Πραγματοποιήθηκε η πρώτη εκδήλωση της Xiaomi ειδικά αφιερωμένη για τα πρώτα ηλεκτρικά οχήματα της εταιρείας, τα Xiaomi SU7 (πίσω κίνηση) και SU7 Max (κίνηση στους 4 τροχούς), δύο sedan που βασίζονται στην αρχιτεκτονική Modena και τους ηλεκτρικούς κινητήρες HyperEngine που αναπτύσσει η ίδια.
Η Xiaomi υπόσχεται αυτονομία έως 800km και 0-100km/h μέσα σε μόλις 2.78 δευτερόλεπτα για το SU7 Max, νούμερα που ξεπερνούν αυτά των Tesla Model S και Porsche Taycan Turbo. Επίσης, η μπαταρία χωρητικότητας 101kWh 800V προσφέρει αυτονομία 220km με μόλις 5 λεπτά φόρτισης, 390km με μόλις 10 λεπτά και 510km με μόλις 15 λεπτά!
Ο CEO της Xiaomi, Lei Jun, μίλησε για την επένδυση που έκανε η εταιρεία σε ανθρώπινο δυναμικό, μιας στην ομάδα σχεδιασμού συμμετέχει ο Tianyuan Li (BMW iX Series και iVision), ο Chris Bangle (BMW) και ο James Qiu (Mercedes-Benz Vision EQXX).
Το Xiaomi SU7 έχει το ίδιο περίπου μέγεθος με τα αυτοκίνητα της σειράς BMW 5 (1.44m ύψος, 1.96m πλάτος, 4.99m μήκος), θα είναι διαθέσιμο σε τρεις αποχρώσεις (Aqua Blue, Gray, Olive Green) και στο εσωτερικό του θα υπάρχει πολύς χώρος για άνετο κάθισμα όλων των επιβατών, αλλά και δύο τεράστιοι αποθηκευτικοί χώροι (517 λίτρα πίσω, 105 λίτρα μπροστά). Σε άλλες λεπτομέρειες, ο σχεδιασμός των φώτων πορείας θυμίζουν τον κινέζικο χαρακτήρα για το ρύζι (το mi μέσα στο Xiaomi), τα φώτα για τα φρένα στο πίσω μέρος αποτελούνται από 360 LEDs και τα χερούλια στις πόρτες είναι μισοκρυμμένη για να μπορείς να τα χρησιμοποιείς πιο εύκολα όταν έχει κρύο.
Σχετικά με το σύστημα infotainment, η Xiaomi χρησιμοποιεί λειτουργικό σύστημα HyperOS για αυτοκίνητα, επεξεργαστή Qualcomm Snapdragon 8295 και χρειάζεται μόλις 1.49 δευτερόλεπτα για να ανοίξει. Από την οθόνη 16.1’’ ανάλυσης 3K μπορείς να έχεις πρόσβαση στα πάντα μέσα στο αυτοκίνητο (ακόμα και να ρυθμίζεις τα καθίσματα), αλλά και σε συσκευές του σπιτιού σου. Οι χρήστες θα μπορούν αν το επιθυμούν να στερεώνουν Xiaomi Pad tablets σε μαγνητικές θέσεις, υπάρχουν 23 ηχεία Dolby Atmos και το περιβάλλον χρήσης της οθόνης ευνοεί το multitasking με διαχωρισμό της οθόνης σε έως τρία μέρη. Φυσικά, θα μπορείς να streamάρεις την οθόνη του Xiaomi smartphone στην κεντρική του συστήματος infotainment.
Επίσης, θα ανοίξει το Xiaomi CarIoT οικοσύστημα σε τρίτους κατασκευαστές για να προσθέσουν περισσότερες έξυπνες λειτουργίες, όπως για παράδειγμα να ακούγεται υπενθύμιση εάν δεν έχεις φορέσει την ζώνη σου, ενώ οι χρήστες iPhone θα έχουν υποστήριξη ασύρματου CarPlay και δυνατότητα επικοινωνίας μέσω AirPlay, όπως και να συνδέουν iPad για τους επιβάτες στις πίσω θέσεις.
Δεν λείπουν, πάντως, και τα φυσικά κουμπιά. Στο Xiaomi SU7 υπάρχουν κουμπιά για την ρύθμιση του κλιματισμού, ένα κουμπί για να παίζεις με τα spoilers του οχήματος, και ένα για να ρυθμίζεις το ύψος του από τον δρόμο.
Ο Lei Jun μίλησε και για το σύστημα αυτόνομης οδήγησης, το οποίο υποστηρίζεται από την πλατφόρμα Xiaomi Pilot με την βοήθεια επεξεργαστών Nvidia Drive Orin (ένας στο βασικό μοντέλο, δύο στο Max) και πληθώρα αισθητήρων. Για παράδειγμα στο επάνω μέρος υπάρχει αισθητήρας LiDAR με δυνατότητα να «βλέπει» σε απόσταση έως 200m με ακρίβεια στο 0.1m προκειμένου να αναγνωρίζει λεπτότερα και μικρότερα αντικείμενα. Εξήγγειλε, επίσης, ότι θα πραγματοποιηθούν δοκιμές αυτόνομης οδήγησης σε 100 πόλεις της Κίνας μέχρι το τέλος του 2024, αλλά δεν αναφέρει πότε θα ενσωματωθεί σαν λειτουργία στα Xiaomi SU7 και Xiaomi SU7 Max.
Ωραία όλα αυτά, αλλά για την ώρα δεν έχουν γίνει γνωστές οι τιμές και η ημερομηνία κυκλοφορίας.
[via]