Apple: Για πρώτη φορά μετά από χρόνια εκτός Top 5 στην Κίνα!
Για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια, η Apple βγήκε από την πρώτη πεντάδα των κατασκευαστών smartphones στην Κίνα, καταλαμβάνοντας την έκτη θέση το δεύτερο τρίμηνο του 2024.
Τα στοιχεία της Canalys δείχνουν ότι οι αποστολές iPhone της Apple στην Κίνα μειώθηκαν κατά 6,7% σε ετήσια βάση. Η πτώση αυτή αποδίδεται στον έντονο ανταγωνισμό από εγχώριες μάρκες όπως οι Huawei, Vivo, Oppo, Honor και Xiaomi. Η Huawei, ειδικότερα, είδε μια αναζωπύρωση στην αγορά των high-end smartphones, η οποία τροφοδοτείται από προηγμένα τσιπ που παράγονται εξ ολοκλήρου στην Κίνα.
Η Canalys ανέφερε ότι η συνολική κινεζική αγορά smartphone παρουσίασε αύξηση 10% σε ετήσια βάση το δεύτερο τρίμηνο του 2024, με τις αποστολές να ξεπερνούν τα 70 εκατομμύρια τεμάχια. Η Vivo ανακατέλαβε την πρώτη θέση αποστέλλοντας 13,1 εκατομμύρια τεμάχια, κατακτώντας μερίδιο αγοράς 19%. Η Oppo ακολούθησε με 11,3 εκατομμύρια τεμάχια, η Honor με 10,7 εκατομμύρια τεμάχια και η Huawei με 10,6 εκατομμύρια τεμάχια. Η Xiaomi επανήλθε στην πρώτη πεντάδα με αύξηση 17% σε ετήσια βάση, αποστέλλοντας 10 εκατομμύρια τεμάχια. Αντίθετα, οι αποστολές της Apple μειώθηκαν σε 9,7 εκατομμύρια τεμάχια, αντιπροσωπεύοντας μερίδιο αγοράς 14%.
Ο αυξημένος ανταγωνισμός και η δυναμική της αγοράς στην Κίνα έχουν δημιουργήσει σημαντικές προκλήσεις για την Apple. Το μερίδιο αγοράς της εταιρείας μειώθηκε από 16% το προηγούμενο έτος σε 14%, ωθώντας την από την τρίτη στην έκτη θέση. Παρά τις προσπάθειες προώθησης, συμπεριλαμβανομένων σημαντικών εκπτώσεων έως και 23%, η Apple δυσκολεύτηκε να διατηρήσει τη θέση της στην αγορά. Το ανταγωνιστικό τοπίο περιπλέκεται περαιτέρω από τη συνολική ανάπτυξη των τοπικών πωλητών, οι οποίοι επωφελούνται από τις τοπικές αλυσίδες εφοδιασμού τους και την ισχυρή πίστη των Κινέζων καταναλωτών στις φίρμες τους.
Ο Chief Operating Officer της Apple, Jeff Williams, επισκέφθηκε πρόσφατα την Κίνα, όπου συναντήθηκε με αξιωματούχους στο Πεκίνο και το Shenzhen για να ενισχύσει τη δέσμευση της Apple στην κινεζική αγορά. Ο αναλυτής της Canalys, Lucas Zhong, τόνισε τη σημασία που έχει η εταιρεία να τοπικοποιήσει το Apple Intelligence για την Κίνα εντός του επόμενου έτους για να ανακτήσει μερίδιο αγοράς. Η αναμενόμενη κυκλοφορία της σειράς iPhone 16 αργότερα φέτος αναμένεται επίσης να αυξήσει τη ζήτηση και ενδεχομένως να βελτιώσει τη θέση της Apple στην αγορά.
Translated with DeepL.com (free version)