θα μπορούσαν να λύσουν μερικά από αυτά τα προβλήματα.